Nitro -> Brushless conversion of nieuwe kopen?

Hallo,

Na heel wat jaartjes nitro te hebben gereden (bashen) was ik gestopt met de hobby, afgelopen zomer heb ik de RC hobby weer opgepakt, maar dan ipv. 4 wielen 4 propellors en electrische aandrijving.
Aangezien het weer niet mee zit zal ik de komende tijd weinig kunnen vliegen, en begint het rijden toch weer wat te kriebelen, maar deze keer heb ik geen zin in het gesjouw van blikken benzine, het opladen van gloeiplug drivers (scheelt dat ik 1 op 12v had), opladen van startboxen en het onderhoud van een gloeiplug motor. Ik wil gewoon iets waar ik een accu pack in leg en gelijk mee kan bashen.

Nu heb ik (denk ik) 2 opties: een brushless conversie van mijn huidige Reely Cougar (tegenwoordig Overheater) , of het aanschaffen van een nieuwe goedkope en kleinere rc auto

Het fabriceren van motormounts etcetera is voor mij geen probleem, en 2s en 3s 5000mah accupacks heb ik al, voor de rest was ik niet echt een brokkepiloot (1x schade gehad met de reely).

Wat raden jullie mij aan?

Vind hem persoonlijk nogal duur voor een auto waar je veel te lang op onderdelen moet wachten,je weet ook niet welke kwaliteit je in huis haalt tenzij er iemand je voor is geweest en kan zeggen hoe goed/slecht hij is.
Als je nog verzendingskosten er bij doet kom je al snel aan een prijs waar je een mooie 2dehands voor hebt of nieuw van een ander merk.
Is je voorkeur echt 2wd buggy,dan zou je kunnen kijken naar een traxxas bandit,Lrp twister,Team C Jeckyll en ga zo maar door.

Vind hem persoonlijk nogal duur voor een auto waar je veel te lang op onderdelen moet wachten,je weet ook niet welke kwaliteit je in huis haalt tenzij er iemand je voor is geweest en kan zeggen hoe goed/slecht hij is.
Als je nog verzendingskosten er bij doet kom je al snel aan een prijs waar je een mooie 2dehands voor hebt of nieuw van een ander merk.
Is je voorkeur echt 2wd buggy,dan zou je kunnen kijken naar een traxxas bandit,Lrp twister,Team C Jeckyll en ga zo maar door.
Als je bij hobbyking uit de EU warehouse besteld heb je geen last van invoerrechten en het bezorgen duurt meestal 2-4 dagen, mijn ervaring is dat maar weinig Nederlandse webshops zijn die ook zo snel zijn.

Verzendkosten zitten meestal onder Nederlandse webshops waarbij je al gauw €7.50 moet neertellen.

Hoeft niet perse 2wd, maar ik vind 2wd wel leuker, heeft wat meer uitdaging vind ik.

Ik wil geen 2e hands kopen, alleen nieuw.

Neemt niet weg dat als HK het even niet heeft je echt moet wachten en met een ander normaal gangbaar product je gewoon even rond kunt bellen. 121 euro is nu niet echt byzonder goedkoop, voor een fractie ts meer heb je al een TeamC of de LRP Twister.

Na verder bekijken vind ik het wel een grote plus dat je de motor ook naar binnen kan plaatsen.
Dat kan niet met de buggy's die ik voorstel.
Ik twijfel soms over de kwaliteit van turnigy,ik denk als je deze toch koopt,dat het misschien handig is om wat parts extra te bestellen zoals een spur gear,shocktowers en armen.Heb ook ooit dagen op hobbyking zitten kijken voor een turnigy wagen maar uiteindelijk toch niet gedaan vanwege de grote twijfel over kwaliteit.Vele reviews gelezen en vaak is gewoon het plastic te zwak.Er zijn ook veel tevreden mensen maar echte bashers zijn deze wagens niet,als je er rustiger mee om gaat zou het wel eens een leuke wagen kunnen zijn.Ik speel zelf liever op safe en neem een merk waar niet maar 1 leverancier voor is.

Hobbyking's "eigen" auto's zijn gewoon gerelabelde modellen van bv. Sakura of Team C , de nieuwe 1/8 Basher Rally is daar een voorbeeld van. De nieuwe 2wd buggy komt ook gewoon bij een "bekende" producent vandaan , het is alleen nog ff de vraag welke ;) Als je een beetje zoekt valt de onderdelen voorziening dus wel te regelen...

De kleine 1:16 Monster Beetle werd b.v. ook verkocht door Graupner...

