Nitro speedboten

Hallo,
Aangezien sommige nitromotoren op rc modelwagens snel afslaan vraag ik me af of dit ook bij boten zo gevoelig is(ik neem aan van wel).
Betekend dit dat je gewoon heen moet zwemmen of zit er een of ander soort startsysteem op?

jah inderdaad een kwestie van goed afstellen maar aangezien marine motoren geen vrijloop koppeling hebben kan je je gas niet te lang los laten in het water dan kan je inderdaad gaan zwemmen of even een hengeltje uit gooien hehe ;)

kijk maar even naar mijn post van FSR-V falcon er staat ook een filmpje bij

als je een extra kanaal over hebt kan je een simpel electromotortje met klapschroef inbouwen, heb ik vaker gezien, maar het is wel een hoop gedoe :mrgreen:

hoebedoel je dit ? op het feit over dat je een start systeem hebt als je stil ligt in het water?? en ik snap dat met een klap schroef niet?
laat ik zeggen dat dit bijzonder moeilijk zal zijn, omdat het starten van de motoren met weerstand lastig zal gaan...

Hallo,
Aangezien sommige nitromotoren op rc modelwagens snel afslaan vraag ik me af of dit ook bij boten zo gevoelig is(ik neem aan van wel).
Betekend dit dat je gewoon heen moet zwemmen of zit er een of ander soort startsysteem op?

gewoon en hoog percentage nitro nemen,dan slaat de motor ook niet zo makkelijk af.en natuurlijk fatsoenlijk afstellen;)

nee, hij bedoeld een klein elektromotortje die je kunt aanzetten met je zender zodat je naar de kant kunt varen als je motor is afgeslagen. die klapschroef is een schroef die (volgensmij) inklapt waardoor hij weinig weerstand heeft tijdens het normale varen. zodra je dan met je electromotor vaart klapt de schroef uit en dan kun je er mee varen.

ok als hij dat zo bedoelt zal vast wel wat voor bestaan maar lijkt me toch erg in de weg zitten allemaal zeker voor het gewicht en de weerstand die je er van hebt

ok als hij dat zo bedoelt zal vast wel wat voor bestaan maar lijkt me toch erg in de weg zitten allemaal zeker voor het gewicht en de weerstand die je er van hebt

dat zou ik zeker ook niet doen, gewoon even kijken waar je aan de kant gaat staan en waar de wind en stroming naar toe zit, dan komt hij vanzelf weer op de kant waar je staat, kan natuurlijk even duren ,maar dan neem je gewoon je boterhammetje mee en kan je ondertussen wat eten :mrgreen:

neej precies gewoon geduld met afstellen en idd even geduld als je op die manier gaat w8tuh :P maar daar zijn altijd goede oplossingen voor te verzinnen natuurlijk :D

Back