NK F3K Malden 11 feb. 2012 -> inschrijving is geopend

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door maaskie, 17 jan 2012.

  1. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Nijmegen
    Op zaterdag 11 februari a.s. wordt de eerste wedstrijd van het NK F3K georganiseerd. Deze wedstrijd vindt plaats op het zweefvliegveld Malden nabij Nijmegen.
    Hieronder zijn de nodige details te vinden:


    Locatie: Zweefvliegveld "Maldens vlak"
    Groesbeekseweg 55a
    6581 BJ Malden

    Hier is het veld te vinden:
    Groesbeekseweg 55a malden - Google Maps

    Klasse: F3K en F3K-Mini vlgs. sectie 5.8 uit het KNVvL reglementenboek
    Aanvangstijdstip (onder voorbehoud):
    10:15 (briefing)
    10:30 start wedstrijd

    Tijdschema: het precieze tijdschema wordt ter plaatse bekendgemaakt; er wordt getracht minimaal 5 ronden te vliegen.
    Inschrijfgeld: € 10.00 voor KNVvL leden. Junioren betalen € 5,00.
    Niet-KNVvL leden* betalen € 25.00.
    Jury: wordt ter plaatse bekend gemaakt
    Wedstrijdleider: Frans Hilgers.
    Organisatie: Jurgen Maassen.

    Bijzonderheden:
    - Voorinschrijving met opgave van minimaal twee frequenties (indien geen 2.4GHz) is verplicht. Inschrijven moet gebeuren voor zaterdag 11 februari 2011. Inschrijvingen die na die datum binnenkomen kunnen mogelijk niet meer deelnemen aan de wedstrijd! Inschrijvingen kan via de online inschrijftool op de site NK inschrijven - F3K Nederland

    - Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd zal vanaf vrijdag 10 februari 18.00h in dit draadje te vinden zijn.
    - De wedstrijd gaat niet door indien de te verwachten windsnelheid meer dan 9 m/sec. zal zijn of het neerslagpercentage groter is dan 70%
    - Indien de wedstrijd niet plaats kan vinden op 11 februari 2012, zal er uitgeweken worden naar de uitsteldatum, welke vastgelegd is op zaterdag 25 februari 2012.
    - In afwijking van het reglement zal er geen zenderinname plaatsvinden. Voor het inschakelen van de zender zal men eerst de betreffende "frequentieknijper" op de antenne van zijn zender moeten hebben! Indien mensen zich niet aan deze regel houden behoud de wedstrijdleider zich het recht voor deze mensen van verdere deelname uit te sluiten. (veiligheid)
    - Bij meer dan 3 inschrijvingen in de miniklasse zal er een aparte ronde voor deze klasse gevlogen worden. Indien er minder mini’s inschrijven kunnen de mini’s deelnemen in de F3K klasse en zal er geen apart mini klassement plaatsvinden.
    - De wedstrijdleiding heeft niet voldoende tijdopnemers. Die deelnemers die op dat ogenblik niet zelf in actie hoeven te zijn wordt verzocht mee te helpen in deze.
    Wel zullen gevlogen en genoteerde tijden steekproefsgewijs gecheckt worden.
    - De te vliegen taken zullen uiterlijk maandag 6 februari bekend gemaakt worden.

    Verdere info over de wedstrijd zal verspreid/gecommuniceerd worden via het modelbouwforum en de F3K site.

    Vanaf 09:00 uur is er de mogelijkheid om in te vliegen.

    Tot 11 februari!

    Jurgen Maassen


    * Leden van een buitenlandse zuster organistatie betalen € 10,00 (senioren) cq. € 5,00 (junioren)
     
  2. YVES DE VRIENDT

    YVES DE VRIENDT

    Lid geworden:
    19 jan 2009
    Berichten:
    621
    Locatie:
    LYON, FRANCE
    Loet en Helle ofte liever Helle en Loet,,,...

    Is de FFAM een zuster organisatie ? En... ben ik een "senior" ? Ik bedoel 10€ !!! Mens, dit is dus uitsluitend voor heel rijke vliegers.

    Ziet er overigens allemaal nogal streng uit. Dus relax Max... Wordt er ook gevlogen met af en toe nen Duvel om de temperatuur op peil te houden ?

    Groetjes,

    Yves
    Guitar and DLG Slinger
    I'm a funky low down, big drinking, honky tonk, western guitar slinger [URL=" Gill Performs "Guitar Slinger" - YouTube[/URL]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  3. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Oei, nu weet ik niet zeker of ik nog KNVVL lid ben.
    Waar check ik zoiets? Ik ben inmiddels van meerdere vliegclubs lid geweest.
    25 euro of 10 euro scheeld nogal:).
     
  4. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Nijmegen
    Remy,

    Als je zo'n KNVvL creditcard (ook wel lidmaatschapskaart/sportlicentie genoemd) thuisgestuurd krijgt, dan ben je lid van de KNVvL.

