NK 200mm 6 minuten kwalificeren zonder tankstop

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door foxspeed, 16 feb 2005.

  1. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ach, ik heb net maar een licentie 1:10 aangevraagd, de 82 euro overgemaakt en het aanvraag formulier ingevuld. Die gooi ik straks even op de bus als ik de hond uit laat.
    Meteen maar even een sollicitatie gestuurd voor het bestuur van Sectie Brandstof Circuit 1:10 (200mm) want ik zag dat daar nog alles open staat qua vacatures. Geen andere bestuursleden nog? Nou ja, ik heb iig wel ervaring als bestuurslid van een overkoepeld orgaan: ik ben nog bestuurslid geweest van Stichting Friesland Pop in 2000. Eens kijken of ik word uitgenodigd.....
     
  2. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    nee en nu staat er iemand op en dan praten ze zo.

    maja ik ben het met je eens er gaat iets niet goed maja ik probeer et oook het beste voor iedereen te doen ik kijk helemaal niet naar me zelf en wat ik wil en dat kan ook niet ik ben ff het minst belangrijk maar ik kijk naar de beginner maar ook naar de gevorderde rijder.

    de beginner wil ook een leuk wedstreidje rijden zonder om ze oren gereden te worden daar ken ik me iets bij voor stellen is ook niet leuk maar aan de andere kant ik heb ook moeten beginnen ben ook om me oren gereden en nu zit ik ook bij de top 3,4 van nederland.

    de gevorderde rijder wil op nederlands niveau zich meten met de snelste van het land en dan wil je meer : naar het buitenland ek wk gp's en daar ben je een jaar mee bezig om daar naar toe te werken als je dan anders op een nk moet gaan rijden omdat je anders de 6 min niet red of weet ik het gewoon anders moet rijden dan wint niet de gene die het snelste is maar de gene die het zuinigste motortje heb en het gaat met racen om de snelste. en dat zijn ook bommen van motoren dus voor hun bereik je er nix mee is het alleen maar een nadeel dus wij hebben een ander voorstel opgesteld vor zowel de beginner als gevordere rijder en ik denk dat de meeste het daar wel in kunnen vinden.

    en dan kunnen de gevorderde rijder ook de beginner helpen anders hebben ze daar miss geen tijd voor en zijn ze met hun eigen race bezig.

    ik hoop dat julie mij ook begrijpen en niet alleen maar afzeiken ik doe ook me best voor die hobby maja dat word niet gesnapt.

    groeten jordy
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Op de NOMAC site:

    Mag ik even opmerken dat de verenigingen met ook stemrecht niet in deze uitnodiging genoemd worden. Maar ik wil dit wel eens zien hoe jullie de vele geïnteresseerden in dat clubhuis gaan proppen of komen er weer zo weinig opdagen ?
    Als dat laatste zo is kan je beter de boel opzeggen dan er voor vechten....
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    beetje voorbarig Roelof... en het clubhuis is best ruim genoeg.....
    zeker voor die 1e NK man die nu is ingeschreven... (geintje mensen moet nog wel kunnen hoop ik... :wink: )

    Feit is, als er een nieuwe vergadering wordt belegd dat er iig iets gaat veranderen......
     
  5. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik kom, dat zou ik niet willen missen... Lijkt me erg leuk en leerzaam...
     
  6. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    ok zie julie 13 maart 2005 in heemstede

    gr jordy
     
  7. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Ik heb een heeel eind gelezen, maar 't is me nu ff te veel..

    Laten we dit hier niet op de persoon spelen maar over het algemeen.. echt.. verwijten naar andere of die nu meer weet of niet schieten we niets mee op, volgens mij is daardoor de sport aan het stuk gaan, dus doe dat dan ook niet!

    Wel goed dat jordy en andere zich hier mengen in de discussie... hier 1 en bij de mach 1 en ergens anders nog 1 schiet niet op.. dus dat is goed!

    Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe plannen. Graag asap publiceren als dat kan!
     
  8. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Mag ik nog even toevoegen dat ik lees dat alleen de licentiehouders van VORIG jaar op de vergadering mogen komen?