Hobbyking :
42720.jpg

Graupner :
90156.RTR.jpg

Bij Graupner ging alleen de prijs 3~4x over de kop met een verkoopprijs van tegen de €200,-

Alleen is de graupner al discontinued dus ben je weer afhankelijk van hobbyking. Je hebt gelijk hoor maar als je hem al vind van een ander merk is het maar de vraag of die nog bestaat en voor hoe lang nog. Het prijsverschil moet hem ook ergens zitten, geloof nooit dat het een exacte kopie is van wat gebruikte materialen betreft. Natuurlijk betaal je bij graupner ook een groot stuk de naam bij, maar ergens zal toch nog verschil op zitten. Misschien niet qua vorm of uiterlijk maar wel qua speling/afwerking van onderdelen, soort plastic enz.

Van wat ik heb gezien is de Graupner gewoon exact dezelfde auto , het kapje is alleen anders gespoten/geprint. Een dergelijke fabrikant gaat geen 3 of 4 productielijnen draaien , dat is gewoon 1 lijn die voor alle "merken" de auto's produceert ;)

Deze basher is net nieuw dus ik denk niet dat deze binnen een paar weken uit de schappen is. Sowiezo was ik van plan om een extra set draagarmen, shocktowers, vertanding en wat klein grut bij te bestellen.

Als het dan toch uit de schappen word gehaald kan ik altijd zelf nog onderdelen fabriceren [emoji6].

Draagarmen, caster blocks en steering blocks zijn ook altijd aan te raden
Jep, al die plastic delen kosten de wereld niet. Voor die paar euro kan ik het zelf niet fabriceren.

Ik denk dat ik het er gewoon op gok, word het niks dan kan ik altijd zelf nog het model verbeteren.

Als ik voor een brushless conversie zou gaan voor mijn reely, wat raden jullie dan aan? Ik heb nog een berg reserve onderdelen liggen van deze.
Of toch verkopen?

Van wat ik heb gezien is de Graupner gewoon exact dezelfde auto , het kapje is alleen anders gespoten/geprint. Een dergelijke fabrikant gaat geen 3 of 4 productielijnen draaien , dat is gewoon 1 lijn die voor alle "merken" de auto's produceert ;)

Maar als hij bij een A-merk discontinued is, waarom zouden ze voor een B-merk niet ff het granulaat aanpassen?

Zou hobbyking dan de graupner mallen gekocht hebben of enkel de plannen om ze "zo goed als mogelijk na te maken"
Als je er slechter plastic in doet om het goedkoop te houden maken de originele mallen ook niet echt uit. Alles mag dan mooi passen maar breken zal sneller gebeuren.
Anyway,de TS heeft zijn keuze gemaakt. Hopelijk lezen we dan snel ervaringen hier :)

Omdat het goedkoper voor de fabrikant is om de bestaande betere mallen te gebruiken ipv opnieuw slechtere mallen te maken.
Zoals ik al zei.... Ze draaien geen aparte productielijnen voor dat soort dingen....
Het stopzetten , schoonmaken en weer opstarten kost meer dan gewoon door draaien.
Verhalen over betere kwaliteit voor de "A" merken is zeker met dit soort dingen gelul van de bovenste plank. Het zijn dezelfde onderdelen van dezelfde kunstof die uit die ene spuitmal komen zetten.

In het geval van de Monster Beetle wordt alleen het kapje anders geprint , de vorm is weer exact hetzelfde...

Maar als hij bij een A-merk discontinued is, waarom zouden ze voor een B-merk niet ff het granulaat aanpassen?

Omdat het goedkoper voor de fabrikant is om de bestaande betere mallen te gebruiken ipv opnieuw slechtere mallen te maken.

Zou hobbyking dan de graupner mallen gekocht hebben of enkel de plannen om ze "zo goed als mogelijk na te maken"
Als je er slechter plastic in doet om het goedkoop te houden maken de originele mallen ook niet echt uit. Alles mag dan mooi passen maar breken zal sneller gebeuren.
Anyway,de TS heeft zijn keuze gemaakt. Hopelijk lezen we dan snel ervaringen hier :)

Er is gewoon maar 1 fabriek die de auto's produceert.....
Voor zowel Graupner als Hobbyking...

Het model is niet van Graupner of Hobbyking , maar van 1 of andere Chinese fabrikant die er vervolgens een stickertje of kleurtje naar wens van Hobbyking of Graupner tegenaan gooit.

Tijdje terug was een 1/8 brushless setje bij hobbyking in de aanbieding, toch maar gekocht.

Met behulp van een zelf gemaakte "toren" voor de midden diff gemonteerd:

0v9TDwB.jpg

vUwtY45.jpg

Woahh, wat een power :D

Op 4s met een 11t pinion is de motor wat lauw.

Ziet er netjes uit!
Mooi hé. 1:8 brushless :)
Waar heb je de pinion besteld als ik vragen mag?

Back