NK 200mm 6 minuten kwalificeren zonder tankstop

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door foxspeed, 16 feb 2005.

  1. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    het verschil dat er met de snelle jongens is vergeleken met de beginners zal er altijd blijven of je nou denkt dat zo'n voorstel helpt om het veld dichter bij elkaar te krijgen dan denk ik nee. Dat verschil zal altijd blijven en wat ik dacht van die 6 min. is dat er meer rijders zouden komen dat er daarom dit vootsel is gedaan. Maar dat het veld dichterbij elkar komt heb ik niets van gehoord. Het ging nu om meer rijders te krijgen.
     
  2. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    hey remy

    ja die top hou je toch daar ken je nix aan doen.

    en het is racen racen gaat om snelheid.

    gr jordy
     
  3. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    En in een finale zijn het toch dezelfde die het snelste zijn en daar verander je niets aan. Wat Jordy al zei is dat wij ook zo begonnen zijn en dat we tegen bijv. Milko Tenthof, Julius Kolff opkeken. Maar dat zal je altijd houden. En die top zal ook om de zoveel tijd veranderen
     
  4. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Jordy wie hebben er nu stem recht op deze vergadering alleen de oud licentie houders van vorig jaar of ook de aankomende NK rijder?

    Even terug vallen op het KWC er is dit jaar een begin gemaakt vandaar opdit moment twee klasse's standaard en expert en wellicht volgend jaar, al een pro klasse en heel misschien dit jaar al als er ruimte is, dus de geen die een V-one rr of rrr of de fw-05 r of rr hebben kunnen ook kwc rijden en tevens NK. Maar dit jaar is bewust gekozen voor deze twee klasse's om een start te maken en zo door te groeien naar een volwaardige compitie zoals in de rest van de wereld.
    En als ik het goed heb zijn de regelementen van deze pro klasse volgens de efra lijnen alleen de auto moet van Kyosho zijn uiteraard merk motoren vrij
    Hier is dus een meer jaren plan gemaakt.
     
  5. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    De 6 min regel is in eerste instantie idd om meer mensen aan te trekken, maar het heeft waarschijnnlijk ook wel het gevolg dat het veld dichterbij komt... dat is mijn eigen conclusie, als dat niet zo is, dan is dat niet zo :)


    Dat er een top is, die blijft en waar je naar opkijkt is denk ik alleen maar goed, ik zou ook niet direct snel willen zijn, 'k bedoel, wat hou je dan nog over.. het is toch juist belangrijk dat er een top is, je moet alleen als beginner niet het idee hebben dat die toppers zo snel zijn omdat hun wel de fabrieksmotoren en/of kosten vergoed krijgen... "want daar kan je als beginner niet tegen op" (zouden er dan veel zeggen)

    De 6 min regel zou dat probleem volgens mij ook een beetje verhelpen...
     
  6. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    dat probleem blijf je houden het gaat niet langzamer dan het gaat met 5 min. en de top jongens hebben ook jaren 4 5 6 jaar gereden om te bereiken wat ze nu hebben bereikt dat hebben ze ook niet binnen 1 jaar gedaan en dat is ook onmogelijk ik heb zelf ook 5 jaar op eigen kosten gereden om aan de top te komen nu word ik dan geholpen door serpent en modelsport.


    gr jordy
     
  7. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Die 6-minuten regel is ingevoerd om te zorgen dat niet alleen de handgetunede top motortjes (onbetaalbaar en onhandelbaar voor de instapper) in de top eindigen, maar ook de wat minder getunede 'standaard' racemotoren...
     
  8. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    ja ok maar de getunde motoren halen ook wel die 6 min.

    gr jordy
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Tuurlijk, maar dan staan ze niet optimaal afgesteld, waardoor het verschil tussen handgetunede en race motortjes iets vervaagt...
     
  10. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Zonder gekheid het maakt niet echt uit 5 of 6 min
    voor mij wel ik haal krap 5.30 min. Het belangrijkste nu is dat we mensen naar het NK krijgen en het blijkt nu er een flinke discussie is de NOMAC wel openstaat voor ideeën.
    Alleen nu nog het licentie geld naar beneden voor 4 wedstrijden de kosten liggen nu ook lager voor de Nomac twee maal minder huur voor een baan en hier ligt ook wat weg voor de clubs doe ook wat water bij de wijn voor allebei de klasse's, dan heeft de NOMAC ook minder kosten aan ons door te berekenen
     
  11. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    hey jan

    ik heb het er met sander overgehad en de nomac staat daar niet open voor om het geld omlaag te doen. maar ik zou zeggen kom 13 maart en stel het nog eens voor.

    gr jordy

    Hans,

    Dat probleem is al aangekaard tijdens die ALV, maar daar was niet over te praten.
    De MACH was daar de enigste die problemen had.
    82 euro is de prijs om mee te doen aan een Nederlands kampioenschap.
    De doelstelling is 6 wedstrijden, maar zolang dat niet lukt en het zijn er 4 of 5 dan blijft de inschrijving 82 euro.


