Nk-f3p 2010/2011

Discussie in 'F3P' gestart door wvr, 28 sep 2010.

  1. Erik 3D

    Erik 3D

    Lid geworden:
    21 feb 2007
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Wormer
    Met een beetje mazzel krijg je korting als je een hal huurt. Er wordt immers geen gebruik gemaakt van douches, de verwarming kan uit, en indoorvliegers mollen (meestal) niets.
    m.v.g. Erik
     
  2. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    @WVR.
    Het is van de Riet, en niet van den Riet.
    En ook geef ik me op voor AM, gister de MM ingevlogen, super. Dus moet meedoen!

    Grt.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2010
  3. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    heeee van de NIET, is de MM extra alweer gerepareerd dan?
     
  4. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Gister voor het eerst sinds veel te lange tijd weer een indoor kunnen vliegen. En gelijk een training, :D.
    A gevlogen, ging goed genoeg voor de eerste keer van het seizoen. Ga ik wel mee verder.
    AM ook gedaan, daar ben ik gelijk best tevreden over.
    Vooral veel getrimt, maar dat is minstens net zo blangrijk als programma's vliegen.
     
  5. lesley-zweeft

    lesley-zweeft

    Lid geworden:
    14 sep 2008
    Berichten:
    91
    Locatie:
    Wijhe
    in het riet??:p
     
  6. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    ik ben er hopelijk in zevenbergen en arnemuiden bij. Creil is mij iets te ver rijden.
     
  7. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    :lol:

    Mijn A programma gaat niet veel worden... weet iemand vanavond of morgen avond nog van een training? want ik moet ook mijn motordomping nog afstellen.
    Normaal gesproken ben ik toch beter voorbereid voor een wedstrijd, maar dit keer had ik echt veel te weining tijd.
     
  8. 3DFresh

    3DFresh

    Lid geworden:
    19 mei 2007
    Berichten:
    3.795
    Locatie:
    Purmerend
    Ja dat is zo'n puntje. Blijf het raar vinden dat er vaak de avond voor de wedstrijd gevlogen mag worden in de wedstrijd hal. Teminste dat heb ik vernomen. Vreemd dat het wel de avond voor de wedstrijd mag maar niet op de dag zelf. Zou een eigenlijk geregeld moeten worden dat het niet mag. Blijft het voor iedereen gelijk.
    Niet iedereen heeft namelijk de mogelijkheid om de avond voor de wedstrijd aanwezig te zijn.

    Vanaf deze kant iedereen heel veel suc6.
    komende zondag.

    Gr. Jasper
     
  9. RuuD79

    RuuD79

    Lid geworden:
    20 jan 2004
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Middelburg
    Hoi Jasper,

    De regels zijn denk ik helder op dit punt: op de dag zelf mag dit niet om iedereen gelijkwaardig een eerste wedstrijdvlucht laten hebben. Ik geloof wel dat als ik een uur vrij mag vliegen dat de eerste wedstrijdvlucht beter gaat, maar een training van gister biedt geen garantie voor de vlucht van morgen. Eerste vlucht is altijd wennen. Iedereen gelijk.

    Als iemand de moeite neemt om eerder te komen en te trainen in de hal als die beschikbaar is...tja, mooi meegenomen. Ikzelf denk dat het voordeel van de wedstrijdhal beperkt is.
    Vorig jaar had ik ook een training geregeld voor degene die eerder arriveerden in Zeeland en was het in een andere hal dan de wedstrijdhal. Dit jaar de wedstrijdhal omdat de andere niet beschikbaar is. Dit staat overigens los van de wedstrijdorganisatie.
    Ik denk dat voor iedereen geldt die een hal regeld dat hij/zij er ook wel is zal vliegen in de wedstrijdhal. Ik heb vorige week ook getraind met een groepje in de Blikken. Wij hebben hier onze clubmiddagen. Beetje inherent aan het systeem hoe de hallen worden geregeld denk ik.

    Groet
    ruud
     
  10. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Ik neem aan dat je al volzit voor vanavond?
    Waarschijnlijk is het ook verstandiger om een nachtje goed te slapen dan die paar trainingsvluchtjes te maken.
    Ik heb er wel weer zin in!
    Tot morgen iedereen.

    p.s. @nando, kan je mijn vleugel weer meenemen?
     
