NK 200mm 6 minuten kwalificeren zonder tankstop

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door foxspeed, 16 feb 2005.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Apeldoorn terug is zeker goed nieuws.....
    Jammer dat de 1/8 er niet gaat rijden dit jaar.....
    Nu Velp nog......
     
  2. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nah nu nog 1 wedstrijd in Gouda schrappen en bij AMCA zetten. Gaaf! 1 van de mooiste accomodaties cq banen terug in de NK!
     
  3. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    wat mij bertreft (reis afstand) schrap je er 1 in Groningen...., zeker omdat ik vlak bij Apeldoorn op de Camping sta.......

    Hee, ik heb een idee.....

    Kunnen we niet een vergadering inlassen om hierover te stemmen?......
     
  4. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    M7H, lol :)

    maareuh, tja, dat je 't ergens anders wil is eigenlijk een beetje te persoonlijk.. de mach was vandaag voor mij ook best ver.. en ruphen is ook ver, tuurlijk vind ik apeldoorn super.. en de evmc is voor mij dicht in de buurt.. maarja.. zo heeft iedereen z'n voorkeur...

    Ik denk dat we voor de NK's gewoon zo veel mogelijk circuits moeten aandoen... hoe leuker het wordt toch? Daarnaast.. als je toch een schap hebt zou je er zelf voor kunnen kiezen om groningen niet te doen, maarja.. dat zullen de meeste niet doen..
     
  5. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Zo zie je maar dat dit soort discussies toch enig nut
    heeft gehad, iedereen is tevreden Nomac heeft toch geluisterd blijkbaar ook de clubs in ieder geval
    AMCA terug bij de Nomac.

    Voor de mensen die NK's gaan rijden veel succes en blijf praten.
     
  6. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Waar haal je dat vandaan?
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Tuurlijk heb ik liever dat alle circuit in Nederland (weer) lid worden van de NOMAC.... dat haalt de druk eraf bij andere banen, die dan niet 2 wedstrijden hoeven te hosten wat op zijn beurt weer extra vrije rijtijd geeft voor niet NK rijdende leden, die daar op hun beurt ook weer heel blij mee zijn.....

    Dat de AMCA er weer bij is betekend ook dat volgend jaar de AMCA rijders weer NK's kunnen gaan rijden, hierdoor groeit de groep......

    Dat er bij de clubs mensen in het bestuur zitten die op hun beurt niet op kunnen schieten met mensen in het bestuur van de NOMAC met als gevolg dat de hele club uit de NOMAC stapt met ook weer het gevolg dat de clubrijders dus GEEN NK's kunnen rijden vindt ik nogal zielig gedrag....

    Apeldoorn heeft dit iig doorbroken, misschien wel omdat er leden massaal naar Groningen vertrokken?.......
     
  8. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    volgens mij moet dat de helft zijn, niet 14 maar 7......
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Dat werd gezegd tijdens het besluit, door de voorzitter en dat werd bevestigd door Peter van Marion. Jij was even in gesprek in de hoek toen...

    M7H: Nee, vanaf 7 tot 14 rijders rijden de NOMAC cuppers tussen de NK rijders, bij meer starters worden de heats apart verreden...
    Onder de 7 rijders wordt er niet gestart
     
  10. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL

    Zeker, en vergeet niet dat het de NK meer in de aandacht brengt bij de andere clubs.,.. zoals op velp, daar zijn er ook wel wat die nk's kunnen rijden... de drempel wordt er misschien ook iets lager door.. als ik lid zou zijn bij de evmc of bij apeldoorn, ga ik niet NOG ergens anders lid worden om het NK te rijden.... dus.. dit is echt iets wat alleen maar positief is.. laten we hopen dat er meer circuits volgen....
     
  11. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Jullie snappen er nog steeds niets van. Alle wilde verhalen staan helemaal los van de beslissing in het verleden en het terugkeren van de AMCA nu. Bestuurssamenstelling van beide organisaties is nog steeds hetzelfde, alleen heeft de NOMAC nu een betere structuur en is duidelijk aan de weg aan het timmeren. AMCA heeft het gevoel dat de NOMAC eindelijk een bond is met hart voor de modelsport, dat was het een paar jaar geleden niet. (oveigens is AMCA nog steeds een van de grootste verenigingen in Nederland)

    Maar goed, ik ben blij dat jullie ook blij zijn ;-)
     
  12. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Zou kunnen Marten, maar als de NOMAC een slecht georganiseerde bende was, dan stap je niet op, nee dan probeer je het een goed draaiende organisatie te krijgen....

    Maar, ik weet niet van de probleempunten in het verleden, vindt dat ook niet belangrijk, wat wel van belang is is dat de AMCA terug is, en de hobby weer kan gaan groeien......

    PS, de MACH is ook niet klein dacht ik zo..... (350? leden)
     
  13. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Ok Heb ik gemist. Ik kon het ook niet uit de verkorte notulen op de Nomac site halen. Maar ik ga ervan uit dat de finales wel gesplitst verreden worden. Anders heeft het nog geen zin. :D
     
  14. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    ik vraag me trouwens ook af of je nu verplicht naar de NK klasse moet als je 1e bent geworden in de Nomac klasse?

    Opzich denk ik dat dat wel verstandig is, maar laten we niet te veel de 1:8 nadoen....

    Overigens denk ik ook dat zo'n discussie zoals we hadden niet echt veel zin heeft zonder iemand die een talking token uitdeelt zegmaar..... het was mij een beetje te remoerig... 'k heb ook niet alles kunnen volgen, wa took wel 'n minpunt is...
     
