NK 200mm 6 minuten kwalificeren zonder tankstop

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door foxspeed, 16 feb 2005.

  1. Stijn S

    Stijn S Guest

    9 minuten is niet te halen en zeker niet met een R&B. Ze stoppen niet voor de lol een venturi in de caberateur bij een 1/8. Ze moeten gewoon de 5min kunnen rijden en dat is al een hele opgave.
     
  2. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Zullen we 't wel een beetje ontopic houden en inet over roelof z'n 1:8 hebben en daarbij precies 1 geval naarboven halen.. wat ie dan kan verderdigen en dan alsnog een opmerking maken? ;)

    'k geloof dat het niet de bedoeling van deze thread.


    Zelf denk ik dat de 6 min. dus makkelijk te halen moet zijn, en of je went aan die rijsteil twijfel ik over... In een finale ga je denk ik geen rekening met die 6 min. houden.. en ga je gewoon vol d'r tegenaan (zolang je dat kan dan...).. 'k denk dus dat de regel geen effect zal hebben op het internationaal rijden.. als je op dat nivo zit kun je jezelf redelijk een rijstijl aanmeten of met een handycap rijden.. ik denk ook dat als de internationale rijders er zo over gaan zeuren ze toch maar even hun posititie in de RC wereld moeten bekijken.... ik denk dat als je 't een zoiemand als salven vraagt dat ie zegt dat het makkelijk te halen is..

    Ik denk ook eigenlijk dat er ook mensen zijn die simpelweg zeggen dat beginndende rijders de motor krapper zullen gaan zetten om minder brandstof te verbruiken.. wat dus compleet tegenstreidig met de reden is waarom de regel er komt... daar hoor ik niemand over... ik hoor alleen verhalen/geluiden over het verschil met de EFRA regels.....
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    En dan EFRA regels waar je Nationaal niets mee te maken moet hebben en internationaal maar een handje vol mensen gaan rijden. Een erg kleine groep die er baat bij hebben om de 5 minuten te handhaven.

    Het is waar dat je in de finales er misschien niets aan hebt maar een snelle en toch beheersde rij-stijl bespaart een pitstop en banden en dus mogelijk een bandenwissel in de grotere finales.......
     
  4. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Yeps.. maar ook die grote finales spelen alleen bij GP's en grote internationale wedstrijden een rol...

    Er worden niet heel veel GP's in nederland gegeven dus laten we zeggen dat de meeste internationale rijders naar GP's gaan, en die paar nederlandse voor de ervaring meedoen...

    Het argument dat het internationaal gezien slecht is om een 5 minuten heat te rijden is dus eigenlijk zo van de baan gehaald... 'k vraaag me trouwens wel af hoe een nationaal kampioenschap er in andere landen aan toe gaat.. aangezien er in duitsland toch zeker meer opkomst blijkt te zijn en ze daar de groepen zelfs in regio's hebben verdeelt (of heb ik dat verkeerd begrepen?)
     
  5. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Dat heb jij niet verkeerd begrepen cylops.
    Het leeft daar veel meer het is ook makkelijker om een baan neer te leggen moet je hier proberen dit mag zus en zo mag niet.
    En er worden heel veel merkencups gehouden die verschillende klasse's hebben.
    Waardoor je een leuke doorstroming krijgt.
    Je hebt in Nederland constant te maken met gemeentes die lopen te zeuren, over het geluids overlast of het staat niet in het bestemmings plan wegwezen dus. De gemiddelde scooter maakt meer herrie.
    Maar de lokale boer die zijn land om geploegt wil hebben organiseert een auto cross en dat mag dan wel weer, met alle gevaren van dien.
     
  6. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Voor een evenement kun je vrijstelling aanvragen, maar voor permanente banen ligt dit anders.
     
  7. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    mja.. nou denk ik niet dat 't probleem is dat we te weinig circuits hebben.. maar 'k geloof ook dat de clubs onderling elkaar maar is wat meer ruimte moeten geven, dat zou denk ik wel weer helpen...

