NK 200mm 6 minuten kwalificeren zonder tankstop

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door foxspeed, 16 feb 2005.

  1. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    zijn er hier NK rijders of die het NK 200 mm willen gaan rijden en verbaast zijn over deze maatregel
     
  2. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Foxspeed, allereerst welkom!......


    Ik ben wel komend NK rijder (en MACH lid) 1/8 maar ben niet verbaasd over de 6 min regel.....

    Martin Z
     
  3. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Dankje Martin

    als het erzo gaat uit zien dit ga ik een icc rijden
    stuk goedkoper ±5 euro per wedstrijd en weinig gezeik
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Wat maakt het kwalificeren in 5 of 6 minuten nu uit :?:
    In beide gevallen gaat het om een zo snel mogelijke kwalificatie neer te zetten en is buiten het materiaal je rijstijl bepalend als je het wel of niet redt, geeft ook weer een extra dimensie.....

    2 jaar geleden kiezen voor 1 wedstrijd omdat het al zo duur was en Groningen dan nog te ver vinden en dan wel de duitse grens over voor ICC races, wat een logica.....
    Maar dat was oa. ook de reden dat er nu clubs zijn die de hele 1:10 liever niet meer willen hebben, te weinig deelnemers is niet winstgevend tov. de onkosten maar ook het weekend die de vele clubleden ontnomen wordt.

    Maar hou er rekening mee dat de NK klassificering bepalend is als je wel of niet mee mag doen met de EK in 2006 en voor dat het wel essentieel is dat je mee doet aan de NK's

    Dat van die prijs is geloof ik bij de NOMAC neergelegd en zal dan volgend jaar ingevoerd kunnen worden.

    O ja, geen NOMAC licentie betekent ook dat je volgend jaar geen stemrecht hebt met de kans om dit terug te draaien...... :roll:
     
  5. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    tja...

    veel mensen die er wat over zeggen, terwijl er ook genoeg mensen zijn (Rene Cornella bijvoorbeeld) die gezellig 6 en misschien wel 7 minuten rijden op een standaard MEGA motor (ja, die van picco) en volgens eigen zeggen is dat dan gewoon poken met die sticks en niet rustig aan doen...
    Ik zelf heb die ervaring ook al gehad met de novamega motoren.. ik weet dat de r&b's ook 6 min moeten kunnen halen...

    Ik begrijp dat er veel weerstand is.. en ik ben ook van mening dat het raar gaat om deze regel in te voeren terwijl er zoveel protest is.. daar lijkt (leek?) echter weinig van terecht te komen op de vergaderingen (van horen zeggen, was er zelf niet...)

    Ik ga dit jaar dan (als het nog door gaat) voor het eerst NK rijden, en ik zie het wel... ik ben niet bang dt ik de 6 min niet haal en ik denk WEL dat de regel zal helpen om 't veld wat dichter bij elkaar te brengen...

    Overigens wil ik even melden dat ICC 10 euro post per wedstrijd en dat de meeste wedstrijden in duitsland zijn.. icc is zeker gezellig, maar voor mij is de afstand dus al direct een probleem.. omdat je dan een hotel of caravan of camper moet hebben om op zaterdag ook goed te kunnen trainen enzo...


    Mensen zeggen zo veel over die 6 min regel.. maar 'k vraag me af hoeveel mensen 't nou eigenlijk een kans willen geven, want tja.. je kan nou niet echt zeggen dat 't veld enorm veel aan 't groeien is geweest...
     
  6. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Het grote probleem is opdit moment denk ik niet die 6, 7 of 10 minuten regel we willen allemaal zoveel mogelijk rijden op een dag dat is simpel het gaat erom dat het te makkelijk gaat nomac heeft een idee wordt voor gelegd maar eigenlijk is er al beslist we willen allemaal een groot start veldt dus moet je van onder af aan beginnen maak een standaard klasse en een vrije klasse zodat je kunt kiezen wat je wilt rijden.
    een standaard klasse met een 3 of 4 tal type motoren tot 200 euro twee type hardheid banden succes verzekerd. dan krijg je een groter start veldt. en dan kunnen de kosten van het start geldt ook naar beneden hier licht ook een groot deel voor de clubs die willen soms ook het onderste uit de kan willen hebben als baan huur en daar kan de Nomac weer niets aan doen maar het wel te gek voor woorden we hebben een stuk of 10 banen in nederland waar we brandstof kunnen rijden dat er maar 3 verenigingen zijn die een NK willen doen.
    Als we een gezond NK willen hebben zowel 1 op 8 als 1 op 10 moeten we allemaal water bij de wijn doen.
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Die opsplitsing in 2 klasses is nog niet interessant als je maar met een paar man komt opdagen, dat kan je pas doen als de club groot genoeg is en er een interesse bestaat.

    10 circuits is een beetje veel, op dit moment wordt er wel gewerkt aan meer circuits. Texel is druk bezig, de Raco is nog steeds bezig met een vergunning maar ook Velp en Apeldoorn worden onder druk gezet nu Groningen geen papieren leden aan neemt voor alleen een NOMAC licentie, de leden daar willen wel maar de besturen van die clubs niet.........