    Greetz,
    Jurgen
     
  5. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.583
    Locatie:
    hier en daar
    Moet die KNVvL cred. card ook specifiek voor modelvliegen zijn?

    Wellicht dat Remy ondertussen ook 1:1 vliegt....

    p.s. Remy niet twijfelen, DOEN! Dat lid worden van de NLC!
     
  6. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Nijmegen
    Het wedstrijd reglement van 2012 staat nog niet op de site van de KNVvL, maar als ik in het Reglementenboek Wedstrijden Sectie 01 Algemene voorschriften (2011) kijk, dan lees ik in paragraaf 2.2.1 het volgende:

    2.2.1. Deelnemers
    Een deelnemer dient lid te zijn van de KNVvL. Uitzonderingen zijn van toepassing voor:
    * Niet KNVvL-leden van 18 jaar of jonger. Zij kunnen aan een wedstrijd deelnemen, mits verzekerd tegen aansprakelijkheid met betrekking tot modelvliegen. Zij kunnen voor wedstrijden, indien geen lid, niet op een NK-uitslag geplaatst worden of deelnemen aan selecties.
    * Niet KNVvL-leden ouder dan 18 jaar. Zij kunnen aan een wedstrijd deelnemen, mits verzekerd tegen aansprakelijkheid met betrekking tot modelvliegen en zij betalen naast het inschrijfgeld per keer een jaarlijks vast te stellen “bijdrage in de organisatiekosten”. Zij kunnen voor wedstrijden, indien geen lid, niet op een NK-uitslag geplaatst worden of deelnemen aan selecties.
    Desgevraagd kunnen leden van een buitenlandse zusterorganisatie deelnemen op vertoon van hun lidmaatschapkaart en verzekeringsbewijs. Zij betalen geen “bijdrage in de organisatiekosten”.


    Je moet dus lid zijn van de KNVvL. Er staat volgens mij nergens dat je lid moet zijn van de KNVvL afdeling modelvliegsport...


    En verder ben ik het met Yves eens: "relax Max..."

    Greetz,
    Jurgen

    PS. Of ze in de Zweef-Inn ook Duvel schenken weet ik niet, maar biertjes verkopen ze daar zeker wel.
     
  7. Domi Jacobs

    Domi Jacobs

    Lid geworden:
    13 okt 2011
    Berichten:
    500
    Locatie:
    D-53894 Mechernich
    Hallo allemaal
    @* Leden van een buitenlandse zuster organistatie betalen € 10,00 (senioren) cq. € 5,00 (junioren)

    Ik ben lid van de DMFV in Duitsland, is dit een buitenlandse zuster organisatie?
    Hopelijk heb ik mijn DLG dan ook vliegklaar!:cool:
     
  8. maaskie

    maaskie

    Lid geworden:
    23 jun 2006
    Berichten:
    488
    Locatie:
    Nijmegen
    Hier is een lijst te vinden met de zusterorganisaties van de KNVvL:

    Zusterorganisaties

    De DMFV staat erbij.

    Greetz,
    Jurgen
     
  9. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    * en ingeschreven:).

    Heb er zin in!
     
  10. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ik heb alle inschrijvingen verwerkt, ik mis echter een aantal inschrijvingen. Misschien zijn er een aantal inschrijvingen weggevallen bij de overhandiging, dus controleer of je erbij staat op: Deelnemers NK2012 - F3K Nederland
    Als je je nog niet hebt in geschreven, twijfel niet langer!
     
  11. gait

    gait PH-SAM

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    447
    Locatie:
    't harde
    en ook ingeschreven. Eens kijken hoe de mini fireworks zich houdt.

    gr

    Gait

     
  12. ramsus42

    ramsus42

    Lid geworden:
    1 jan 2003
    Berichten:
    2.752
    Locatie:
    nijmegen
    Afgelopen dagen ondanks de harde wind toch nog even gevlogen met de Mini.

    Volgens mij ben ik al toe aan een nieuwe :rolleyes:. Althans, hij ziet er niet meer uit :D
    Het gewicht is nog steeds 162, maar daar is dan ook alles mee gezegt. In dezer dagen even een nieuw staartje bouwen, en het neusje even opknappen.

    Ik heb er in ieder geval zin in:).

    (ps, wie niet waagt wie niet wint, dus even op deze brutale manier: Als iemand nog wat full size DLG spulletjes heeft zou ik die ontzettend graag zien. Ik heb helaas niet het budget voor een full size, dus hoop ik op deze manier toch iets moois van verschillende onderdeeltjes te kunnen maken. Alvas hartelijk dank!
    Edit; staartdelen en vleugel geregelt, nu alleen het rompje nog :D)
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2012
  13. KareldeK

    KareldeK

    Lid geworden:
    31 dec 2011
    Berichten:
    45
    Locatie:
    Koewacht
    gaan jullie ook vliegen als het sneeuwt ? is het dan niet meoilijk met het kijken naar de vliegtuigen als de sneeuw in je ogen komt. ik zou het niet zo maar doen als ik heel lang gebouwd had of voor heel veel geld een hlg gekocht.
    Het sneeuwt hier en de autoos rijden heel langzaam hier voorbij en ik zou niet gaan vliegen nu als ik het kon
     
  14. YVES DE VRIENDT

    YVES DE VRIENDT

    Lid geworden:
    19 jan 2009
    Berichten:
    621
    Locatie:
    LYON, FRANCE
    Have skate will travel

    Tuurlijk vliegen die kerels als het sneeuwt. Hoe meer gekken hoe meer vreugde. Alles in de positieve zin Karel.

