Nitro blitz project.

hoi,

Ik wil graag een nitro blitz maken van een nitro firestorm en denk dat dit kan door de standaard bulkhead te houden, een custom bumpermount te maken, een custom chassis te maken met ruimte voor de 150cc traxxas nitro slash tank voor dubbel de capaciteit en de blitz aandrijfassen, shock towers, kap, wielen, bumpers, shock absorbers, veerarmen en body mounts te gebruiken.

Nu moet ik alleen nog goed metaal zoeken voor het chassis, want anders gaat het niet door. Het moet bewerkbaar zijn met een dremel, want ik heb geen zwaarder geschut dat heel precies is, en mag alles zijn dat stevig genoeg is voor een chassis.

Alvast bedankt,
Joran Bloem

Bedankt,

Dremel is wel handig voor het precisiewerk en gaten boren kan met een ijzerboorkop op mijn accuboormachine. Ik hoef het chassis gelukkig niet om te buigen aan de voorkant aangezien de voorste bulkhead hergebruikt kan worden. Het wordt wel een waslijst van onderdelen denk ik! Vindt mijn locale modelbouwwinkel wel leuk als ze gaan bestellen!

Enig idee of de gxr18 sp beter is dan alle hpi 3cc's? Mijn andere optie is de losi 3.4, maar die is eigenlijk iets te veel voor op een kleine baan in een 2wd sc. Wil iets tussen de g3.0 en de 3.4. de high output g3.0 lijkt een goede keuze, maar ik was benieiwd of er ik iets anders is. Met de 3.4 zal ik volgens mij wat moeite hebben qua grip, omdat ik uitsluitend medium banden gebruik wegens het feit dat ik niet om de 4 weken nieuwe banden wil kopen. zachte banden houden het bij mij nooit lang vol.

Als ik de 3.4 aanschaf en hem te sterk vind voor de nitro blitz heb ik een excuus om de slayer te kopen en hem daarin te gebruiken. Ik weet trouwens dat er een andere carburateur opzit en heb hier denk ik een oplossing voor.

voordelen 3.4: veeeeeeell power. Past perfect bij pin point proline banden en kan misschien wat drifts doen. Wheelies.
nadelen: misschien te veel power en ook best luid naar het schijnt en net zo duur met een trekstarter als de kyosho en een traxxas uitlaat is benodigd. Werkt niet echt goed met gewone mediums wegens te weinig grip. wheelies. niet ideaal op een baan. Aan de andere kant is er geen raceklasse, dus ga ik toch alleen maar bashen.

Voordelen kyosho: zelfde uitlaat kan gebruikt worden? Stiller?

De 3.4 lijkt een beetje te veel maar dat is soms ook wel leuk. Is de 3.4 een beetje makkelijk te tunen en hoeft dit niet om het half uur dringend te gebeuren? Ik denk dat ik hem gewoon een keer ga proberen. Ik kan altijd wat gewicht toevoegen als de auto constant wheelies trekt.

Even om te controleren: Is de werks b6 (pro) een goede motor om mee te beginnen in een 1/8 buggy?

Bedankt,

Dremel is wel handig voor het precisiewerk en gaten boren kan met een ijzerboorkop op mijn accuboormachine. Ik hoef het chassis gelukkig niet om te buigen aan de voorkant aangezien de voorste bulkhead hergebruikt kan worden. Het wordt wel een waslijst van onderdelen denk ik! Vindt mijn locale modelbouwwinkel wel leuk als ze gaan bestellen!

Ik heb het tegen dremel voor al zo'n zaken.... Ijzerzaag doet beter en preciezer zijn werk. Voor kleinere hoekjes: figuurzaag met fijne vertanding en/of vijlen!

Back