nitro outboard probleem

• Topicstarter Topicstarter harmlok
  • Startdatum Startdatum
H

harmlok

Guest
Ik heb sinds enige tijd een brandstofboot. met een r&b 3.5 cc outboard motor. Nu heb ik na erg lang experimenteren voor elkaar dat de motor in iedergeval goed en snel start (op de wal) maar eenmaal in het water slaat hij bijna meteen af , ook als meer gas geef. Ik heb gehoord dat m'n tank mischien niet goed is omdat ik een kunstof leiding in de tank heb met een nippel zodat deze altijd onderin ligt. Weet iemand hoe ik dit het beste kan oplossen en wat is eingelijk de juiste startprocedure nadat de motor loopt.
Is er iemand die weet of er in de omgeving van zwolle mensen of clubs zijn die me mischien kunnen helpen.

Heb je een foto van je setup?

Startprocedure: Gas open zetten en even de startmotor paar keer laten rondraaien met de vinger op de opening van de carburateur zodat de brandstof word aangezogen. dan de gloeiplug erop en de motor starten. Als de motor loopt gloeiplug verwijderen en de boot in het water gooien.

Start je de motor in de juiste draairichting?
(serieus dat komt meer voor met outboards)

Controleer eens of de schroef in de juiste richting draait als je de motor ronddraait met de startmotor.

Ander puntje kan een te arm stationair en volgas mengsel zijn. Op de kant zal de motor dan prima lopen, onder belasting echter afslaan.

Mooiste is natuurlijk wat persoonlijke hulp zoals HendricX je aanbiedt.

Succes,
Gerben

Beste krizz. wat bedoel je precies met een foto van de setup. Ik be er zo goed als zeker van dat de motor de goede kant op loopt. En hoe bedoel je het na het starten : de boot het in het water gooien. Ik heb ervaring met electro hydro speed en normale electro modellen.
Gerben Ik heb het gebrobeerd met de naald 1 slag meer en minder maar dat maakte eingelijk niet veel uit.
Ik ga zowiezo proberen via hendrix een club of een persoon te vinden die me deze dingen kan leren.
tot hier toe iedereen alvast bedankt voor allee moeite en de tips

Bij veel outboards moet je de startmotor "omgepoold" aansluiten. Dus de rode draad op de - en de zwarte op de plus.

Succes verder. Hoop dat je veel plezier aan de boot zult beleven.

Gerben

harmlok zei:
Beste krizz. wat bedoel je precies met een foto van de setup. Ik be er zo goed als zeker van dat de motor de goede kant op loopt. En hoe bedoel je het na het starten : de boot het in het water gooien. Ik heb ervaring met electro hydro speed en normale electro modellen.
Gerben Ik heb het gebrobeerd met de naald 1 slag meer en minder maar dat maakte eingelijk niet veel uit.
Ik ga zowiezo proberen via hendrix een club of een persoon te vinden die me deze dingen kan leren.
tot hier toe iedereen alvast bedankt voor allee moeite en de tips

Hoi,

Met de boot in het water gooien bedoel ik met een beetje vaart in in het water gooien en niet gewoon erin leggen want dan slaat hij af omdat hij geen koppeling heeft. Met een foto van de setup bedoel ik een foto van de motor+tank enz. Je kunt controleren of de motor de goede kant opdraaid door na het starten even achter de schroef te voelen of hij blaast. Als hij blaast is het goed anders de polen van de startmotor omdraaien.

Back