    Nou, begin dan de 6 minuten regel voor dit jaar te accepteren en maak gebruik van de mogelijkheid om het aan het eind van dit seizoen te evalueren. ;)
     
  8. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    denk jij echt dat Velp bij de nomac komt??
    ik denk van niet hoor!!
    mwah en de raco duurt nog wel een jaar, de vergunning ligt bij de raad van state... :evil:

    overigens vin ik de 6 minuten regel een beetje onzin, op een gp is dat toch ook niet zo?! (denk ik, rij geen 1/10 gp's) :oops:
     
  9. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Ik denk dat je juist nu moet gaan na denken wat je volgend jaar wilt gaan doen en niet wachten tot aan het einde van het seizoen.
    Als je nu rijders warm kunt maken met het feit dat er volgend seizoen in meerdere klasse gereden kan worden dan kan men zich gaan beraden.
    Publiceert dit op de site en kijk wat voor reactie's je krijgt van uit het land.
    Maar ga niet wachten tot de evaluatie aan het einde van het seizoen dan ben weer te laat.
    Wellicht moet de Nomac ook het idee los laten dat je lid moet zijn van een club die lid is van de Nomac om NK's te mogen rijden, misschien dat je dan wel meer rijders trekt naar een NK.

    Jan
     
  10. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    hoezo denk je dat...de ICC is ook op sterven na dood, dus waarom zou dat dan wel goed voor de nomac zijn?
     
  11. Chielos

    Chielos

    Lid geworden:
    16 nov 2004
    Berichten:
    422
    Locatie:
    Haarlem
    hetgene dat ik van apeldoorn weet, is dat de leden zelf contact moesten zoeken met de nomac. Wat volgens mij gewoon een bestuurstaak is:S

    Dus die zullen ook dit seizoen nog wel niet aanwezig zijn. Gelukkig word het iig niet meer tegen gewerkt door sommige personen.
     
  12. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    mja... we kunnen nu wel elk circuit los gaan bespreken, feit blijft dat mensen idd de nieuw regels niet willen proberen.. zelf denk ik dat een standaard en een 'expert' classe beter is.. zie het kyosho gebeuren.... dat 'werkt' ook.. dus waarom zou dat niet werken voor het NK...

    Probleem is wel dat dit moeilijk te controleren is.. en daar komen de de discussies etc al van...


    'k vind dat mensen het gewoon is een kans moeten geven, EN JA.. de 6 min regel is nogal tegenstreidig voor GP's en EK's etc... maarja.. daar moet je dan weeer een voordeel hebben omdat je 6 min kan rijden op 'n tankje toch?
    Ook denk ik dat DAT voorbeeld een beetje overbodig is.. de mensen die al op dat nivo zitten zullen voor die wedstrijden toch een andere motor aanschaffen en moeten daar niet zo moeilijk over doen denk ik..
     
  13. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    De nomac schreeuwt al enige tijd dat het slecht gaat met de 1 op 10 er is geen animo maar ze doen er niks aan.
    Je heb gelijk een aantal rijders doen toch wel mee de oude kern zo gezegd de top van nederland.
    Dat zijn er maar een stuk of 20 af en toe een paar nieuwe jongens kortom een start veld van ±25 man.
    Waar is de rest van wedstrijd rijdend Nederland?? waar licht dit aan, echt niet aan de 6min regel.
    Als je ziet hoe close er al gereden wordt bij de Kyosho dag in Velp een lust voor het oog.
    Standaard materiaal en een heleboel beginners.

    Heeft de nomac dan geen oren en ogen volgens mij niet , is deze groep te minder waardig voor de heren??
     
  14. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Er zijn plannen opgezet voor een betere PR, ze zoeken nog mensen dus meld je aan !

    Gaat ondermeer inhouden om de site up/to/date te houden en de pitsflits een redactie te geven....

    Ik ben altijd van mening dat je dit tijdens de normale autosport beurzen moet promoten als een betaalbare alternatief want daar loopt je doelgroep rond, autosportliefhebbers....
     
  15. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    idd, daar ben ik het mee eens roelof...

    't is dat ik er te weinig tijd voor heb maar anders had ik nu waarschijnlijk ook seciebestuur 1:10 geweest... 'k weet dat dat natuurlijk nog niet helpt, maar ik denk dat een 2 classe systeem waarbij 1 klasse zwaar geregelementeerd is wel zal helpen om bijvoorbeeld de kyosho rijders naar de NK te krijgen....
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Nou ja, vanuit de Tamiya zijn er ook een boel naar de NOMAC gegaan, misschien nu tijd om lopende het seizoen PR werkzaamheden te verrichten dat je die Kyosho rijders kunt lokken.
     
  17. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Heeee, niet al onze rijders weghalen!! ;-)

    Ik hoop dat er straks een goede schakkel komt tussen Kyosho en Tamiya brandstof rijders richting de NOMAC.
     
  18. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    mja, zou wel mooi zijn, 'k denk echt dat de nomac daar zo verschrikkelijk de plank misslaat....
     
  19. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Nou ja: als de NK 1:8 verword tot een veredelde Serpent Cup, en andere merken ook hun eigen cup opstarten, kunnen we daarna eens een cup voor de winnaars van alle merk-cups houden, een soort Nederlands Kampioenschap, waarin elk merk zijn beste rijders en snelste auto's neer kan zetten zonder rare en bedachte regels die internationaal mank gaan.....

    Stel je bent gewend aan die 6 minuten regel, het wordt routine, en je gaat internationaal rijden: sta je altijd achteraan na kwalificatie, omdat je je onderbewust en 'uit gewoonte' inhoud omdat je tankie niet leeg mag....
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Dat valt ook wel mee, op ieder circuit moet je je ritme, afstelling en rij-tijd zien te vinden maar tevens voor de finalisten ook een enige vorm van zuinigheid met de banden.
    Het klinkt gek maar op veel circuits kan een beheerste rij-stijl met veel rollen soms nog snellere rondetijden geven dan argeloos gas geven.

    Bij ons op de club rijden we ook wel eens een 5/7/9 minuten kwalificatie, door beheerst te rijden rij je die 7 minuten meestal wel uit en sommige halen zelfs die 9 minuten met hun 1:8 auto......
     

Deel Deze Pagina