    Groeten, Sander
    80% van de rijders komt van heemstede dus.
     
  12. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Erg star maar we gooien het in de groep

    Jan
     
  13. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Jordy/Hans wel gezellie zo

    Als aankomend NK rijder heb ik dan stem recht??
    ik ben ten slote wel lid van de Nomac of is dit recht alleen voor de licentie houders van vorig jaar
     
  14. Jordy Blok

    Jordy Blok Guest

    hey jan

    ik heb nog geen antwoord van sander als ik dat heb hoor je het van me nu is de bedoeling alleen licentie houders van vorig jaar maar ik ben bezig om te kijken of ze et willen de nomac dat ook toe komstige nk rijders die in 2005 willen rijden ook stem recht hebben lijkt me wel zo eerlijk maja ik wacht et af ik denk dat ik vanavond pas een mail van sander terug krijg.

    gr jordy
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Goh, waar maken jullie je dan zo druk over :?: je krijgt immers nog meer rij-tijd ook ;)

    Maar OK, als er nu veel mensen op komen dagen ben je in mijn ogen nog steeds te laat maar het geeft een teken dat het dan misschien anders moet al vraag ik mij af hoeveel mensen zich echt druk maken.....
    Ik moet het eerst nog zien......
     
  16. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    Jordy je hebt helemaal gelijk ikzelf word ook helemaal gek van (ja die). Wij zorgen dan wel dat het in de 1/10 goed komt. De volgende vergadering zal wel laten blijken wat het word. Waarschijnlijk zal het toch de 5 min. worden omdat het iets is wat altijd al zo geweest is. Kom je uit een andere klasse of organisatie dan vind ik dat je je wel aan moet passen maar in dit geval als rijder die al wat langer in dit wereldje rondloopt zeg ik op mijn beurt laat het zoals het was.
     
  17. remy moller

    remy moller

    Lid geworden:
    22 jan 2005
    Berichten:
    394
    Locatie:
    Wormerveer
    Op zondag 13 maart zal om 14:00 uur in de kantine van de MACH te Heemstede een extra Sectievergadering van de sectie Brandstof Circuit 1:10 worden gehouden. Op de agenda zal een nieuw voorstel staan mbt de omstreden 6-minuten regel. Alle licentiehouders van vorig jaar zullen in de loop van volgende week een persoonlijke uitnodiging ontvangen met daarbij de agenda en het complete voorstel. Het is van groot belang dat de licentiehouders zich over dit voorstel uitspreken en verschijnen op deze vergadering - zij hebben immers stemrecht. Houd daarom deze datum vrij in uw agenda en kom naar Heemstede

    (www.mach.nl)
     
  18. Martin koops

    Martin koops Guest

    Daar heb je volkomen gelijk in.
    Maar als ik het zo begrijp ben jij samen met je vader het nieuwe sectiebestuurslid. En als ik dan die teksten van jou zo lees begrijp ik er tenminste niet veel van zonder het eerst 4 keer gelezen te hebben. Als de kwaliteit van jouw schrijven de maatstaf is voor jouw bestuurscapaciteiten zal het zeker zeer goed komen met de 1/10. :?
     
  19. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Yep, Jaap is het.....

    Maare ik begrijp dat mijn inbreng in de discussie niet wordt gewaardeerd. Omdat ik net met de KWC begin, een beetje kritisch ben naar de 'oude garde' en van scherp discutiëren hou ben niet welkom om in een topic over de toekomst van de B1:10 NOMAC klasse te discutiëren?

    Hmmm, ik dacht toch dat dit topic gaat over de nieuwe regel van de NOMAC die ingevoerd is juist om mensen zoals mij meer te betrekken in de B1:10 klasse zodat ook ik volgend jaar of het jaar daana in die klasse competatief kan meerijden........

    Nou ja, face me the 13th.....
     
  20. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Jaap daar gaat deze hele discussie over om juist jullie groep rijders ook een kans te geven om te rijden.
    En Jordy rijdt al heel wat jaartjes en weet hoe het is om onderaan te beginnen hij durft te minste wel zijn nek uit te steken voor jullie beginnende rijders, en doet dit echt niet uit eigen belang maar wel uit belang van de sport, en zeur niet zo over zijn schrijf wijze(mijn auto staat trouwens op jou video wanneer staat deze op jou site bij de flimpjes??)
     

Deel Deze Pagina