Nitro ombouwen naar Brushless

Beste modelauto freaks,ik heb nog een oude Hpi rs4 2 ligge waar de moter van versleten is nou heb ik hem hellemaal gestript de tandriem/snaar naar de voor wielen is kapot dus heb ik zat plek voor een 3s lipo etc. hij is erg ligt nou wil ik een brushless 540 motor rechtstreeks op de tandriem naar de achterwielen plaatsen weten jullie of dit mogelijk is? zo ja hoe kan ik het/een riemtandwiel aan de motoras bevestigen. :twisted: dat hoofdtandwiel wat u ziet en de rem schijf en steunen etc. zijn allemaal verwijdert er zit nog 1 snaar op de auto ps. k hoor heel graag van jullie VR GRT Jan
r2rear2.jpg

:twisted::banana:De gok is gewaagt dit heb ik besteld:stuk(s) Modelcraft Brushless-set Hurricane 8T 235263-8B 105,00 EUR
ampel_gelb.gif
Bestelbaar! Leverbaar vanaf 01.04.2009 verwijderen
stuk(s) TANDWIEL 13T M1 3,2
Vanaf 10 stuks kwantumkorting. 240370-8B 3,79 EUR
ampel_gruen.gif
verwijderen stuk(s) TANDWIEL 15T M1 3,2
Vanaf 10 stuks kwantumkorting. 240397-8B 4,29 EUR
ampel_gruen.gif
verwijderen stuk(s) TANDWIEL 13T M 0.8
Vanaf 10 stuks kwantumkorting. 219231-8B 2,99 EUR
ampel_gruen.gif
verwijderen stuk(s) TANDWIEL 15T M 0.8
Vanaf 10 stuks kwantumkorting. 219258-8B 3,49 EUR
ampel_gruen.gif
verwijderen stuk(s) TANDWIEL M 0,6 13T
Vanaf 10 stuks kwantumkorting. 220116-8B 2,99 EUR
ampel_gruen.gif
verwijderen stuk(s) Koelplaat v. 540-motor met venti. ver.3 234909-8B 9,99 EUR
ampel_gruen.gif
verwijderen stuk(s) MOTORSTEUNEN 242322-8B 1,49 EUR/stuk(s) 2,98 EUR
ampel_gruen.gif
verwijderen
ik heb besloten om de motor niet direct aan de tandriem naar de achterwielen te bevestigen maar inplaats daarvan zet ik de steunen van het hoofdtandwiel weer terug(zie plaatje) en sluit ik de motor aan op het grote tandwiel met behulp van de bovenstaande spullen.:twisted: zodra ik het spul binnen heb probeer k jullie op de hoogte te houden.:mrgreen:

Laatst bewerkt:
Die motorsteun lijkt me niet geschikt,
er komen daar behoorlijk wat krachten op.
een stuk alu hoeklijn van 3 tot 4 mm dik lijkt me beter.
Verder zou ik de motor op de oorspronkelijk plek monteren
en de snaar naar de vooras herstellen.

Dan blijft nog de vraag waar je de accu ( lipo ? ) moet plaatsen.

Reken er op dat je een gear ratio moet hebben van tussen de 7 en de 10,
bij een wiel diameter van 61 mm.
En dat bij 6 cellen of een 2S lipo. ( 7,4 volt )

het zou leuk zijn als je hier je vorderingen post.

Die motorsteun lijkt me niet geschikt,
er komen daar behoorlijk wat krachten op.
een stuk alu hoeklijn van 3 tot 4 mm dik lijkt me beter.
Verder zou ik de motor op de oorspronkelijk plek monteren
en de snaar naar de vooras herstellen.

Dan blijft nog de vraag waar je de accu ( lipo ? ) moet plaatsen.

Reken er op dat je een gear ratio moet hebben van tussen de 7 en de 10,
bij een wiel diameter van 61 mm.
En dat bij 6 cellen of een 2S lipo. ( 7,4 volt )

het zou leuk zijn als je hier je vorderingen post.
Ik ben ook vanplan om de motor op de oorspronkelijke plek te plaatsen.En die motorsteun is van staal maar als ik het binnen heb bekijk ik het allemaal effe goed en dan kan ik altijd nog een alu steun maken. over de 4wd gesproken er is dan geen plek voor de lipo, esc etc. en ik kan nergens meer onderdelen vinden voor deze auto want de tandriemen zijn kapot maarja het is ook een experiment. Ik kan de electronica altijd nog in een ander chassis plaatsen als het niet lukt.en ik heb een mailtje gekregen van conrad dat de brushless set pas weer 1april leverbaar is maargoed k wacht wel :mrgreen:

de RS4 2 gebruikt Mod 1 tandwielen. Ik vraag me alleen af of je wel genoeg ruimte hebt om de motor te plaatsen. willicht meot je de remschijf weg halen, anders kom je daar in iedere geval ruimte te kort.

heb zelf ook een RS4 2 gehad, ik weet dat het daar behoorlijk krap is. ;) Ik moest altijd eenplastic deel los schroeven om de motor er af te krijgen, omdat het vliegwiel te groot was om er gewoon tussendoor te gaan. een 540 motor heeft dezelfde diameter als dat vliegwiel. Ik zeg niet dat je er problemen mee zult hebben, ik zeg alleen dat de kans reeël aanwezig is. ben wel benieuwt of het lukt.

Mja, de rem kun je er toch wel af halen, kun je ook de achteruit gebruiken. (is toch single speed, dus zou perfect moeten werken)

Heb vandaag mijn tandwieletjes,motorsteun,koelplaat binnen gekregen en heb het nog eens opgemeten zonder remschijf.En het past net er zit een milimeter of 3/4 tussen de motor en de tandriem/wiel ligt er aan of ik een 13t of 15t gebruik. Nu ga ik gewoon wat goeie boutjes en moertjes etc. aanschaffen zodat als de moteo er is i metteen kan beginnen. ps.de motorsteun is van staal dus lijkt me ook wel geschikt.Weet er iemand waar ik boutjes kan kopen om de motor aan de steun te bvestigen of zitten die bij de brushless set en k zoek ook boutjes met een kop die er zo uitziet ( voor de motorsteun aan het chassis te bevestigen.:pc::robot::?: Jan

Hier heb ik wat boutjes in speciale maten te koop:

CNC RC CAR PARTS

voor de motor heb je M3 x 8 mm nodig.( cylinder head )
Bedankt:), ik zoek nu nog 4 boutjes om de motorsteun aan het chassis te monteren ik kan de boutjes niet verzinken in de onderkant van het chassis dus zoek ik 4 stuks die er zo uitzien: (= met een geronde kop M4 liefst imbus heb al effe snel bij gamma en praxis gekeken maar hebbe ze niet.

:o Heb gister mijn modelcraft set binnen gekregen.Ze hebben mij een Hurricane Pro opgestuurd terwijl ik de gewone had besteld:D nu mijn vraag het is allemaal heel krap dus moet ik impoviceren, of de regelaar dicht bij de onvanger dat is niet goed staat in de instructies maar het is dat of de onvanger pal naast de motor.Maar de onvanger zit wel onder de regelaar en 5cm ernaast wat is het best om bijv. storingen te voorkomen.ps.zet binnen kort een paar foto's want nu klimkt het mischien een beetje vaag

Het klinkt inderdaad heel erg vaag, maar dat komt vooral door je schrijfstijl. Je gebruikt amper hoofdletters, geen komma's of punten, tientallen dt-fouten, etc. Het zou heel wat duidelijker overkomen als je de spellingschecker eens zou gebruiken. :) (En dat is een tip, geen verwijt.)

Back