Ik denk niet dat er winkels zijn die je de auto laten rijden op een baan. Maar uiteindelijk is de setup van de auto veel meer bepalend dan (het merk van) het chassis. Dat komt omdat de verschillende chassis momenteel heel erg op elkaar lijken. Ze hebben allemaal vrijwel dezelfde layout en afstel mogelijkheden, en ook de geometrie ligt niet ver uit elkaar. De setup en technische staat van onderhoud van de auto is wat het verschil maakt.
Wat dat betreft is de auto waarvoor je het makkelijkst aan onderdelen kan komen en waarvoor je lokaal wat ondersteuning kan krijgen in de vorm van andere, meer ervaren rijders met dezelfde auto, de beste keuze. Je kan dus het best naar de vereniging gaan waar je wilt gaan rijden (AMCA in Apeldoorn begrijp ik uit je eerdere posts) en daar informeren met welke auto daar het meest gereden wordt. In Apeldoorn is dat denk ik de Xray.
Voor een zender zou ik kijken in het middensegment van de gerenommeerde merken. Concreet bedoel ik dan de zenders tussen de 200 en 300 euro van Sanwa of Futaba, zoals de Sanwa MT-S of de Futaba 4PV, of de iets oudere Sanwa MT-4 / MT-4S of Futaba 4PL / 4PLS. Kwalitatief goede en betrouwbare zenders, snel, alle features die je nodig hebt. Mocht je echt graag willen besparen op de zender (zou ik niet doen, een goede zender gaat jaren mee), is een Sanwa MX-V een optie. Die heeft eigenlijk ook alles wat je nodig hebt, maar is qua gevoel wel een stuk minder. De echte high-end zenders als de Sanwa M12, Futaba 7PX, die wel 400 euro of meer kosten, voegen naar mijn mening weinig toe ten opzichte van de modellen uit het middensegment.