    Ik mag dan wel net nieuw zijn, maar ik zou toch graag iets willen zeggen over de regel...
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim

     
  10. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Dank roelof :)
     
  11. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Ik heb heel wat gemist gisteravond jongens lekker vel allemaal maar wel lekker.
    Wat ik wel jammer vindt dat mensen persoonlijk worden aangevallen en zeker door mensen die net komen kijken in de wedstrijd wereld van deze tak.
    We zijn nu al ruim vier jaar bezig om een beter instroom te krijgen in beide klasse's maar het lukt niet echt.
    Nu ligt er een plan om de 1 op 10 klasse op poten te krijgen van onder af aan, Hans Blok kennende is dit een haalbaar plan. Hans is altijd een voorstander van betaalbare sport zodat het jochie van 12 t/m ?? die het van zijn zakgeld moet doen, en afhankelijk is van zijn gestoorde ouders die je naar de wedstrijden rijdt.
    Het is wel makkelijk gezegd regels zijn regels dus verder je mond houden en rijden maar.
    Als je regels wilt veranderen dan praat je erover in 2005 en voer je in 2006 en niet even in 2 maanden tijd als iedereen volop bezig is met zijn voorbereidingen van het nieuwe seizoen. Oohja we hebben wat nieuws bedacht voor het nieuwe seizoen, en dit gaat per direct in dan krijg je dit soort gezeik.
    En als je een vergadering uitschrijft doe het ruim schoots van te voren minimaal 4 weken en niet 6 dagen zoals in dit geval en dit was een normale vergadering en geen spoed..
     
  12. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik val niemand persoonlijk aan, ik voer een felle discussie gebaseerd op argumenten. Ik mag dan wel net komen kijken, maar ik heb veel vestand van Planning, Organisatie en Beleid. Een frisse kijk van iemand met weinig tot geen voorkennis die zich in de materie inwerkt kan een 'verroeste' organisatie een gezonde 'herstart' geven. Natuurlijk volg ik ook de Nomac, en gisteren is er voor mij een grens overschreden, waardoor ik me ermee ben gaan bemoeien.
    Je hoeft geen top-wedstrijdrijder te zijn om van deze hobby te kunnen geieten, de instroom van onderaf is belangrijk, maar door het aanbod in twee groepen te verdelen betekent dat je dus 2 stappen moet maken om vanaf club/hobby niveau naar de NK te komen, in plaats van de open structuur die er nu is. Er wordt dus één drempel verlaagd, en een ander verhoogd... Of dat nou de oplossing is?
     
  13. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    ja dat denk ik wel je kan toch niet in de racerij meteen meedoen met de beste dat gaat niet dan moeten je ervoor kiezen om tussen de snelle jongens te gaan rijden en om je oren gereden worden. het is toch nooit goed maar we zien wel wat er 13 maart uit komt.

    gr jordy
     
  14. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Overigens zijn er niet alleen 'jochies' die goedkoop moeten rijden omdat ze 't op zakgeld doen.. ik ben nu 22, en ben nog gewoon student, m'n studie neemt nogal wat tijd in dus extra werken gaat ook neit altijd even makkelijk....

    nou zou je van iemand van 22 wel verwachten dat die zo'n hobby goed kan betalen, maar dat valt dus erg tegen... momenteel kan ik bijvoorbeeld geen onderdelen kopen omdat 't geld er simpelweg niet voor is (mede omdat het NK ook betaald moest worden).. zelf vond ik die kosten van het NK (82 euro) redelijk hoog... misschien is het daarom een idee om het eerste jaar het lidmaatschap goedkoper te maken.. ook is er een regel die het mogelijk maakt om de eerste 2 wedstrijden mee te doen zonder dat je daar een licentie voor moet hebben.. dat is een goed idee, maar de regel word tniet erg veel naar voren gebracht, en geld alleen bij 30 of meer rijders.. wat nietecht handig is momenteel....

    Daarnaast zijn er ook mensen die NK willen rijden en het geld wel hebben, maar niet het geld er voor willen uitgeven, 'k denk dat dat ook wel een reden is voor mensen die nu gewoon lekker rijden om geen NK te gaan rijden, want ja, iedereen slijpt z'n bandjes etc...

    Zelf zie ik het zo in dat je dus 2 groepen kan krijgen, en ik weet dat daar momenteel te weinig rijders voor zijn, maar je moet ergens beginnen, anders kom je nooit ergens...

