NK 200mm 6 minuten kwalificeren zonder tankstop

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door foxspeed, 16 feb 2005.

  1. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Wat weten wij bijvoorbeeld van de KNAC of de NAV om maar eens een dwarsstraat te noemen? Ik denk dat dit helemaal niet aan de orde is om NOMAC bij het grote publiek te promoten, doel moet zijn bekend heid te maken dat er nationaal en internationaal geraced wordt met automodellen en dat er verschillende regionale circuits zijn om kennis te maken met de sport. Ik denk zelf dat het zaak is de parkeerplaatsrijders naar het circuit te lokken en in later stadium komen ze er achter dat er meer is. De eerste stap is de winkeliers beter te betrekken en van daar uit moet er een vervolg komen richting circuits en daarna NK's.
    Is overigens wel een moeilijk verhaal, de meeste winkeliers zijn van mening dat ze hun klant kwijt zijn als ze naar een vereniging worden gestuurd en ik geef ze nog gelijk ook. En daar zijn wij als rijders schuldig aan! Als een jongen een Tamiya of Kyosho brandstof koopt, wat overigens heel goede instap auto's zijn, wordt deze vierkant uitgelachen als deze op de baan komt. Vervolgens druipt deze af of koopt een auto die hij helemaal niet aankan wat vermogen of financien.
     
  2. Beethoven

    Beethoven

    Lid geworden:
    9 dec 2003
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Gouda
    Bij jullie mischien wel bij ons in Gouda worden alle rijders welkom geheten en geholpen .
    Of ze nu met een nikkon of met een serpent of een cen komen ze worden echt niet uitgelachen maar gewoon geholpen.
     
  3. NOVA ROSSI

    NOVA ROSSI Guest

    waarom uitlachen?
    ik vind dit sneu want iedereen moet toch ergens beginnen ?
    stel je voor dat jij die persoon bent....
     
  4. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    De NOMAC heeft een soort krantje uitgegeven, en die werd goed gelezen. Dat krantje lag bij alle clubs, maar zover ik weet niet in de winkels. Zo'n soort krantje zouden ze eigenlijk in de winter/aan het begin van het seizoen in elke RC-winkel moeten verspreiden, waarbij behalve de reglementen en de data ook een uitgebreide uitleg wordt gegeven over de verschillende klasses, en misschien een paar competatieve voorbeeld autos tonen met prijskaartje erbij...

    Enne lachen om Nikko's? Ik weet dat er bij de Baanbrekers zelfs competitie mee gereden is, waarbij top rijders en NK rijders gewoon meededen tussen de 13-jarige 'starters', dat was gewoon leuk en lollig, waarbij de kosten echt geen punt waren... Die jongens met die Nikko's hadden vaak meer lol en meer strijd dan in de duurste klasse!

    Ook televisie programma's als Fox-Kids (nu Jetix) hadden van de zomer televisie uitzendingen (meerdere pilots van ca. 6 minuten en één finale uitzending van 25minuten) van een Nikko-cup voor kids, en ook dat is RC-promotie!!

    D'Agostino heeft met hun TV-reclame voor de Nitro-racer ook een heleboel mensen weer geinteresseerd in RC-cars, hoe er ook over gelachen werd. Toen die Nitro-racer spotjes op TV waren konden de modelbouwwinkels de RTR Kyosho's niet aanslepen, die dingen werden verkocht als warme broodjes!
    Ook dat is RC-Car promotie!!

    Zo zou er gewoon in de sector een soort overleg orgaan moeten worden gevormd waar de NOMAC, clubs, winkels, webshop, distributeurs en importeurs eens rond de tafel gaan zitten en gaan kijken hoe zij gezamelijk de sector/hobby/sport kunnen opstuwen in de vaart der volkeren....
     
  5. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Met dat laatste ben ik met je eens Marten maar wat betreft Knac tegen woordig de Knaf voor de racers.

