Niwla's Serpent-topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Niwla, 22 sep 2005.

  1. Niwla

    Niwla Guest

    Aangezien we door verschillende topics lopen te blaten wil ik het vanaf nu toch maar even apart houden.

    Vanavond zie ik op marktplaats een serpent impact m2 te koop staan. Wat is eigenlijk het verschil met een 705 ? Is een serpent impact m2 1:8 ? Want dat kan ik niet zo uit de advertentie halen.
     
  2. Joomens

    Joomens Guest

    Hey,

    Een Impact M2 is ook een een 1:10 wedstrijd auto , alleen is hij dan geen 200 maar 235 mm breed. Tevens is de auto voorzien van 2,5cc motor ipv een 2,1cc .

    Dat zijn de twee grote verschillen , de Impact is er als 2wd en als 4wd. Erg leuke auto om mee te beginnen , alleen is de klasse een beetje over.

    Maar zit hoogstwaarschijnlijk verandering in te komen. Dus als beginner een aanrader !

    Groet

    Jeroen
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Hmmm..... je bent vastberaden om een Serpent te kopen ?
    Er zijn zoveel andere soortgelijke merken die net zo goed zijn. Met name Mugen is ook heel erg populair en de topmodellen zijn voor de 1:8 de MRX3 en MRX4 en voor de 1:10 de MTX3.
     
  4. Niwla

    Niwla Guest

    Jep mijn zinnen zijn gezet op een Serpent....kans is errug groot dat het een 705 wordt :wink:
     
  5. Joomens

    Joomens Guest

    Beetje jammer dat het een Serpent , gaat worden...

    Kijk nou eerst naar eens goed rond voordat je een Serpent aanschaft..

    succes
     
  6. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    hmm, ik zou proberen, als je dan toch 'n serpent 1:10 200mm wil, een 710 te kopen.. bij modelsport hadden ze met de nitro tour een hele leuke aanbieding... 'k denk dat ze die in de winkel misschien ook wel hebben.. de 705 is 't vorige model van serpent, en de 710 het huidige model....
     
  7. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    Iedereen heeft zo zijn keuze's...en laat hij/zij gewoon in die waarde!

    (eigen produkten eerst) :wink:
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Veel mensen die een Serpent als doel hebben weten niet eens van andere merken met dezelfde soort auto´s :roll:
     
  9. serpent950-r

    serpent950-r

    Lid geworden:
    13 sep 2005
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Roosendaal
    lol.. mugen boys.. het maakt allemaal geen ene aars uit.. komt allemaal uit ene grote fabriek jongens.. net als de motoren idm, novarossi...

    als die jonge een serpent wil moet ie die kopen.. Goede wagens.. zo niet een van de betere.. 705 is een goede wagen .. en voor 400 euro hebbe wij em staan incl motor en uitlaat...
     
  10. Niwla

    Niwla Guest

    De keus van die Serpent is inderdaad niet zomaar uit de lucht komen vallen en bespaar je de moeite want ik ben er niet meer van af te halen...hahahaha

    710 zou ik inderdaad ook wel graag willen al denk ik dat het qua budget niet gaat lukken, maar het zit zeker in mijn achterhoofd :wink: Wie weet krijg ik binnenkort een meevaller....dan is de keus snel aangepast :D ....Ook al is het best een beetje overkill als eerste auto....maar een goed begin is het halve werk zeg ik maar dan :D
     
  11. Qlone

    Qlone Guest

    Maar hij heeft wel een paar 'nukken' om het zo maar te zeggen....

    Wat ik zelf het vervelendst vond is de beperkte camber afstelling die je achter kan doen. Door de spacer tussen de bovenste draagarm en het wielblok, en het feit dat je alleen aan de onderkant camber kan bijdraaien wordt de wagen al snel te breed en verliest dan dogbones. Het weghalen van de spacer helpt een heel eind, maar verandert tegelijk ook je roll center weer...

    Verder eigenlijk weinig op aan te merken en op heel veel kleine punten wel wat beter dan de impulse pro, waar 'ie van afgeleid is :)
     
  12. Niwla

    Niwla Guest

    Hmmm....hier ga ik nog even een nachtje over slapen..... :D Zegt me allemaal (nog) vrij weinig maar dat komt ten zijner tijd wel :D
     
  13. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    En buiten dat, waar is de support voor Mugen in noord Nederland? Als je onderdelen nodig hebt dan zijn die niet direct voor handen.

    Is voor mij en Joey ook een heel, zo niet het belangrijkst punt
     
  14. Qlone

    Qlone Guest

    Ik zal vanavond wel even een foto posten ter illustratie. Dit is camber trouwens, links mijn impulse pro (zelfde ophanging achter als de 705), rechts mijn serpent 710.
    [​IMG]

    Het is op de foto moeilijk te zien, maar bij de 710 zie je dat de arm aan de bovenkant scharniert op een instelbaar kogelkopje. Bij de impulse pro/705 is dat een vaste verbinding...
     
  15. serpent950-r

    serpent950-r

    Lid geworden:
    13 sep 2005
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Roosendaal
    is gewoon af te stellen hoor..
     
  16. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    De 705 moet je aande onderkant naar buiten draaien om meer camber te krijgen.... en dat moet je niet aan de bovenkant oplossen door minder spacers te plaatsen (wat ik overigens wel zou doen, de auto wordt er wel beter van!)

    Dan gaan er mensen nu scheeuwen 'maar dan ga je buiten de 200mm!!!!', dat klopt, en daar zijn andere wiel-meenemers voor te koop, en dan zit je weer binnen de 200mm.... (dat is de goede manier van camber afstellen)
     
  17. Niwla

    Niwla Guest

    Voor mij ook, wetende dat Alfred bij de club zit en Serpent praat,slaapt en eet :D
     
  18. Qlone

    Qlone Guest

    Als je nou mijn verhaal gelezen had, had je die opmerking niet gemaakt. Ik zeg niet dat het niet af te stellen is...
     
  19. Niwla

    Niwla Guest

    Oeps....ik maar denken dat 200mm de hartafstand tussen voor en achter was..... :sleeping:
     
  20. Qlone

    Qlone Guest

    Maar... met de spacer er op moet je voor een klein beetje camber zo ver draaien dat de dogbone die tussen je diff en je wielen zit al snel te kort is en gewoon niet lekker meer past. Natuurlijk kan daar ook weer een langere in, maar ik vind onderdelen moeten kopen om een beetje normaal camber in te stellen een beetje knullig...

    (help, ik heb wat ontketend door alleen even terloops een klein minpunt te noemen)
     

Deel Deze Pagina