nitro auto

ik heb een probleem met mijn nitro auto ,hij loopt wel stationair maar als ik gas geef komt die niet vooruit ik heb de motor eraf gehaald en de grote wiel draait endan gaat de cilinder op en neer maar de aandrijf wiel die de kracht naar de banden geeft draait los alle richtingen op ?

iemand een tip ?
ben een beginner maar heb wel verstand van techniek.

je koppeling hoort alle kanten op los te draaien. pas boven een bepaald toerental zal hij die mee laten draaien. Misschien zit het probleem daar wel in. Er horen daar koppelingschoentjes in te zitten die de buitenkant vast pakken. Het lijkt mij het beste dat je iemand op zoekt die jou het één en ander kan vertellen over de auto want op deze manier is het wat lastig

ik heb een probleem met mijn nitro auto ,hij loopt wel stationair maar als ik gas geef komt die niet vooruit ik heb de motor eraf gehaald en de grote wiel draait endan gaat de cilinder op en neer maar de aandrijf wiel die de kracht naar de banden geeft draait los alle richtingen op ?

iemand een tip ?
ben een beginner maar heb wel verstand van techniek.[/QUOTE
Een slecht begin,om te starten met ik heb wel verstand van techniek.Als het zowas kon je ook je eigen probleem op
lossen.

Ik heb moderatoren gevraagd de discussie naar geschikt auto subforum te verplaatsen. Dat kan iedereen doen door op waarschuwingsbordje
report.gif

De kristallen bol is even niet beschikbaar, krijgt een 100.000km beurt: wat is het merk en type auto? Merk en type motor? Nieuw of 2e hands? Paar detailfoto's van het slachtoffer plaatsen? Hoe dat moet staat uitgelegd boven in het Foto-Album subforum.

Forumtipje:
Geef woonplaats of regio op in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd zien links onder je gebruikersnaam. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek.

Hallo.

Dat grote wiel is het vliegwiel. Je koppeling hoort zo los rond te draaien. Bij een bepaald toerental zal de koppeling aangrijpen. Doet hij dat niet, dan moet je de koppeling nakijken of die er wel goed op zit, of dat die misschien vast zit.

M.v.g. Mark

Een beetje te korte omschrijving..... En als de motor gewoon draait hoef je niet te controleeren of het vliegwiel en de zuiger beweegt (cilinders bewegen niet), dat doet het dan wel correct.

Bij het gas geven kan je vrij makkelijk controleren wat er niet draait, zet hem zonder een body tegen een muurtje, geef gas en kijk wat die doet.

In veel gevallen is of de motor losgekomen en verschoven of de koppeling is defekt. Draaien wel de tandwielen moet je het verder in de aandrijving zoeken.

Back