    Maar ... ik denk dat je iets belangrijks gemist hebt in verband met (ivbm) de kondities om te kunnen deelnemen.

    Alleen de piloten die zich in de top 30 plaatsen van de eerstkomende Elfstedentocht (en die komt veel sneller als je denkt) komen in aanmerking als potentiële kandidaat deelnemers voor Malden.

    Nou, nou, dit wordt een verdraaid dure EPO stunt lijkt het mij. EPO=Exceptional Piloting Opportunity uiteraard. Vergeet de ijsblokjes niet anders gaat het spul kapot.

    Have skate will travel,

    Yves
     
  15. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    Ben druk bezig met het verwerken van de gegevens in het nieuwe programma. Hopelijk hebben jullie even geduld, ik doe mijn best, maar het is de eerste keer voor mij!
     
  16. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    PM verstuurd
     
  17. Jan Somers

    Jan Somers

    Lid geworden:
    2 apr 2011
    Berichten:
    234
    Locatie:
    Lemmer
    Loting en Taken Malden

    Er is de afgelopen dagen hard gewerkt om de loting en taken voor de wedstrijd van zaterdag aanstaande rond te krijgen.
    Klaar is het nog niet.
    Niet alleen is het programma nieuw voor Jorn, ook is er recent een update uitgekomen. Jorn wil (natuurlijk) graag alles perfect in de database inbrengen zodat die ook voor de nog komende wedstrijden gebruikt kan worden.
    Er is de laatste dagen veel e-mail verkeer hierover geweest tussen Jurgen, Jorn, Theo en mij.
    We hebben er alle vertrouwen in dat het gaat lukken en wensen Jorn sterkte en succes!
    Tot Zaterdag in Malden.
    Jan Somers
     
  18. jorn

    jorn

    Lid geworden:
    6 nov 2008
    Berichten:
    1.321
    Locatie:
    Leeuwarden
    Helaas is het nieuwe programma voorlopig onbruikbaar gebleken door een fout in de database. Gelukkig heb ik Theo bereid gevonden om het oude excell bestand om te toveren en op die manier de wedstrijd vorm te geven. Het heeft dus even geduurd, maar we zijn er klaar voor. Ik heb mijn uiterste best gedaan om alles op tijd af te krijgen, laten we hopen dat het de volgende keer beter loopt.

    Bij deze alvast de taken voor komende zaterdag op f3k.nl: Malden - F3K Nederland

    De groepsindeling wordt bij de inschrijving bekend gemaakt.
     
  19. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    2. Three last flights

    Dit is één van de nieuwe taken. Wat is de max tijd per vlucht bij deze taak?

    7. Best 3 flights Dit is 3 uit 6 neem ik aan?

    Morgen ochtend om 10 uur is de temperatuur -8 graden. Is het echt wel verstandig om met deze temperatuur te gaan vliegen? Verledenjaar lag de temperatuur rond het vriespunt en was het met een beetje wind al niet te harden. Buitendat zou het veld wel eens erg glad kunnen zijn en bovendien keihard.
     
  20. Bas B

    Bas B

    Lid geworden:
    30 apr 2007
    Berichten:
    1.389
    Locatie:
    Hilversum

    Alex,

    ik ben bezig geweest met de omschrijving van de taken en heb er het volgende van gemaakt:

    F3K
    5.7.11.10 Taak J (laatste 3 vluchten)
    Elke deelnemer heeft een onbeperkt aantal vluchten maar alleen de laatste drie vluchten worden opgeteld. De maximale tijd per vlucht is 180 sec. De werktijd voor deze taak is 10 minuten.

    Voorbeeld:
    1e vlucht 150 sec
    2e vlucht 45 sec
    3e vlucht 180 sec
    4e vlucht 150 sec
    De totale score voor deze taak bedraagt: 45 sec + 180 sec + 150 sec = 375 sec



    Mini
    Taak J (laatste 3 vluchten)
    Elke deelnemer heeft een onbeperkt aantal vluchten maar alleen de laatste drie vluchten worden opgeteld. De maximale tijd per vlucht is 120 sec. De werktijd voor deze taak is 7 minuten.

    Voorbeeld:
    1e vlucht 80 sec
    2e vlucht 30 sec
    3e vlucht 120 sec
    4e vlucht 90 sec
    De totale score voor deze taak bedraagt: 30 sec + 120 sec + 90 sec = 240 sec



    Bas
     

Deel Deze Pagina