Nitro bijvullen zonder knoeien

Ik heb een "probleempje" met het vullen van de tank met nitro bij mijn Jato.
Krijg het niet voor elkaar om dit zonder na te druppelen te doen.
Ik gebruik nu een nitro vulfles waar je in moet knijpen, als het tankje dan vol is stop je met knijpen, en trek je hem terug. Op dat moment gaat het mis, er komt toch nog een scheut nitro uit, en is mijn auto nat en vettig.
Met als gevolg dat al het stof zand en straatvuil blijft plakken.

Is er een manier om dit te voorkomen, heb ook al gekeken naar een fuel gun. Maar dat lijkt me meer iets voor tijdens wedstrijden.

Inderdaad, beetje zoals je met een wijnfles zou doen.
Met een knijpfles heb je ook het voordeel dat je stopt met knijpen (en dus weer lucht erin laat) net wanneer je de fles uit de tank trekt.
Al vind ik het ook moeilijk om dit zonder een druppeltje te doen.
Ik heb meestal een vodje bij de hand .

Ik begrijp niet helemaal dat je je om dat drupje zoveel zorgen maakt, als het tenminste idd een paar druppeltjes zijn. Zodra jij 1 minuut gereden hebt, is er al een veelvoud van die druppeltjes verdwenen hoor.

Als je dat niet wil, moet je electro gaan rijden, denk ik.

Begrijp mij niet verkeerd, ik vind het heel goed dat je er bij stilstaat en het zo netjes mogelijk probeert te doen, maar er is ook een punt waarop je moet kunnen zeggen 'ach dat hoort er gewoon bij en zo erg is het niet' :)

Het is niet alsof je je auto ergens neerzeg, een jerrycan openschroeft en dan maar begint met gieten in de hoop dat het in je tank komt ofzo, je probeert het zo netjes mogelijk te doen, dan is het toch goed?

Je knijpt in de fles als je bijvult?
Ik moet er alleen in knijpen als ik de brandstof uit de jerrycan zuig.
Heb nog nooit een druppel gemorst.

Gewoon zo de fles omhoog trekken dat de laatste druppeltjes van een afstand nog in de tank vallen ;)

Beetje richtingsgevoel, ik knoei nooit en heb ook een standaard vulfles die meegeleverd word bij een RTR Kyosho auto met een rechte buis

Of opzoek gaan naar een fles met een langer en gebogen rietje ;)

Dan kan je de fles gewoon rechthouden tijdens het knijpen en kan je de tuit makkelijker in de tank mikken.

Ik heb sinds kort ook een jato en ik tank tegenwoordig via de opening bij het voorwiel. Eerst zal je denken hoe kom ik daarweg ooit bij de tank maar paar keer probere en vind je wel een weg ;). Gaat bij mij veel beter op deze manier.

Suc6

Als ik dit prbleem nou goed lees, heeft hij een vulfles met gebogen plasic rietje. Die zijn soms voor de beginneling lastig. vanwege dat gebogen deel.
Maar ik heb zelf een vulfles met een ijzere staafje. En die zijn een stukje recht en laaste deel beetje gebogen, maar wel makkelijker om in de auto te tanken.

Kijk naar deze afbeelding van conrad.nl 7 euro,30
234567_BB_00_FB.EPS.jpg

groet Raymond

Laatst bewerkt:
Back