    Maargoed, voorlopig ben ik de enige NK 1:10 aanmelding :)
     
  8. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Precies haal de beker meteen maar op Cylops.
    Bij de MACH is een poll aan de gang wel of niet representatief, krijg het m'n bek niet uit maar ja ben ook een dom blondje.
    Maar goed volgens deze poll zouden er z'n 125 rijders zijn.
    Terug gerekend aan het aantal stemmen die zeggen dat ze gaan rijden????
    Een succesvole maatregel die 6min ?????
    Maar gezien de inschrijvingen totaal niet !!!!
     
  9. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    WVk ga je nu nog een kwalificatie eisen ook misschien kan dat te gelijk met de 1 op 8 jongens
    anders is het helemaal z'n uitgave voor de nomac
    voor een man een circuit af te huren
     
  10. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    heeft iemand zich eigenlijk wel eens afgevraagd waarom het 6 minuten voorstel is gedaan ???.... nou nou ????


    Goed simpelweg om alle handgetunede motoren uit te bannen en het 1/10 gebeuren weer een beetje betaalbaar te maken, je kunt wel met een vol getunde JP gaan rijden maar dit zal dan met een fluwelen vinger moeten omdat je anders je tank leeg rijdt..... en met een stock 3 poorter Mega RB JP enz enz kun je lekker 6 minuten vlammen en ga je bijna net zo hard.... bijkomend voordeel, minder slijtage aan motor banden en auto..... En de efra regel vind ik een beetje Kul.... als je bereid bent om in een ver land een GP te gaan rijden kan die dikke JP,RB,Mega er ook nog wel vanaf...... Duidelijk is dat dit weer van de MACH afkomt (het tegengas...) welke op alle mogelijke manieren proberen om alles naar de wens van het selecte clubje toprijders proberen te maken en vergeten dat er ook instroom van onderaf nodig is......

    Klein voorbeeldje, 6 jaar geleden kostte een 2,5 CC Mega (novarossi) evo 3 ongeveer 350 Gulden !!!, ging gemakkelijk een seizoen mee...
    Nu kost een JP full mod ongeveer 400 Euro !!!!..... een prijsstijging van meer dan 250% !!!.... plus dat als je pech hebt de motor na 2 wedstrijden de geest geeft......

    De prijzen van de auto's vallen wel mee, die zijn naar verhouding niet veel duurder geworden, ongeveer een 40%.....
    Bandjes vallen ook mee, zijn iets goedkoper en je hebt er maar 4 sets per wedstrijd van nodig, waar we vroeger op 1 1/5 set de dag uitdienden...


    Dit zijn maar wat kleine voorbeelden waarom een Kyoshocup wel levensvatbaar is, en als de heren generaals zo door gaan de NK 1/10 een erg pijnlijke dood gaat sterven....................Peet................ :(
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Hear Hear :banana:

    Mooi verhaal Pete.
     
  12. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Ja Pete mooi verhaal alleen het voorstel 6min regel
    komt van Koen Geurds af als individu en dit voorstel is aangenomen en het gekke is dat erbij algemene jaar vergadering van de Mach totaal niet is gesproken over deze maatregel.
    maar ze gaan hun gang maar mijn lol is eraf ga me lekker bezig houden met de Kyosho cup en wat club wedstrijden dus geen NK dit jaar.
    Laat de Nomac maar eerst eens gaan nadenken.
    Bij deze nodig ik de heren van de NOMAC uit om te komen kijken bij de eerste KWC race hoe het anders kan, wat jou Pete of moeten ze maar weg blijven wel zo rustig!!

    Jan
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik vrees toch dat je daarvoor bij je club en bij jezelf moet zijn. Als de club er niet over praat moet je bij je club zijn waarom het verzwegen is maar het heeft ook bij de NOMAC site gestaan en had je het zelf kunnen zien.

    Laat de rijders zoals jezelf eerst eens zelf nadenken.......
    De rijders hadden in de eerste instantie moeten komen opdagen, dan was er (voor jullie) al niets aan de hand geweest.
    En blijkbaar denken jullie niet verder want als er dit jaar niemand komt opdagen is er geen NK meer wat dus ook ten koste gaat van een kwalificatieplek voor de EK's etc.

