Nitro dubbeldekker in electro. Waar gaan de accu's 8O 8O ?

Tadango

Forum veteraan
Ik wil een dubbel dekker van +/- 1.1m - 1.2m hebben op electro :) Nu zijn de meeste dubbeldekkers bestemd voor nitro en missen dus 1 ding: Een goede accu wissel mogelijkheid :( Bij een laag of hoogdekker kan een klep maken aan de kant waar geen vleugel zit maar bij een dubbel dekker zit er aan beide kanten een vleugel :( Ik kan aan de zijkant een opening maken maar dat wordt vast onhandig en lelijk. De vleugel eraf halen is ook niet echt een optie dus wat wel? Ik zag een slimme oplossing van han, die had de hele voorkant los met 2 boutjes :) Accu erin, neus erop en klaar... maar bij een arf model is dat niet echt mogelijk. Er is misschien een mogelijkheid om achter de onderstel of bovenste vleugel een opening te maken en de accus helemaar naar voren te schuiven maar de contructie moet dan wel stevig genoeg zijn.

Heeft er hier iemand een goede tip?
 
Een forse accu nemen, en permanent in het toestel laten zitten. 8)

(Ivm. zwaartepunt vaak toch al handig. :) )

Stukkie vliegen, laten afkoelen, stukkie laden, en huppetee, daar gaat 'ie weer! :P

Of zeg ik nou maar wat? :?

(Zou wil ik het bij m'n Sopwith Pup ook doen . . . :oops: )


jan.
 
kun je niet zorgen door een of ander borgsysteem dat je de bovenste vleugel eraf haald en zo in de romp steekt?
maar kunt u eerst eens een fototje tonen van welk kistje je in gedachten hebt?
dat is simpeler dan voor ons om een oplossing te zoeken ;)

groeten :D
 
en achter de vleugel in de romp? ik neem aan dat er *ergens* een deur moet zitten voor de piloot normaal zeg maar, als je die gewoon ook in je model bouwt kan je de accu vervangen :P
 
Het wordt deze denk ik :) http://www.t2m.tm.fr/ftp/image/2298.jpg

Accu moet erg ver naar voren ben ik bang.

Accu moet verwisselbaar worden omdat ik snel wil laden en een andere erin wil zetten ;) Ook ivm brandgevaar laad ik niet in het model.

Vleugel makkelijk afneembaar wordt hem ook niet. Je zit met de koppeling van de rolroeren en struts.....

De manier van kyosho is denk ik de meest haalbare. Een deel van de motorkap is onder weggelaten en een uitsparing in de romp maakt het via die plek mogelijk om de accu de benaderen. Ik ga met 2 kleinere paketten werken wat al weer makkelijker moet worden.

Ik twijvel nog of ik de greatplanes ultimate moet nemen want dat is een kit en dan kan ik de accu uitwisseling misschien makkelijker inbouwen... maar ik wil niet bouwen :(
 
Aan de onderzijde van de motorkap een luikje maken waar je de accu door in het model schuift.
 
Ik ga misschien een opening maken direct achter de vleugel steun tussen de cockpit. Mocht dit niet groot genoeg zijn dan neem ik het cockpit deel ook mee. Toestel is besteld dus even wachten nog ;) Over +/- 2 weken begint het conversie verslag.
 
Back
Top