NK F5D 2005!

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Paulraaf, 11 jan 2005.

  1. Paulraaf

    Paulraaf

    Lid geworden:
    20 aug 2002
    Berichten:
    770
    Locatie:
    Oegstgeest
    Beste Elektro pylon wannabee's!

    Na het "succes" van vorig jaar gaan we het dit jaar gewoon weer proberen.
    Ik denk dat, mede dankzij de inspanning van Ruud Zandvliet, waardoor we een modern goed leverbaar F5D model krijgen, het dit jaar zeker mogelijk moet zijn een aantal leuke elektro pylon wedstrijden te vliegen en dat we volgend jaar misschien zelfs een ploeg naar het WK in Roemenie kunnen zenden! (te) Lang geleden is NL al eens 2e geworden op een WK en het zou natuurlijk schitterend zijn als we dit resultaat kunnen evenaren, zoniet verbeteren!

    Evenals F3D bestaat het NK F5D dit jaar uit 1 wedstrijd op vliegbasis de Peel met hopelijk daarbuiten een aantal losse wedstrijden. Het lijkt me ook een goed plan om eens wat wedstrijden in het buitenland (Belgie en Duitsland) te bezoeken.

    In het kort de nieuwe regels:
    Minimum gewicht: 1 Kg.
    Max vleugelbelasting: 65 gram/dm^2.
    Accu: Ofwel 7 SUB-C cellen van een ongedefinieerd gewicht, ofwel een x aantal cellen met een max gewicht van 425 gram. In het laatste geval bijvoorbeeld 9xGP2200 of 19XGP1100.

    Wedstrijdmodellen gemaakt voor de oude regels kunnen helaas niet voldoen aan deze voorschriften.

    Zie http://www.composite-models.nl : kopje nieuws, voor een voorbeeld van een 2005 spec. F5D model.

    Vliegers die geinteresseerd zijn of kunnen zich bij mij melden voor meer info! paulraaf apenstaartje planet.nl

    Go fast, turn left!
    [​IMG]

    Paul Ravensbergen
     
  2. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Avionik ingevlogen zie ik?
     

Deel Deze Pagina