NK F5J 2018 1e Wedstrijd 21 April Nijverdal

Discussie in 'F5J' gestart door Lyckele, 3 apr 2018.

  1. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    De aftrap van dit seizoen wordt gehouden op Zaterdag 21 april bij www.modelvliegclubnijverdal.nl
    Op het veld is een toilet, catering, 220V en 12V aanwezig,
    De exacte locatie is te vinden op www.F5j.nl onder wedstrijden.

    Indien men na afloop gezamenlijk wil gaan eten zullen we daarover in de middagpauze afspraken maken.

    Aanvangstijdstip:
    Vanaf 09:00 uur is er de mogelijkheid om in te vliegen. MITS ALLES GEREED IS VOOR DE WEDSTRIJD. ( veld uitgezet, speakers, tent enz.) VOOR DIE TIJD NIET VLIEGEN.
    10:00u briefing
    10:30 start wedstrijd
    Omstreeks 17.00u (een half uur na de laatste landing) gezamenlijke afsluiting



    Inschrijven kan vanaf vandaag via www.F5j.nl (Tab wedstrijden)


    Inschrijving sluit op woensdag 18 april om 20:00 uur.


    Informatie over het al dan niet doorgaan van de wedstrijd zal vanaf vrijdag 20 April rond 20.00 uur in dit draadje op het MBF en op www.F5J.nl te vinden zijn.
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2018
    jve vindt dit leuk.
  2. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    802
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    Inschrijving sluit op dinsdag 18 april om 20:00 uur.\

    Wo 18 April of Di 17 April?
     
    Lyckele vindt dit leuk.
  3. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Scherp! Moet woensdag 18 april zijn.
     
    jve vindt dit leuk.
  4. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    In het kader van vernieuwingen, we gaan de score verwerking digitaliseren. Geen score briefjes meer maar via een qr code scanner.
    Het is dus zaak dat iedereen die deelneemt een qr code scanner app download en installeert.
    Iedere deelnemer krijgt 1 briefje met persoonlijke qr code, die scan je na je vlucht en vult het in. Klaar ben je.

    We zullen nog een reminder sturen volgende week. Wacht niet en download de app alvast.

    Zelf moet ik het nog even uitvogelen maar Gerben is zo vriedenlijk geweest het alvast te fixen en uit te proberen.

    Ik verwacht niet dat het problemen op de dag oplevert maar mochten er problemen zijn dan moeten we dat maar even voor lief nemen, tis tenslotte de 1e wedstrijd met deze score verwerking.

    Gr Lyckele
     
    jve vindt dit leuk.
  5. frans46

    frans46

    Lid geworden:
    2 mei 2011
    Berichten:
    427
    Locatie:
    Gelderland
    Gerben was op zoek naar een eigen WiFi ondersteuning bij Gliderscore. Ik ben erg benieuwt of dat gelukt is. Mijn mobiel is een pre-pay en heeft daardoor meen ik alleen een WiFi internet verbinding. Ik hoop op iets meer uitleg voor de wedstrijd(datum).
    Gr. Frans
     
  6. Lyckele

    Lyckele

    Lid geworden:
    20 okt 2007
    Berichten:
    3.394
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Voor het verwerken van de score heb je wel internet nodig. Wordt nog gekeken naar een tablet voor de mensen die geen internet hebben.
    Er moet wel een persoon zijn die zijn mobiel als hotspot wil laten werken. Dan komt de data binnen de hotspot naar de laptop.
    Wifi ondersteuning is niet gelukt naar mijn weten.

    Waar zou je nog meer uitleg over willen, Frans?
     
  7. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik zet m'n hotspot wel aan hoor!
     
  8. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Op de F5j website staat een uitleg. Er zal een extra tablet aanwezig zijn voor degenen die geen databundel / internet hebben op hun smartphone (bestaat dat nog? ;-)

    Jacob Bos
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2018
    frans46 en jve vinden dit leuk.
  9. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.397
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Haha, komen we gezellig dicht bij jou staan ;-).
     