    Elke sport heeft een overcoupelent orgaan die regelmenten beheert en voorschrijft en de sport behoort te promoten en te ondersteunen.
    Zowel wel op recreatie als top level.

    deze organisatie moet ook heel scherp kijken wat voor ontwikkelingen erzijn op internationaal gebied
     
  6. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Zo en wie gaan er nu allemaal in NOMAC Cup (st)rijden??
    Ik heb net even een mailtje gestuurd dat ik wel in die klasse wil gaan starten, dan hoeven ze mij niet te bellen of te mailen, en dan is zometeen die lullige 0 ook weg op de licentiestatus lijst. Er moeten er minimaal 7 meedoen, ik denk dat we dat wel halen:
    Paolo(die met zijn R1 wheely's maakte op de MACH),
    Ikke,
    Mitchell,
    Cyclops,
    Bart_Banaan.

    Nog 3, wie?

    Grtz.
    Bartje.
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ja, inderdaad, ik heb nog geen mogelijkheden gezien hoe je aan dient te geven of je NK of NOMAC cup wilt rijden.......

    Bart_Banaan, Julius, wie dan ook die op de vergadering is geweest, hoe is de bedoeling dat 1/10 rijders dit kenbaar maken richting de NOMAC, mailtje sturen?
     
  8. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    De Nomac zelf zou contact opnemen met degenen die zich al ingeschreven hadden, maar het gaat het snelst denk ik als iedereen zelf even een mailtje stuurt. Dan hoeven zij niet iedereen te bellen.

    greetz.

    Bartje.
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    De reeds ingeschrevenen worden benaderd met deze vraag, de overigen werd gevraag om dit op het nog in te sturen formulier aan te geven.
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Oke, duidelijk.....
     
  11. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Goh wat kon ik in mijn laatste post slecht tellen zeg....

    Maar de licentie status is nu veranderd op de NOMAC site. Je kan nu zien wie er ingeschreven staan voor NK of de NOMAC Cup in BC. Tot nu toe 3 mensen in de NOMAC Cup.
    Mitchell,
    Ruben (cyclops?),
    en ikke.

    Officieel 4 te gaan....moet lukken toch?
     
  12. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    ikke == Ruben idd....

    'k vraag me af of we 't halen...
     
  13. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik heb even de NOMAC gemaild dat ze mijn status ook even omzetten in BC10 NOMAC Cup. Er staat bij mij nog BC10!

    Dus no. 4 meldt zich!!
     
  14. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Olee nog 3 :D

    Er zijn nog meer mensen die voor het eerst meedoen en nog bij de BC10 staan dus als die ook even voor de NOMAC klasse kiezen dan komt het wel goed.

    Grtz.

    Bartje.
     
  15. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    het schiet lekker op met de aanmeldingen.
     
  16. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    euh ruben...zo'n pamflette was er vorig jaar al, al hing die toen alleen bij de clubs die bij de nomac waren aangesloten(althans volgens mijn eigen ogen)
    mij werdt echter verteld dat ze ook in winkels zouden hangen.... het blijkt steeds vaker dat de PR afdeling wat hapert enof steekjes laat vallen :?
    overigens is de "kalender poster 2005" al bijna af!!

    Als je een betere foto, van een auto waarvan een NK voor wordt ge-organiseert, mail hem dan ff!
    indien hij aan de eisen voldoet kan ik hem nog wel er in zetten!

    zie mijn website voor meer info!
    www.wvk-performance.4t.com
     
  17. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    De 2004 poster was tegen het einde van het seizoen oa. bij 2brothers afgeleverd, lekker op tijd....
     
  18. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    dat is idd niet echt op tijd, dan hadden ze hem beter helemaal niet hoeven op te hangen :?
     
  19. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Volgens de laatste licentiestatus moeten we nog maar 1 iemand hebben om de NOMAC Cup door te laten gaan. :D
     
  20. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    het schiet niet erg op met de inschrijvingen tot nu toe nog maar 21 rijders?
     

Deel Deze Pagina