NK 200mm 6 minuten kwalificeren zonder tankstop

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door foxspeed, 16 feb 2005.

  1. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Precies, heb je hem door Julius??? Dat zeg ik al een paar bladzijden lang, alleen niet zo expliciet.... (zie het midden van bijv. blz 45)

    En dat die Nomac-cup op deze manier een doodgeboren kindje is, wordt jou nou toch ook duidelijk....

    Het laatste voorstel is meteen de doodsteek voor de NOMAC cup: geen deelnemers, geen cup! Dan blijven dus alleen de 4 wedstrijden van het NK over voor een hele boel euri's aan contributie......
     
  2. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Exact en dus blijft alles bij het oude en is dus via een omweg alles bij het oude. Wat in dit geval beter is dan de onzalige 6 minuten voor iedereen.

    Maar wel zeker dus. Zie boven.
     
  3. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Helaas zal door deze gang van zaken het Nomac cup kampioenschap binnen de NK (zoals voorgesteld in de oorspronkelijke vergadering) verdwijnen. Dat had een aanmoedigings cup kunnen zijn.

    Laten we hopen dat er zoveel mogelijke oude en nieuwe licentiehouders aanwezig zijn komende zondag. Ik ben ervan overtuigd dat we gezamelijk een heel aardig idee tot stand kunnen brengen. Zoniet aan te nemen voor dit jaar, dan tenminste een constructieve discussie voor volgend jaar.
     
  4. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Beter een goed lopende NK klasse en een NOMAC cup van maar een paar mensen dan dat het bij 15 inschrijvingen voor de totale 1:10 groep blijft als het oude voorstel doorgaat. Met het nieuwe voorstel kan je ook de 2 klasses goed vergelijken en ook kijken wat het aan kosten scheelt. Dan komt iedereen er ook achter dat die 6 minuten regel niet echt voordeliger is. Bovendien is het ook nog eens leuk voor die mensen die wel de Nomac Cup rijden want die kunnen iedere keer wel een beker mee naar huis nemen :wink: . En de mensen in de NK-klasse kunnen lekker volgens de oude regels rijden die ze als prettig ervaren hebben het afegelopen seizoen.
    Ik ga ook gewoon de NK klasse rijden want ik ben aan die regels gewend van de clubwedstrijden. Dus andere regels op een NK zouden het voor mij alleen maar moeilijker maken.

    Tot overmorgen op heemstede,

    Bartje
     
  5. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Goed gezegd!

    Tot zondag
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Alleen licentie houders van 2004 hebben stemrecht, nieuwe niet.... Dus weinig nieuwe mensen zal je zien, want die hebben toch niks in te brengen.

    Verder denk je verkeerd over deze vergadering, deze is alleen maar om te stemmen over het ene te behandelen punt, niet om te discusiëren....
    Dat wordt ook heel duidelijk aangegeven in de uitnodiging!
    Dus als je zondag komt is het slikken of stikken, niks inbreng, niks overleg niks leuke nieuwe ideëen, het is stemmen over de regelwijziging en verder niks!!

    Denk maar eens goed na of je de NOMAC cup helemaal kwijt wil, want dat is waar dit voorstel toe leidt!!! Als je daar overuit bent, dan kan je zondag met een gerust hart en schoon geweten de stemming ingaan. Maar als je uit eigenbelang handelt, en dat eigenbelang zelfs boven het bestaan van een NOMAC Cup stelt, kan jij niet met een schoon geweten vóór stemmen zondag!!

    Hoe verder te handelen wordt nader vastgesteld als er weer een sectie bestuur B1:10 200mm is......
     
  7. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Dit zal ik maar niet persoonlijk opvatten....
     
  8. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Dat de stemming alleen over het ingebrachte voorstel gaat is mij volstrekt duidelijk. Het huishoudelijk regelement ken ik ook.

    Dat wil echter niet zeggen dat er geen discussie over hoe nu verder zou kunnen zijn. En alleen al daarom zou iedere licentiehouder, oud en nieuw, aanwezig moeten zijn.
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Sorry, dat JIJ is niet persoonlijk op jouw bedoeld, maar persoonlijk voor degene/iedereen die het leest en zondag aanwezig is....

    Het lijkt mij niet dat zondag gekozen is als discussiemiddag, maar als stemmiddag, maar we zullen het zien. Voor een stevige en fundamentele discussie ben ik altijd te vinden....
     