    Justus vindt dit leuk.
  10. gertjan siemons

    gertjan siemons

    Lid geworden:
    26 jul 2016
    Berichten:
    106
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik spot ook hot
     
    jve vindt dit leuk.
  11. Alex Hoekstra

    Alex Hoekstra

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    1.543
    Locatie:
    Hurdegaryp
    Ik ben niet eens in het bezit van een mobiele telefoon . Betekend dit dat ik nu niet mee kan doen?
    Houd het toch gewoon simpel. Tussen rondes door moet er vaak snel gewisseld worden. gaat toch veel sneller op de ouderwetse manier.
     
    F3J-Karel vindt dit leuk.
  12. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    556
    Locatie:
    Hengelo
    Ik juich elke verbetering toe, maar of elke vernieuwing ook een verbetering is .....

    Een paar simpele vraagjes :
    - Hoe controleer je of iedereen zijn scores heeft ingevoerd, denk aan slechte verbinding of verkeerde knopje !!
    - Hoe corrigeer je fouten ( verkeerde ronde, punten i.p.v. meters, enz)
    - Hoe controleer je achteraf de scores mocht er hierover discussie ontstaan ?

    Fouten maken is menselijk, achteraf kunnen controleren en corrigeren is wenselijk naar mijn mening.
     
    bartjuh K vindt dit leuk.
  13. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Alex,
    Er zijn twee opties als je geen (smart)phone hebt: of je helper voert de score met zijn telefoon in, of je voert je score zelf in bij de wedstrijdtent op de tablet. Dat kan beide, geen probleem. En als je er echt niet uitkomt kan de wedstrijdleiding het desnoods ook op de oude manier doen.
    Geen zorg, gewoon meedoen, ik hoop dat je zult merken dat het bijna vanzelf gaat. Ook zal het in het begin even wennen zijn, dat is altijd met nieuwe dingen.
    Bij wisselingen heb je juist iets meer tijd, je kunt direct van je landingsplek naar de pits lopen en hoeft niet meer langs de gevangenis (o nee dat is monopolie),..de wedstrijdtent met je briefje.

    Karel:
    Iedere deelnemer kan de scores van zijn ronde direct zien na het invoeren van zijn resultaat. Mis je een score van een collega-piloot, kun je hem er even op wijzen en kan hij zijn score alsnog invoeren. Ook tik-foutjes vallen snel op als hij voor je geland is en een langere vliegtijd heeft staan klopt er natuurlijk iets niet. Is dus nu meteen te corrigeren, in plaats van achteraf (door de wedstrijdleiding).Direct na de ronde is de volledige score ook te raadplegen.
    Bij afsluiten van de ronde kan de wedstrijdleiding via 1 knopdruk zien of er scores ontbreken en die alsnog aannvullen.
    Ook zijn alle scores desnoods alsnog op de oude manier in te vullen of te corrigeren.
    Een ieder krijg nog gewoon een briefje voor zichzelf, dus die backup is er ook nog.

    Het lijkt technisch best goed doorontwikkeld. Hoe het bevalt moet zich in de praktijk natuurlijk bewijzen en er zullen best wat gewenningspuntjes zijn.
    Het bespaart wel iemand de hele dag tikken achter een laptopje, briefjes invoeren met soms half-leesbare krabbels. En het is vaak lastig om zulke vrijwilligers te vinden.
     
    jve vindt dit leuk.
  14. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Waarom gebruiken we dan niet gelijk de telemetrie data. Ik ga mijn telefoon echt niet meenemen want dan ben ik zeker afgeleid en kan/moet ik werken. Dus nee telefoon blijft thuis.
    Ik zet de telemetrie data aan op de altis en laat de resultaten wel door de helper uit lezen.

    Tot zaterdag
     
  15. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik zie het probleem niet. Deze ontwikkeling ontlast de wedstrijdleiding enorm en maakt het voor de organisatie makkelijker.

