NITRO RS4 3 SS CHASSIS Kit welke motor ?

een OS12CV-R natuurlijk :P

nu even serieus :D ik zou een picco of een nova-mega nemen, en een het mooiste is natuurlijk een rex motor. neem iig een motor zonder sg as, dus 1 met schroefdraad over de gehele lengte, die passen over het algemeen wat makkelijk op een hpi.
en kijk ook goed naar de carburateur, ik heb er zelf een nova mega op zitten maar ik heb wel wat modificaties moeten aanbrangen omdat de carburateur anders tegen de remschijf aan kwam. (die van mij is een schuif carb.) je kan dus beter een draai carb nemen.

Sphereman zei:
en voor een side uitlaat poort dnek ik zelf.
dat is echter niet noodzakelijk, hpi heeft daar namelijk een mooie bocht voor, het nadeel is echter dat je dan geen trekstarter kan gebruiken. maar side exhaust is wel makkelijker daar heb je wel gelijk in. (heeft mijn nova mega ook)

OK ... ik ga met jullie advies eens wat samen stellen
wat is er trouwens mis met die OS12 .... ?

hilbren zei:

nu even serieus :D ik zou een picco of een nova-mega nemen, en een het mooiste is natuurlijk een rex motor.

Zal ik je een geheimpje vertellen ?
Een NovaMega en een REX worden in dezelfde fabriek gemaakt :wink:
Net als TOP, JP, R&B en zelfs sommige modellen van OSMAX :)
O ja, de naam van de fabriek: Novarossi

Roelof zei:
hilbren zei:

nu even serieus :D ik zou een picco of een nova-mega nemen, en een het mooiste is natuurlijk een rex motor.

Zal ik je een geheimpje vertellen ?
Een NovaMega en een REX worden in dezelfde fabriek gemaakt :wink:
Net als TOP, JP, R&B en zelfs sommige modellen van OSMAX :)
O ja, de naam van de fabriek: Novarossi
weet ik, het schijnt alleen dat rex langer meegaat als novamega, volgens de ervaren jongens van speedlane.

Mja... de meningen zijn verdeeld....
Novarossi gaat echt geen andere materialen of productieproces gebruiken voor een motor met alleen een ander stempeltje. Wat je wel tegen komt is dat wat afmetingen onderling van elkaar verschillen om uitwisseling tegen te gaan. Tuurlijk kan een stukje maatgeving invloed hebben op de levensduur maar uiteindelijk hebben al die motoren een gelijke levensduur mits op dezelfde wijze behandeld.

Dat NovaMega sneller kapot gaat is denk ik een vals beeld omdat het een grote groep is die er mee rijdt en je dan eerder defecten ziet. Net zoals Bang&Olufsen een goede levensduur kent zal het beeld veranderen als je daar op de serviceafdeling werkt (en ik kan dat weten)

Maar om even terug te komen. Neem even contact met Powerpete, die heeft geloof ik wel wat R&B's pas gemaakt in dergelijke auto's.
En ja, een motor uit de fabriek van Novarossi lijkt mij een betere investering, veel vermogen en betrouwbaarheid voor niet veel meer geld.

ja daar zit wat in :(
kan het zijn dat ze bij de ene motor een dikkere/hardere laag chroom aanbrengen? daarvoor hoef je niet speciaal andere materialen voor in huis te hebben.

Back