  10. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    [quote="Bart_Banaan
    Denk maar eens goed na of je de NOMAC cup helemaal kwijt wil, want dat is waar dit voorstel toe leidt!!! Als je daar overuit bent, dan kan je zondag met een gerust hart en schoon geweten de stemming ingaan. Maar als je uit eigenbelang handelt, en dat eigenbelang zelfs boven het bestaan van een NOMAC Cup stelt, kan jij niet met een schoon geweten vóór stemmen zondag!!
    [/quote]

    Interessant stukje... dat kan je ook omdraaien:

    Denk maar eens goed na of je de oude manier van NK rijden kwijt wil, want dat is waar het oude voorstel toe leidt!!! Als je daar over uit bent, dan kan je zondag met een gerust hart en schoon geweten de stemming ingaan. Maar als je uit eigenbelang handelt, en dat eigenbelang zelfs boven het bestaan van een normaal NK stelt, kan jij niet met een schoon geweten tegen stemmen zondag!!
     
  11. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Tot vanmiddag!! Ik hoop dat iedereen er is straks, dan kunnen we een leuke vergadering verwachten...
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Daarom blijf ik er bij dat je alleen over de 6 minuten moet stemmen en de rest intakt moet houden want de rest zoals het nu is is op dit moment de beste keuze naar de hoeveelheid deelnemers..
     
  13. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    En, hoe vonden we het? :)
     
  14. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nah houd ons niet in spanning en geef de uitslag! Jaap? Roelof? ...
     
  15. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    simpel gezegt:
    - Er komen 2 klasses:
    - NK klasse, waarbij niets verandert, efra regels dus
    - Nomac klasse, gewoon 5 min rijden, maar een limiet van 3 bandensetjes per wedstrijd... verder zal dat dus ongeveer zo zijn als de nomac klasse van de 1:18...
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    1:8 bedoel je.....

    Mja, als je met een groep zit die 5 minuten willen rijden en ze de vraag stelt wie voor 2 gescheiden klasses is waarbij de snelste klasse zeler 5 minuten rijdt is het antwoord heel duidelijk zonder uberhaupt na te denken als die 2e klasse wel genoeg deelnemers krijgt.
    Duidelijk zijn veel rijders alleen met zichzelf bezig en niet met hun klasse in het algemeen....

    Maar OK, de 6 minuten is van de baan, daar voor in de plaats zijn er nu 2 klasses waarbij mensen zelf mogen bepalen in welke groep ze willen gaan rijden. We gaan het aanzien hoe de verdeling is en als de lijst van 15 man nu snel naar een gezond getal groeit.
     
  17. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Tja, dat is het zowel een beetje: de NK blijft zoals 2004 volgens de EFRA rgelmenten, en er is een nieuwe klasse gevormd: de NOMAC klasse waarbij alle regelmenten over éénkomen met de NK klasse (dus volgens EFRA reglement) en als enige restrictie het gebruik van maximaal 3 sets banden per wedstrijddag heeft.
    Verder zal er pas vanaf 14 rijders in elke klasse een apart klassement worden gereden, bij minder rijders zullen de NK en NOMAC cup in de zelfde race/runs rijden.


    Geschiedenis: na enig heen en weer gepraat werd er gestemd over de opsplitsing in twee klassen, waarbij de keuze was 1) de NK klasse volgens ongewijzigd regelment te laten rijden en het instellen van de NOMAC klasse met nog te bepalen regels en
    2) de 6 minuten regel ongewijzigd laten.
    De stemgerechtigden (rijders 2004+club vertegenwoordigers) mochten stemmen, waarbij de rijders in meerderheid vóór deze aanpassing stemden, en de afgevaardigden van de clubs tegen. de rijders waren in de meerderheid: ergo keuze 1) was aangenomen.

    Daarna werden de regelmenten voor de NOMAC cup besproken, en in stemming werd gebracht 5 of 6 minuten rijden: keuze werd 5 minuten door de meerderheid.
    Tweede stemming in de nNOMAC klasse ging over het gebruik van 3 of 4 sets banden per wedstrijddag, de keuze werd met het oog op kostenreductie vast gesteld op 3 sets.

    Kortom: de rijders hebben nu de keuze of ze NK of NOMAC cup gaan rijden, de regels komen overeen, op de banden restrictie in de NOMAC klasse na dan.
    In het geval er minder dan 14 deelnemers aan de NOMAC cup zijn, zal de NOMAC en de NK klasse gezamelijk rijden, bij een groter starveld zal er aparte heats worden verreden.
    Bij minder dan 7 aanmeldingen voor de NOMAC klasse gaat deze helemaal niet door
    Bij de wedstrijdagen dienen er nminstens 7 mensen aan de start te verschijnen, anders wordt er in die die klasse die dag niet gestreden.


    Ik hoop dat deze samenvatting beetje duidelijk is, en dat ik niks gemist heb.....
     
  18. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    8O Konden ze geen promo / degradatie doen? :lol:
     
  19. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ja, de MACH heeft daar plek voor over 2 weekenden.... :wink:
     
  20. Super john

    Super john verslagschrijvers

    Lid geworden:
    24 feb 2005
    Berichten:
    1.710
    Locatie:
    Omg. Utrecht

Deel Deze Pagina