  11. PH-ILS

    PH-ILS Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2006
    Berichten:
    12.265
    Locatie:
    Krommenie
    Ik heb er ook zin in morgen :banana: Vanavond nog ff simmen en dan vroeg mijn bed in, de taxi staat morgenvroeg alweer voor de Sleur.... uhhhh Sleur staat morgen alweer vroeg voor de deur :D
     
  12. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    pr jr geleden huurde koen de hal een uurtje smorgens vooor de wedstrijd.. van 6 tot 7!
     
  13. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Jep.


    Nou, die nieuwe extra voor de wedstrijd zou nog wel eens niet kunnen lukken.
    nu de vleugel voor de 2e keer gelijmd, deze keer wel recht hoop ik...:mad:
    aileronverstevigingen moeten er nog in en dan kan de apparatuur inbouw beginnen. Natuurlijk is het mogelijk in een avond. maar ik wil het goed hebben en in ben toch altijd een tijdje bezig met het pull-pull gebeuren. En ik wil ook nog op tijd naar bed. Uitgerust zijn is minstens zo belangrijk als een rechte shock.
     
  14. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    en dat mag niet, of tenminste niet meer..lees ik hierboven.
     
  15. Erik 3D

    Erik 3D

    Lid geworden:
    21 feb 2007
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Wormer
    Ik heb een paar vragen over het B programma. Er was wat discussie over de humpty bump en de keerlus/halve cubaanse acht.
    Eerst de humpty bump met kwart rollen: ik zie zowel bij het aresti voorbeeld als bij de figuurenbeschrijving op de F3P site dat het een trek, duw, trek keerfiguur is. Dat wil zeggen: trek op tot verticale vlucht, kwart rol, duw een halve lus tot een verticale daalvlucht, maak een kwart rol, trek op tot horizontale vlucht. Ik neem aan dat we dit erin houden want er ging een gerucht dat we bij de volgende wedstrijden op de rug moeten vliegen zoals bij de hoge hoed met kwart rollen.

    Ten tweede de keerlus of halve cubaanse acht. In het Aresti voorbeeld staat een halve cubaanse acht en in de figurenbeschrijving een keerlus (= halve omgekeerde cubaanse acht) Blijven we de keerlus vliegen of wordt dat wel veranderd?
    m.v.g. Erik
     
  16. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.868
    Locatie:
    Velserbroek
    Hoi Erik

    We zullen de Aresti en beschrijving op elkaar aanpassen.

    Voor zover ik begrepen heb (maar wacht ff de definitieve uitspraak af)wordt het voor de humptybump dus inderdaad 'duw' over de top.

    De keerlus wordt optrekken tot 45 graden, halve rol, 5/8 lus uit...

    Meer info volgt asap

    Groet
    Winfried
     
  17. Han Veldhuis

    Han Veldhuis

    Lid geworden:
    27 apr 2003
    Berichten:
    1.395
    Locatie:
    Almelo
    mensen,
    is er al nieuws betr. de 4e wedstrijd en vooral waar deze gehouden gaat worden.
    hopenlijk wel iets meer centraal gelegen. dus geen rotterdam
     
  18. jobverkerke

    jobverkerke

    Lid geworden:
    30 mei 2005
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Tilburg
    Hi Han,

    ja dat is bekend. En helaas is het wel Rotterdam geworden.

    Zo hebben we dit jaar een wedstrijd in Zeeland, NoordOost polder, Brabant en Zuid Holland.

    De wedstrijd is op zaterdag 19 maart.

    groet
    Job
     
  19. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    Is hier ook al een uitspraak in?
     
  20. RuuD79

    RuuD79

    Lid geworden:
    20 jan 2004
    Berichten:
    236
    Locatie:
    Middelburg
    Ben ondertussen ook wel benieuwd naar het formele standpunt. Zoveel trainingstijd voor de volgende wedstrijd is er ook niet meer.

    Is het spreekwoordelijke "ei" al gelegd hierover?

    Groeten
    Ruud
     

Deel Deze Pagina