    Je hoeft je telefoon toch niet de hele tijd in je hand te houden.....alleen de scores invullen en hóp weer in je zak en klaar.
    Geen uren aan papierwerk in de tent, snelle bekendmaking van de scores, snelle controle van eigen gegevens...ik zie alleen maar voordelen
     
  16. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Nu ik dit lees gaan er bij mij wat bellen rinkelen, mobiele bellen....



    Waarom zouden we iets nieuws wat elders al zijn waarde heeft bewezen niet gewoon gaan proberen. De scorebriefjes blijven gewoon, de QR code wordt toegevoegd en je vult zelf de scores in op papier en op je eigen of andermans telefoon. De controle is er daarmee direct, er is een backup, je hebt na elke ronde direct de resultaten. Westrijdleiding wordt ontlast. Alleen maar voordelen. Het enige probleem is dat er iets nieuw is en dan moet je daar aan wennen. Ja, en? Navigeer je ook nog met een papieren kaart op schoot in de auto?

    Met niet iets nieuws proberen kom je niet verder, anders vlogen we nog met balsa houten bakken met borstelmotoren en een partij ouderwetse batterijen onder in de romp. Kom op mannen, help elkaar, maak het leuk en houd het leuk. Wees blij dat er een paar kerels zijn die de moeite nemen om dit voor jullie te organiseren, die enthousiast zijn en die het met de beste bedoelingen organiseren....

    Zo, dit lucht op..

    Jacob
     
    soarer vindt dit leuk.
  17. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    En dan ga ik nu iets minder vriendelijk klinken maar......

    Binnen de organisatie is hier voor gekozen om individuelen te ontlasten en zo een werkbaar systeem te ontwikkelen die het opzetten van het NK vergemakkelijken.

    Je hoeft het er niet mee eens te zijn, moet je zelf weten, maar als de mannen van de organisatie besluiten dat dit de beste werkwijze is.....dan is dat zo.

    Dát zijn de mannen die hun nek uit steken om er wat van te maken.

    Hier gaan klagen omdat het in de eigen agenda niet uitkomt helpt niet echt en als je echt vind dat het anders moet, zorg dan dat je met een goed onderbouwd verhaal in de vliegersvergaderingen aanwezig bent want daar wordt het seizoen na besproken, de goede en de slechte dingen, en daar worden de afspraken en plannen voor het nieuwe seizoen gemaakt.

    Er wordt hard gewerkt door vrijwilligers om dit op poten te zetten en die mannen verdienen een bos bloemen of een appeltaart, een aai over hun bol verzin het maar.....die doen hun best dit te organiseren en dan heeft het totaal geen zin om een week voor de 1ste wedstrijd aan te komen met dat je het maar niks vind omdat het voor jou persoonlijk misschien teveel moeite is

    Je moet eens weten hoeveel persoonlijke moeite er al in is gaan zitten om zo ver te komen.
     
    soarer en jacobbos vinden dit leuk.
  18. jacobbos

    jacobbos

    Lid geworden:
    13 apr 2008
    Berichten:
    3.090
    Locatie:
    Gorredijk. FRL
    Volgens mij denken wij hetzelfde.. :beer:
     
  19. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Tjonge tjonge wat een happerij... Maar even een serieuze vraag, hoe werkt die qr code -> registratie? Ik heb geen andriod/ios/blackberry telefoon maar wel secure telefoon. Moet er een app geinstalleerd worden of hoe communiceert de camera functie met de wedstrijdleiding? Namelijk de camera is locked buiten het os voor veiligheid net als microfoon. gaat het dan wel werken?
     
  20. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.419
    Locatie:
    Rijnsburg
    Voor zover ik het begrijp kan iedereen met een telefoon het voor je invullen. Dus als je ronde voorbij is ff iemand de app laten gebruiken en klaar. Er is geloof ik zelfs een tablet beschikbaar hiervoor
     

Deel Deze Pagina