Ik ben het nitro-gebeuren een beetje beu... M'n Savage verkopen ga 'k niet doen, want 'k krijg er toch amper meer iets voor terug. Dus ombouwen dan maar. Maar daar wil ik dan ook niet teveel geld in steken.
Wat me redelijk wat geld zou besparen is het soort ESC. Omdat ik niks ga veranderen aan m'n versnellingsbak e.d., blijf ik dus mechanisch remmen, en is achteruit rijden enkel mogelijk met de achteruitmodule (welke ik ook al heb). Het enige wat de ESC dus moet kunnen is de motor in 1 draairichting aansturen, wat een vliegtuig ESC doet. Nu zit er toch een behoorlijk prijsverschil tussen een 100A auto ESC (met rem en achteruit die ik niet gebruik) en een simpele 100A vliegtuig ESC.
Is het mogelijk om gewoon een vliegtuig ESC te gebruiken? Of is het toch niet aan te raden? Om welke reden is het dan niet aan te raden?
Het is niet voor race-doeleinden of zo (een Savage zowiezo al niet
). Gewoon rondrijden op een bmx parcours of voor de fun op het off-road circuit in de buurt. Dat die vanuit stilstand wat zou stotteren of aarzelen kan me dus niet zo veel geven.
Welke pinion is er aan te raden bij een 1900kV motor (een Feigao 9xl kloon) op een 49T spur (alles stock dus)?
Wat me redelijk wat geld zou besparen is het soort ESC. Omdat ik niks ga veranderen aan m'n versnellingsbak e.d., blijf ik dus mechanisch remmen, en is achteruit rijden enkel mogelijk met de achteruitmodule (welke ik ook al heb). Het enige wat de ESC dus moet kunnen is de motor in 1 draairichting aansturen, wat een vliegtuig ESC doet. Nu zit er toch een behoorlijk prijsverschil tussen een 100A auto ESC (met rem en achteruit die ik niet gebruik) en een simpele 100A vliegtuig ESC.
Is het mogelijk om gewoon een vliegtuig ESC te gebruiken? Of is het toch niet aan te raden? Om welke reden is het dan niet aan te raden?
Het is niet voor race-doeleinden of zo (een Savage zowiezo al niet

Welke pinion is er aan te raden bij een 1900kV motor (een Feigao 9xl kloon) op een 49T spur (alles stock dus)?