NK 1:10 brandstof

Reglementair, mag je niet zomaar aanpassing gaan doen in het wedstrijd systeem.
Helaas in sommige gevallen.

Hugo, ik denk dat je hier het systeem niet aanpast. Je geeft mensen alleen meer tijd. Het is niet een continue heat die je langer maakt.

Afgezien daarvan is het wedstrijd systeem nu al aangepast tov. datgene wat bij de nomac vergadering is besloten (het samenvoegen van beide klasses nl.)

Ik denk dat zeveren over beleids regels nu net de reden is waarom veel mensen de officiele organisaties de rug toekeren. Ik denk dat als de rijders deze keuze krijgen en er (desnoods unaniem) voor zijn je als NOMAC wel erg regentesk bent om vast te houden aan het regelement.
 
Gelukkig, de nomac is niet gek...
Kopietje uit het algemeen reglement:

Tussentijdse wijzigingen van Sectiereglementen dienen uiterlijk 4 (vier) weken (i.v.m. publicatie) voor de datum van het eerstvolgende evenement van de betrokken klasse, waarbij deze van kracht dienen te zijn, ter controle en accordering aan het Algemeen Bestuur te worden voorgelegd. De wijzigingen hebben pas geldigheid na accoord bevinding door het Algemeen Bestuur en nadat zij aan de deelnemers en andere belanghebbenden bekend zijn gemaakt. Uitsluitend in geval van force-majeur, e.e.a. ter beoordeling van de Sportcommissaris, kan onmiddellijk voor of tijdens een wedstrijd ad-hoc een wijziging in een Sectiereglement worden aangebracht. In het geval deze wijziging een permanent karakter dient te krijgen, dient zij z.s.m. na de desbetreffende wedstrijd - en in elk geval vóór een volgende wedstrijd van de onderhavige klasse of categorie - alsnog ter controle en accordering aan het Algemeen Bestuur te worden voorgelegd; in het geval het een eenmalige, tijdelijke wijziging betreft, volstaat een mededeling ter zake aan het Algemeen Bestuur.

Force majeur kan hier dan zijn dat de stemming onder de deelnemers pas op het evenement zelk kan worden gehouden... :D
 
Niets zegt iets over een vast tijdschema voor de dag, alleen tussen de heats/finales door mag er niet getrained worden, voorafgaand aan de wedstrijd dus wel.
 
We gaan het wel zien op de volgende wedstrijd wat we gaan doen.
Op RACO.
Daar zal ik ook weer van de partij zijn.
 
Laatst bewerkt:
Op de REAL80 hebben we lekker nog een half uur gereden voor de wedstrijd, de wedstrijdleiding was lekker flexibel en dacht mee met de rijders en de hobby.
 
Wat zie ik nou? Nog nie betaald? :D

Goed, hier moet ik dan even op reageren.

Ik heb dat nog niet gedaan omdat ik wist dat 'k de auto niet klaar zou krijgen. Baalde er enorm van toen op zondagmiddag 't zonnetje toch doorkwam... dan gaat het enorm kriebelen.
De betaling is onderweg en de volgende ga ik iig proberen mee te rijden.. hopen dat 't nu wel lukt :)
 
Even reageren op de 6 minuten heats (of meer tracktime). Er was een Kyosho rijder die hier ook mee kwam, daarnaast was het helpershalfuurtje vergeten en omdat we nu eigenlijk NK zijn, is die er niet (hij was er alleen voor de NOMAC rijders).

Ik wil voor de volgende wedstrijd 't tijdschema voorbereiden. Iets wat ik dit keer niet gedaan heb. Op die manier kunnen we zondagochtend wat trainingstijd geven.
Daarnaast kunnen we de warm-up tijd voor een heat aanpassen (daar is niets omschreven) en dus zou je 'officieel' nog wel 4 minuten kwalificeren, maar dan bijvoorbeeld 6min kunnen opwarmen. Niet helemaal alle tijd om die 3 rondes neer te zetten, maar wel meer tracktime voor de rijders, en ook wat tijd om nog wat aan te passen. Ook zouden we een extra kwalificatie serie kunnen inzetten, aangezien er alleen een minimum omschreven is.

Ik weet dat de eerste kwalie in de ochtend altijd het snelste is en het dus niet hetzelfde als 6 min kwalificatie tijd. Ik denk alleen dat een reglemenswijziging om meer tracktime te krijgen een stap te ver is. Die regel staat er uiteindelijk meer voor nodigevallen of punten die /echt/ niet gaan op zo'n dag. Dit werkt verder prima. Ik ben het echter wel eens dat we de tracktime kunnen "optimalizeren"....
 
Dat is niet helemaal waar. Afgelopen weekend reed ik de 3e kwali mijn snelste tijd ;)

M.v.g. Mark

Mja, toen ik begon met NK rijden en Julius, Richard, Rene, Koen, Indra, Maarten, Daan en veel andere nog meereden was de zondagochtend enorm belangrijk. De lage temperatuur en de betere condities op de baan zorgde ervoor dat kwalificatie 1 vaak de top 4 bepaalde.
Je ziet dit op EK's nog wel, maar in het NK lijkt het niet zo belangrijk meer te zijn...
 
Klinkt als een doordacht voorstel. En als jij gaat meedoen dan ga ik ook naar utrecht!

Challenge_accepted.png
 
motoren

waarom mag je alleen met novarossi motoren in de nomac rijden er zijn toch ook anderen zoals picco sirio motoren waarom mag daar niet mee gereden worden???
 
Er is besloten met de Novarossi Basic N12T1 motor te rijden, iedereen heeft dan een motor die gelijkwaardig is, daarnaast zijn de kosten aanzienlijk lager en het snelheid verschil minimaal. Novarossi is gekozen omdat dit merk specifiek een motor maakt die hieraan voldoet. (95 euro)
 
waarom mag je alleen met novarossi motoren in de nomac rijden er zijn toch ook anderen zoals picco sirio motoren waarom mag daar niet mee gereden worden???

Het antwoord weet je al, het mag niet omdat er met een Novarossi motor gereden wordt, dit is 1 bepaald type genaamd de N12T1.
 
Kappen hoor jongens, heb die punten hard nodig..:cool:

Nou, inmiddels moet alleen de radio plaat er nog en de accu moet nog gesealed worden.. moet lukken op het zaterdagochtendje wat ik heb toch? Ohja, dan natuurlijk iets van een setup erin schoeven en hopen dat alles 't ongeveer doet :-)
Dempers gaan mij naar 't werk zodat ik die op 't hotelkamertje kan doen :-)

@julius Hoe ver ben jij? :-)
 
Nou, inmiddels moet alleen de radio plaat er nog en de accu moet nog gesealed worden.. moet lukken op het zaterdagochtendje wat ik heb toch? Ohja, dan natuurlijk iets van een setup erin schoeven en hopen dat alles 't ongeveer doet :-)
Dempers gaan mij naar 't werk zodat ik die op 't hotelkamertje kan doen :-)

@julius Hoe ver ben jij? :-)

Heb al weer 200 rondjes op h'stede er op zitten...
Nu maar eens alles goed afstellen en wat zinnige olie in de diffs en zo.
 
Back
Top