nitro heli + mx 16

Zijn er hier nitroheli-vliegers op de mx-16 ?

Heb specifieke vragen over het verband throttle limiter - throttle curves ....

zoals bvb in welke stand de limiter juist moet staan als je je curves instelt ...staat nergens specifiek vermeld in handleiding ..

Ik vlieg wel MX16 met heli, maar geen nitro. Bedoel je met throttle limiter dat draaiknopje?
Die heeft bij mij weinig met de curves te maken, die gebruik ik puur als limiter en als veiligheids-switch. Draai hem naar 0 als ik de boel aansluit zodat je niet per ongeluk gas kan geven. Ook gebruik ik hem om even met wat minder toeren rustig te kunnen hoveren.

Heb je al gekeken bij de voorbeelden in de handleiding? Daarmee kwam ik een heel eind.

okay sietse, begrijp je helemaal ...

het enige is, als je je gasservotravel en je curves piekfijn instelt maar je let er op dat moment niet op in welke stand je limiter staat, dan ben je gezien... want ALS je dan de limiter als veiligheid of kill witch gebruikt dan moet je 'm om daarna weer te vliegen weer EXACT in dezelfde stand zetten... vandaar mijn vraag ...

mhh, op die manier..
Mja, goed opletten dat de limiter helemaal open of dicht staat bij het afstellen dan dus maar lijkt me?
Anders weet ik het niet.

Als je limiter open staat als je de zender aanzet dan geeft de zender een alarm.
Wat je kan doen is je limiter gebruiken én daarbij ook nog een knop toewijzen aan auto rotation. Zo heb ik het ook.

Ik gebruik die limit knop ook om stationair te draaien. Dat kan ook anders, met de trimschuif, zo staat het ook in de handleiding. Maar dat vind ik zelf onhandig.

zijn idd een paar hebbelijkheden aan die zender die wat vreemd overkomen .... maar ik heb intussen gemerkt dat je aan de waarde-aflezing van het "kanalen"-scherm ( weet wel, daar waar je alle bewegingen in balkjes ziet ) je zeer makkelijk weer de limiter in zijn ideale positie kunt instellen ... en verder idd kun je de autorotatie-switch instellen naar ofwel cut ofwel idle ...

we komen er wel maar via omwegen ...:) tnx ...

Hoeveel tijd haal je eigenlijk op je zender met je batterij ?
Mijn batterij is leeg na +- 1 uur 20 minuten. Volgens mij was dat eerst veel langer.

1 uur en 20 min? das niet heel lang...
volgens mij kan die van mij wel langer. Sommige accu's worden alleen snel slechter heb ik al gemerkt. Heb nu laatst een lipo ervoor gekocht, moet ik nog testen, ben wel benieuwd!
Maar ik vlieg meestal wel wat langer dan 1.5uur... en dan een paar dagen en dan weer eens laden.

1u 20 is wel kort idd ... ik haal 3.5 tot 4 uur ...maar nog maar tiental keer opgeladen ...

1 ding is zeker : als die accu gààt, dan geheid een lipo erin van bij hobbycity ...

stomme anecdote : de giga-accu ( 2500 mah ) van mijn mc-12 ging serieus achteruit, tot ik per vergissing mijn zender vergat af te zetten ... 0.0v :???: ....ik WEET dat een nihm eigenlijk best niet helemaal ontlaadt tot 0v , maar ik heb die 14 uur aan 250 mah opgeladen en die presteert nu weer EVENGOED als toen ik hem kocht 5 jaar terug ...:grin:

Back