Nitro Heli Benzine Kill switch

Er zijn vergelijkbare kraantjes die wél voor glow fuel bedoeld zijn, en daarmee heb je geen lekkage problemen. Heb ze jaren lang gebruikt (handbediend, maar dat maakt niet uit).
 
maar.. zelfs al lekt de kraan, de motor zal er toch wel op af slaan?
methanol moet een beetje doorlopen.. kraan dicht met een druppel of wat lekkage = motor uit.

en het is trouwens geen benzine. je gebruikt methanol met wat nitro.
groot verschil aan de pomp. en bij de rubbertjes in zo'n kraantje ;-)

je kunt trouwens ook een drup sec lijm aan de schroef in de hevel doen, als je bang bent dat deze weer los komt.
lijm je automatisch ook de hevel een heel klein beetje vast.
hoeft er toch nooit af.

in de regel is het eerder een stroomprobleem waardoor een motor stuurloos volgas gaat. maar dan doet de rest van de besturing het ook niet, en heb je toch al een stevige uitdaging.
 
De meest simpele afsluiter die ik tot nu toe heb gezien was een plankje hout waar een siliconenslang op was vastgemaakt de slang was halverwege teruggevouwen waardoor er een lusje ontstaat. Vlak bij dat lusje was een servo gemonteerd waarvan het armpje op het slangetje kan drukken.
Om de brandstoftoevoer af te sluiten laat je het servo armpje naarbeneden gaan zodat het slangetje naar beneden wordt gedrukt. Het lusje knikt dan dicht en er kan geen brandstof meer door. Simpel en werkt prima.
 
voornaamste uitdaging blijft in mijn optiek, dat het meest waarschijnlijke scenario waarin je dit nodig hebt ( een noodstop op de motor), de rest van de rc niets meer doet.
dan werkt dat servo'tje ook niet.

dan is een vonkontsteking beter.
geen stroom = geen vonk = motor uit.

of je moet een dikke veer aan de servo binden, eenmaal onder stroom trekt de servo de veer op spanning.
stroom weg, trekt de veer de servo om, en meteen de slang dicht.
ik weet alleen niet hoelang die ene servo dan mee gaat.
 
Back
Top