NK F3K Swalmen, 22 september

Ik doen mij best, maar als relatieve newbee (zo noem ik mezelf dan maar) snap ik echt helemaal niets van deze uitslagen...en ik doe echt mn best. Het enige wat ik snap dat Loet gewonnen heeft in swalmen.

Mgoed, dit heb je misschien als newbee (die zich wat meer moet verdiepen in hoe dingen zoals deze werken.)

als relatieve newbee (zo noem ik mezelf dan maar) snap ik echt helemaal niets van deze uitslagen. Het enige wat ik snap dat Loet gewonnen heeft.

Mgoed, dit heb je misschien als newbee die zich wat meer moet verdiepen hoe dingen zoals deze werken.

Quote van f3k.nl: De score van de winnaar wordt naar 1000 punten herleid. De overige deelnemers krijgen punten in verhouding van hun score tot die van de winnaar. Voor het bepalen van de Nederlandse Kampioen telt de som van de vier beste wedstrijden (of 3 als er 3 of 4 wedstrijden zijn gehouden.)

Wanneer zien we je op een nk wedstrijd? Vincent heeft bij de minis meer uitdaging nodig dan bionic Loet!

Pas op wat je zegt Jaap! :D

Ik zie mezelf echt nog wel eens verschijnen op een NK wedstrijd..en dan zwiep ik iedereen naar de hoek van het veld. (ambitie kan je niet hoog genoeg leggen, en bescheidenheid is een deugd....en het kan dus nog wat oefening kosten....lol)

Mijn/onze mimi's (zeker de +007's volgens ontwerp frans met schuim vleugeltjes+balsa doen het veelbelovend) . Ik oefen nog even _veel meer_ verder !

[edit] vincent is special painter toch?[edit]

Laatst bewerkt:
Blij dat je er over begon Frank, ik begreep er ook niks van maar dacht dat komt wel op de MIMi dag of zo!

Jaap, hoe kan het dan dat ronde 1 is swalmen 4 personen 1000 hebben, dan allemaal rondes van 3 x 1000 en dan de laatste was echt leuk want toen was er 10 x 1000 gescoord.....

Of hoeft er niet perse 1 de beste te zijn......

Of is die laatste ronde net zo iets als de derde helft bij voetbal?

Heren, lees alle dlg topics mee en heb een vraag over de mini-klasse. Welke modellen zijn daarin toegestaan? Alles met max span 1m?

De laatste taak in Swalmen was 'Last Flight'. Bij deze taak krijg je 7minuten de tijd om een zo lang mogelijke vlucht te maken. Alleen je laatste vlucht telt. Maar er is een maximum van 5 minuten. Dus langer dan 5 minuten vliegen is zinloos. In die laatste ronde waren de omstandigheden goed en zijn er een hoop mensen geweest die een vlucht van 5 minuten hebben kunnen maken. Aangezien dat de maximale score was hebben al die mensen 1000 punten gehaald.
Dit is ook de reden dat we meerdere taken vliegen zodat de kans dat meer dan een persoon op alle taken 1000 punten haalt vrijwel nihil is.

Hoi Jorn,

Ahhh duidelijker zo!!

Ik begrijp wel meteen dat het nog ff flink oefenen wordt...... Ik heb nog nooit 5 minuten gehaald en dan daar 10 man die het ff doet...... In zeven minuten werktijd.... Dus dat is eerste of 2e worp...... Nu zal het in het oosten wel wat thermischer zijn dan hier maar toch......wordt van de winter flink doorslingeren

Hoi Jorn,

Ahhh duidelijker zo!!

Ik begrijp wel meteen dat het nog ff flink oefenen wordt...... Ik heb nog nooit 5 minuten gehaald en dan daar 10 man die het ff doet...... In zeven minuten werktijd.... Dus dat is eerste of 2e worp...... Nu zal het in het oosten wel wat thermischer zijn dan hier maar toch......wordt van de winter flink doorslingeren

het helpt erg als je een ander in thermiek ziet omhoog gaan , als er 7-10 anderen in de lucht zijn kan je coach/timer je de weg wijzen...is helemaal anders dan alleen vliegen .

mijn eerste kennismaking met dlg was op een avond voor een belgische wedstrijd(net op tijd een dlg klaar gekregen ) s'morgens gaven andere f3k'ers mij nog wat tips en ik heb de wedstrijd meegevlogen en sindsdien was ik verkocht....

Hoi hoi,

Alvast bedankt voor de goede organisatie van deze wedstrijd. Ik heb een super leuke dag beleefd in Swalmen.

Spijtig van de chinees, had ik er wel zin in, maar familiale verplichtingen riepen me terug naar het thuisfront.

Volgend jaar ben ik opnieuw van de partij en wie weet zelfs met een mini ;-)

Cheers,
Johan

Heren, lees alle dlg topics mee en heb een vraag over de mini-klasse. Welke modellen zijn daarin toegestaan? Alles met max span 1m?

inderdaad! je mag met alles meedoen... er staan geen gekkigheden in de regels...
alleen moet alles 1 zijn met het toestel , gelijmd dus...(geen losse delen met tape op de buitenzijde)
en je mag geen telescopische zaken op het toestel monteren (uitschuifbare werppen of wat dergelijks)

kortom, knutsel je een ammehoela in elkaar, neem je een schuimpje aan de tip vast, of heb je een mimi of een elf... alles binnen 100cm vliegt mee...

uiteraard moeten ze als DLG gelanceerd worden...

Hier staan de regeltjes voor als je precies wil weten waaraan de kist moet voldoen. In de miniklasse is dat inderdaad een spanwijdte van 1 meter en voor de rest ben je vrij. Het moet natuurlijk wel een zwever zijn en hij moet met de hand worden gegooid.

Vanmiddag in de mist 4:38 min, met mijn opgelapte Twister II..... Helemaal te gek zeg!!!
Ik had niet verwacht dat het zou stijgen in de mist, het was zo stabiel!!! Ik ging eigenlijk alleen maar om te oefenen met lanceren.

Ik ben er volgend jaar bij hoor!!!!!!

Vanmiddag in de mist 4:38 min, met mijn opgelapte Twister II..... Helemaal te gek zeg!!!
Ik had niet verwacht dat het zou stijgen in de mist, het was zo stabiel!!! Ik ging eigenlijk alleen maar om te oefenen met lanceren.

Ik ben er volgend jaar bij hoor!!!!!!

Goed zo Niels! Mist draagt heel goed, beetje thermiek erbij en je blijft lang boven. We zien je graag verschijnen volgend seizoen!

Back