  15. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Even een vraagje richting julius...

    aan het einde van de vergadering kwam de motivatie van de beginnede rijders aan bod.. dat ging allemaal erg lachterig omdat dennis van lammeren een aantal dingen zei die niet bij zijn karakter zouden passen :D :D (ja, ZELFs op de vergadering was het gezellig soms !! 8) )

    Maar julius, hoe had je dit precies in gedachte? De meeting van rc-junkies is een goed idee, maar kunnen we dit meer naar motivatie toe brengen en het trekken van leden voor de Nomac? De nomac moet gedreven worden door de leden, de 1:10 leden hebben dat doorgekregen en ik heb het idee dat nu juist het goede moment is om daar wat actie op te ondernemen...
     
  16. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Laten we eerst beginnen te stellen dat de meeting van RC-junkies een eerste stap is om parkeerplaatsrijders richting de circuits te brengen. Of die mensen in een veel later stadium eventueel clubraces en NKs willen rijden is een zaak van langere tijd.

    Motivatie van rijders is een interessant punt. Wat voor de een motiverend werkt is voor een ander puur frustrerend. Toen ik 15 jaar terug mijn eerste GP 1/8 op heemstede reed werd ik 67 of zo in een veld van 85. Een jaar later was ik 45e. Voor mij motiverend vor anderen frustrerend.

    De vraag is wanneer heeft iemand een goed gevoel over een race?
    - Als de finale spannend is en je langere tijd echt aan het knokken bent. En als de uitslag van die finale ook een soort van erkenning geeft.

    Op de vergaderering heb ik het voorbeeld van de Serpent Impact Challenge gegeven. Bij de daar gehanteerde wedstrijdvorm werd er na de kwalificatieserie het deelnemersveld in drie groepen gedeeld. Binnen die groepen werden dan identieke finaleseries gereden. Dat leverde zeer close racing op. En dat de ene finale 6 of 10 ronden meer reed omdat daar de sterkere rijders bij elkaar zaten maakte voor het spektakel en de strijdlust niet uit.

    MEt het huidige systeem van opklimfinales is er voor de beginnend rijder vaak een plekkie in een kwart of halve het hoogst haalbare. Oftewel hij komt steeds weer van een wedsrijd met het gevoel, weer de finale niet te hebben gehaald.

    Als je kiest voor een A-B-C etc finalesysteem, kun je in die drie of meer finales racen met mensen vn gelijke sterkte. En daar dan ook een winnaar aan verbinden. Ik geef toe dat het uiteindelijk voor je overall positie niets uitmaakt, maar voor het gevoel wellicht wel.
     
  17. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Ben het met dat laatste zeer eens.. ik ben 2 keer 2e geworden op de iCC.. en 'k heb nu 3 bekers omdat 'k over het algemene klassement 3e ben geworden...

    Nou ben ik zelf nogal kritisch dus zoiets doet me weinig, aangezien ik er niet echt voor heb moeten knokken (vind ik!)..

    Het motiveert echter wel dat mensen zeggen dat als er een nomac cup is, dat ik dan best kans maak om zoiets te winnen.. dat ik daarna in de NK klasse kom vind ik dan weer minder, maar niet echt heel erg omdat het een nieuw, moeilijke uitdaging is..... close racing, daar wil ik aan mee kunnen doen, want dat vind ik de kick.... dat heb ik ook al bij de 1:18, 'k kon roelof 'n paar rondes afhouden.. dat geeft gewoon een geweldig gevoel, dat je op dat moment het beter kan dan iemand anders... of eervol kan verliezen omdat je gewoon net ff wat meer moet oefenen...


    Ik denk dat de nomac klasse daar dus in ieder geval wel bij zal helpen.. ik hoop dat de nomac zelf ook eens wat aan promotie gaat doen... 'k denk dat er veel rijders zijn die niet weten dat er een nomac klasse is..
     
  18. FiXeL

    FiXeL Guest

    Ik denk dat het wel belangrijk is dat de NOMAC zich wat meer gaat profileren om meer bekendheid te krijgen onder het tabje "parkeerplaatsrijders" Veel van deze gasten klimmen niet hogerop door zich bij een club aan te sluiten omdat ze gewoon niet weten dat het er is!

    kijk eens naar de poll die er nu op www.rc-junkies.com loopt.... de helft van de leden daar heeft geen flauw benul wat de nomac precies doet!

    Ik vindt dat zeer schokkend om eerlijk te zijn... RC Racing is gewoon een hele mooie sport om mee bezig te zijn en de aanwas is er wel... maar de opstap helaas niet. Ik rij nu onderhand al 10 jaartjes rond met RC, en ik zie gewoon dat er te weinig gedaan wordt om de sport te promoten. Ik hoop dan ook dat hier snel verandering in komt.... want iedere RC rijder verdient de kick van een RC race. :)

    Misschien hak ik tussen een gaande duscussie door, maar ik vindt dat dit toch wel even gezegd moet worden.
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    RC-junkies heeft een poll gestart over de bekendheid van de NOMAC, dat schijnt dus voor veel mensen onbekend te zijn.

    Yep, PR is het geheime woord, niet alleen vanuit de NOMAC maar ook vanuit de clubs en zelfs binnen de clubs staat het op een laag puntje.
     
  20. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Mja,
    nu vraag ik me dus af waarom de nomac hier zo weinig aan doet, dat is toch ook een functie van de nomac?

    Zelf ben ik in de winkel noooit informatie over de nomac tegen gekomen.. ja, vorig jaar over zwolle.. maar verder niet.. en zwolle is denk ik geen goed voorbeeld voor de beginners...

    Als de nomac nou eens een pamflette maakt waarbij de datums van de NK's worden gepromote, en die naar de winkels stuurt, zou dat iig al *iets* helpen denk ik...
     

Deel Deze Pagina