    Ik zou dus 2 groepen maken:
    * 1 waarbij strenge regels gelden, waar bijvoorbeeld een bandenlimiet is, en bijvoorbeeld de 6-min regel. Ik denk ook dat in een dergelijke klasse een aantal standaard motoren geselecteerd kunnen worden zodat dat geregeld is en de prijs gelijk blijft (aan de motoren mag dan niets met de hand gedaan worden)
    * Dan nog een andere groep waar 'alles' mag, gewoon de EFRA regels. Eventueel zou je daar zelfs wat met outlaw motors kunnen doen, maar dat lijkt me dan weer niet verstandig.


    Ik weet dat er aan de eerste oplossign redelijk wat problemen zitten omdat er veel gecontroleerd zou moeten worden, en dat is moeilijk (zie het NK gouda en de brandstof problemen).
    Uiteraard is dit een voorbeeld, wat meer detail zou moeten krijgen en gevormd zou moeten worden in de loop van het seizoen.. Het probleem van te weinig rijders, en de slechte instroom los je niet in een paar dagen op, daarvoor zal er meer met de Tamiya en KWC gedaan moeten worden en zullen er meerdere regel-veranderingen plaats kunnen vinden.
     
  15. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    hey ruben als ik me niet vergis.

    Ik ben het helemaal met je eens. er ligt een regel dat mensen van de desbetrevende club mee mogen doen met het nk op hun eigenbaan om dat eens mee te maken. ik denk dat wat jij zegt gewoon de eerste 2 wedstrijden gratis te maken dat is dat zijn dan 2 van de 4 wedstrijden dan rijden mensen die en dan worden ze als nog geen lid. Het goed koper maken van de licentie met name voor de 1/10 is ook al aangehaald maar de nomac wil daar nix van weten omdat hun ook hun kosten hebben en er word gestreefd naar 6 wedtrijden als dat er dan 4 of 5 zijn blijft het 82 euro ik persoonlijk vind dat ook een belachelijk iets.

    Het voorstel wat jij zegt zoiets dergelijks ligt er op dit moment.

    Gr Jordy
     
  16. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    Wat ik gisteren gehoord heb is dat er 13 Maart een nieuwe en laatste vergadering komt en ik dus hoop dat de 1/10 rijders dan zeker in grote getalen komen en dat we er dan wel uit kunnen komen. Dan kun je pas echt zien waar de meeste rijders voor kiezen of de 5 of 6 minuten regel. Misschien wel iets anders wat ik uit Jordy's verhaal begrijpt. Maar zo kan het natuurlijk niet door blijven gaan anders is deze klasse nu al naar de kl*te en dat al na een jaar. Dat zou natuurlijk heel zonde zijn. Ik hoop dat er nou is word opgehouden over andere dingen te praten en gewoon bij dit onderwerp blijven en een KWC is natuurlijk niet met een NK 1/10 te vergelijken. Iedere klasse is anders.
     
  17. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    hey remy daar ben ik het helemaal mee eens ik hoop echt dat nue mensen wel komen in grote getalen dan zullen we het idd wel zien.


    gr jordy
     
  18. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    Porbeer dit berocht zoveel te verspreiden en dan zal het uiteindelijk wel goed komen
     
  19. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Ruben ben ik ja :)

    Het KWC is idd neit te vergelijken met het NK, maar, als je daar de expert of pro classe ziet, dan is dat WEL te vergelijken.. laten we nu stellen dat de standaard klasse mensen langzaam over gaan naar de expert of pro klasse... is het dan niet erg belangrijk dat de NOMAC laat merken dat die mensen ook goed naar het NK kunnen...

    Daarom denk ik ook dat dit een meerjarenplan moet zijn om meer mensen te krijgen... als het KWC nu populair is.. zullen er volgend jaar pas beginners naar de expert of pro classe gaan, en misschien DAARNA pas naar het nk... zoiets gaat niet, hop-1,2,3 lijkt me...
     
  20. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    hey ruben

    ja het is ook geen plan van een jaar dat lukt niet maar als de meeste voor het voorstel is wat er nu ligt en dan moeten we dat eigenlijk de eerste 5 jaar zo laten niet meer te veel veranderen in ieder geval


    gr jordy
     

Deel Deze Pagina