Niwla's Serpent-topic

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Niwla, 22 sep 2005.

  1. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein

    Even onder belasting de spanning meten van de net opgeladen accu's, als hij ver terugvalt zijn ze slecht.
     
  2. Niwla

    Niwla Guest

    Dank je wel! Ik ben (helaas) een ontzettende n00b als het op electra aan komt maar ik weet wel iemand die dat voor me kan doen...... :wink:
     
  3. Radar

    Radar Guest

    Ik heb eventueel ook nog wel een 235mm Mercedes CLK body liggen.
    Ik had een 200 mm besteld en heb 'm na binnenkomst dolenthousiast gespoten, maar het bleek een 235 mm te zijn....en die past niet op m'n 710.

    Ik heb nog wel een 200mm en verf opgestuurd gekregen, maar deze staat stof te vangen.

    Spoiler zit er ook nog bij (niet op foto).

    En het is de juiste kleur voor je.....ik gebruik altijd oranje en zilver...

    Gratis af te halen voor iemand die 'm gaat gebruiken...niet voor een hebberd.

    [​IMG]
     
  4. Niwla

    Niwla Guest

    Vanavond met volle starterboxaccus achter het huis een nieuwe poging gewaagd. Eerst plug beetje los, gloeiplugdriver er op, tijdje op de box....helemaal niks.....daarna plug maar vast, gloeiplugdriver er op en na meer dan een minuut (volgens mij véééél te lang) op de box begon hij eindelijk iets te doen....heeeeeel langzaam kwam hij op gang em uiteindelijk liep hij!!! :D Even een tijdje rustig laten draaien, daarna uit gedaan, in de (grote) auto gestapt en weer richting het afgesloten stukje weg.....Daar weer geprobeert te starten....duurde weer ongeveer een halve minuut voordat hij liep...en daarna de eerste echte meters gemaakt met de auto. Bandjes waren redelijk uitgedroogd dus hij spinde me alle kanten op, het stuur stond verkeerd om :roll: (toch maar eens de manual van de zender lezen) en bij het aanraken van de rem blokkeerde hij constant.

    Een paar keer op en neer geweest over die weg, waarna hij op een gegeven moment uitviel toen hij weer eens in de berm belandde.....ff bijgetankt en weer op de starterbox...maar toen waren de accus alweer teveel leeg om hem nog eens aan de praat te krijgen :cry: :cry:

    Thuisgekomen de hele boel schoongemaakt, in de afterrun en aan de lader......maar ik heb dan toch eindelijk een paar meter gemaakt!!! :lol: :D :lol: :D

    Smaakt absoluut naar meer :wink:
     
  5. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein

    Je moet de volgende keer eens de plug er helemaal uit halen en dan met volgas op de startbox laten draaien totdat er brandstof uit de kop komt.
    Wel even oppassen voor je ogen. 8)

    Dan gloeiplug erin (vastdraaien) en opnieuw starten met gloeiplugdriver erop en met heel klein beetje gas. Dan zou de motor gelijk moeten lopen.

    De accu's zou ik vervangen, want met goede accu's moet je toch dagen kunnen doen zonder bij te laden.
     
  6. Niwla

    Niwla Guest

    Had ik mij ook héél even bedacht maar toen bedacht ik mij dat hij dan waarschijnlijk ook niks aanzoog...maar dat blijkt dus niet zo te zijn ?

    Die accu's ga ik zeker vervangen....heb net vorige week geleerd dat wanneer je accu's met meer dan 10% van het aantal mA oplaadt je de tijd wel in de gaten moet houden....dat wist ik 10 jaar geleden (toen ik nog electro reed) nog niet.....mag blij zijn dat mijn ouderlijk huis er nog staat :D
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Wat ik altijd doe alvorens ik de motor start, is de drukslang van de uitlaat afhalen, erin blazen tot je de brandstof in de carb ziet lopen, dan idd zonder plug op de startkist, en daarna de plug erin, start altijd meteen......
     
  8. Niwla

    Niwla Guest

    Dank je wel!! Alweer een goede tip! :D :D

    Wat ik vroeger veel zag, toen ik vaak op een modelvliegveld rond hing, dat men met de vulfles wat benzine rechtstreeks in de carb spoten...alleen volgens mij zit bij ons op die plek het luchtfilter en is dat bij vliegtuigen gewoon helemaal open :wink:

    het reversed sturen en het blokkeren van de remmen moet ik zeker op mijn zender (3pm) regelen ? Kan zeker niet dat het stekkertje van mijn stuurservo omgekeerd op de ontvanger zit ? (ik moet bekennen dat ik de manual nog niet open heb gehad hoor :roll: :wink: )(pushing my luck :lol: )
     
  9. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Je kan zeker op die zender idd je stuur omdraaien....., zit ergens in het menu.....
    De maximale remkracht is ook instelbaar......

    Ga die manual maar eens lezen, en EERST proberen alvorens je weer gaat rijden... :wink:
     
  10. Niwla

    Niwla Guest

    Ja, ik weet het....fout,fout,fout! :D
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Nou, als de motor aangedreven wordt door de startkist gewoon even de uitlaat dichthouden, dan pompt de brandstof zo door.
     
  12. Niwla

    Niwla Guest

    Okeej......das misschien ook wel een goede jah......tips te over hier :D
     
  13. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Roelof zijn methode doe ik dus nooit, maar simpelweg omdat ik mijn motoren in de afterrun zet, en dit doe ik niet heel zuinig.
    De volgende keer dan de motor met dichte uitlaat op de startkist drukken zal extra ongewenst krachten zetten op de interne delen, dus ik "spoel" hem liever even door.......
    Ook als je een motor niet in de afterrun zet, dan kun je voelen dat als je hem bijvoorbeeld een week later met de hand doordraait, dat de olie die erin zit behoorlijk is ingedikt......
    In ieder geval rede genoeg voor mij om iets voorzichtiger om te gaan met mijn motoren......
     
  14. Niwla

    Niwla Guest

    Valt inderdaad ook wel weer wat van te zeggen......ik heb ook moeite met tot drie tellen als ik met afterrun aan het druppelen ben.... :wink:
     
  15. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Je kan ook even op de drukslang van de uitlaat blazen, dan "pomp" je alvast de nitro in de motor. Ik heb het net nog gedaan ;)
     
  16. Niwla

    Niwla Guest

    Ja, dat is een pagina eerder als eens voorgesteld door M7H :D
     
  17. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ik lees het net ja :)
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Verslaafde!.... :wink:
     
  19. Niwla

    Niwla Guest

    Inmiddels afgelopen zondag eerste schade gereden op de parkeerplaats bij de Hornbach :roll:

    Reed wel erg mooi en hard daar maar helaas was de boarding dat ook :wink:

    Inmiddels bij alfred langs geweest. Die heeft een crashkit voor me samengesteld :wink: en me voorzien van een nieuw diff en bodemplaat waardoor het rijden als vanzelf moet gaan :D
     

Deel Deze Pagina