    Ach, maar dan hebben jullie weer over een jaar te klagen met "ich habe es nicht gewust"......
     
  14. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Laaste nieuws het inschrijf geld blijft 82 euro voor 4 wedstrijden 2 wedstrijden minder dan de 1 op 8 die ook 82 euro betaald, wie maakt nu de sport kapot NOMAC ?? Dure beker CYLOPS moet wel een gouden beker zijn!!
    Je krijgt echt waar voor je geld.
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Sjesus, is het niet de 6 minuten zeik je nu over die 82 euro....

    Zal ik je eens wat zeggen ?
    2 of 3 jaar geleden zijn de NK 1:8 rijders ook bedonderd door een 4 wedstrijden voorstel van de MACH en ook daar hebben we ook trouw het benodigde geld betaalt zonder dat het minder was......

    En nog leuker was het dat de rijders die daarvoor gestemd hadden niet eens kwamen op dagen, nou dank je wel MACH !

    Een jaar later hebben de 1:8 licentiehouders dit ook terug kunnen draaien zoals het er nu naar uit ziet krijgt de 1:10 niet die kans omdat ze niet eens willen rijden.

    Getuigt ook echt van inzicht en welwillendheid voor he hobby/sport.
     
  16. lthmofo

    lthmofo Guest

    Jan , ik ben het opzich wel eens met je , maar je moet wel denken dat het wedstrijden rijden overhetalgemeen heel erg afneemt , daarom rij ik dit jaar ook niet mee, en ga maar eens kijken wat andere opties zijn. Misschien dat de KCW ook wel leuk is als die volgend jaar gehouden word.
     
  17. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Het gaat om het principe we willen rijders naar het NK hebben, de instap drempel moet omlaag blablabla, kom met een goed verhaal naar buiten
    de toppers komen toch wel dat zijn er een stuk of 20, dat zijn er te weinig
    onderzoek waar de rest is.
    Misschien komt het wel dat de NOMAC zelf weinig info geeft en heel erg star is.

    Het gaat om het totale plaatje wat de NOMAC naar buiten brengt 12 feb. is de vergadering geweest er staat nog niks op de site van de NOMAC behalve de status van inschrijven.

    Of je nu 5 of 6 min rijdt of 100 euro voor je licentie moet betalen rijden dat er een aantal toch maar kijk naar jullie eigen groep 1 op 8 ook hier zijn weinig nieuwe rijders tot nu toe nog maar ± 35 rijders.
    wellicht de twee klasse's samen op een dag laten rijden.
     
  18. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    Je moet eerst maar eens op de site van de Nomac hoeveel rijders voor de 1/10 een licentie heeft aangevraagd. En dat vergeleken met vorig jaar rond deze tijd.

    www.nomac.nl
     
  19. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    zeker al 1 !!!!!

    volgens de status van vandaag remy jij staat er ook nog niet bij??
     
  20. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    ja, klopt. Maar dat komt omdat ik er zwaar op tegen ben om 6 minuten te rijden en ik ben zeker niet de enige.
    Bij ons op de MACH zijn de meeste rijders erop tegen om die 6 minuten te rijden. En waarom zou je zoiets gaan veranderen je krijgt er echt niet meer rijders mee.
    Je ziet het nou al er haken een heleboel rijders af alleen door die 6 minuten regel.
    Zoals jij al zei er staat er maar een ingeschreven dus dat zegt voor mij al genoeg. Want voor de beginnende rijder is het echt niet makkelijk om
    6 minuten te halen omdat ze nog geen verstand hebben van motoren afstellen.
    Je hebt nu juist kans dat de motoren eerder stuk gaan omdat je toch die 6 minuten moet halen en gaan ze de motor armer zetten dat draait weer uit op motoren die stuk gaan omdat ze te arm hebben gestaan.
     

Deel Deze Pagina