NK lijnbesturing 2006

marco_leeflang zei:
wordt er op het NK ook 'lijnbesturing handel' gedreven m.b.t. lastig verkrijgbare onderdelen, motors, tekeningen etc?

Ik heb ergens nog wel wat oude PAW's in de tuin begraven liggen... Wil ik best opgraven en meenemen mocht je echt willen handelen :P
 
Marco, Zoals je de vorige keer/keren dat je op het NK bent geweest ongetwijfeld zelf hebt kunnen constateren, komen er in ieder geval geen handelaren, zoals op de Nationals in Engeland. Er zijn natuurlijk überhaupt ook geen professionele handelaren in LB spul in Nederland. De tijd dat de meeste teamrace of combatdeelnemers specialist waren in een specifiek onderdeel en dat dan te koop aanboden (tankjes, wieltjes, props, motorpannen etc) ligt ook ver achter ons. Alleen zul je bij Loet misschien de laatste TYR'en kunnen scoren. Verder heeft Henk een handeltje in tekeningen, die zal hij vast bij zich hebben. De enige die hier een beetje een handeltje had in méér soorten spullen was natuurlijk Paul Rietbergen, maar gezien de gebeurtenissen eerder dit jaar geloof ik niet dat we hem op het NK mogen verwachten, althans, dat was de strekking van wat hij mij zei toen ik hem trof op de Engelse Nationals. Dat wil niet zeggen dat mensen niets te koop hebben. Als je iets specifieks zoekt zou ik dat eens op dit forum bekend maken. Ik bezoek meestal wel enkele evenementen per jaar waar ik bepaalde dingen voor je kan 'scoren' (Nationals en de Watford Swapmeet in Engeland, maar ook de Harsewinkel en Lampertheim in Duitsland. Ook kunnen we met meerdere mensen een omvangrijkere bestelling bij Brodak doen. We hebben het er komend weekend wel over.
 
marco_leeflang zei:
Mocht iemand nog interesse hebben in een JAK 1.5cc Diesel van Cyclon Engines zal er een paar meenemen.

Ben je dealer geworden, of wil je er gewoon weer vanaf?

Ik ben wel benieuwd naar de prestaties van deze motor, maar niet echt van plan om er eentje aan te schaffen.
Wacht nog steeds op een testrapport van iemand anders :P
 
FOX35 zei:
Ik moet voor het NK ook nog nieuwe lijken voor 1,5cc teamrace en combat maken en ik weet weer niet hoe lang dat moet, maar daar maak ik een apart topic van. anders ga ik weer met stukken naar huis en kan ik niet oefenen.
.

En ik bedenk one liners ?
 
Owen zei:
Ben je dealer geworden, of wil je er gewoon weer vanaf?

geen dealer, mogen tegen kostprijs + gemaakte kosten weer weg.

gezien de kosten die je maakt om 1 motor vanuit Russia naar NL te krijgen is het beter er meer te bestellen.
Zeker daar de prijs aanzienlijk daalt naarmate het aantal bestelde motoren stijgt, heb er dus gelijk een paar besteld.

Performance in vergelijking met FORA is goed, in vergelijking met de TYR zal moeten blijken.

ik hoef er dus niet vanaf, vinden wel een bestemming. :P
 
Herbert zei:
hoeveel olie mag er bij de diesel peut worden gedaan bij een TYR motor? :oops:
had het laatst in Almere veel te vet

MOET daar olie bij dan??? :P :P

Was een gezellig weekendje mensen, jammer van onze 10de plaats :(
Doet even zeer als je van 2de op NK vorig jaar, terug knalt naar 2na laatste dit jaar, maar dat mag toch de pret niett drukken.
 
Het was een fantastisch NK. Mooi weer, leuke mensen, druk genoeg maar niet te druk. Gezellig gekampeerd en lekker gegeten. Geen noemenswaardige brokken (in ieder geval bij mij). 1,5cc teamrace is van fun-evenement snel uitgegroeid naar de belangrijkste publiek- en deelnemerstrekker! De voorbereiding en kwaliteit van de spullen gaat met sprongen vooruit, maar het wordt ook moeilijker voor de piloten om het tempo bij te houden. Ook blijkt vliegen met drie teams wel spannend en de drama's die soms ontstaan zijn voor toeschouwers ook wel interessant, maar misschien is het beter om toch zoveel mogelijk met twee teams te vliegen en misschien met langere lijnen. We zullen wel zien wat we voor volgend jaar voor regels afspreken.
 
Herbert zei:
toch mooi dat Marco en ik net onder de mensen zijn geeindigd die vorig jaar tweede waren
:P :P

Zo had ik het nog niet gezien, toch een prestatie op zich dus. :D

Zeer geslaagd weekend en zeer veel geleerd.
Ondanks de competitie bij de MTR zijn velen bereid je info te geven hoe het beter kan.

Jammer dat we niet verder zijn gekomen dan 42 ronden, volgende keer beter.
En dat die er komt is zeker.
 
FOX35 zei:
1,5cc teamrace is van fun-evenement snel uitgegroeid naar de belangrijkste publiek- en deelnemerstrekker! De voorbereiding en kwaliteit van de spullen gaat met sprongen vooruit, maar het wordt ook moeilijker voor de piloten om het tempo bij te houden.
Dat bedoelde ik dus toen ik beweerde, dat het allang geen beginnersklasse meer is. Als je dit een beetje beheerst ben je echt geen beginner meer. Dit is weer een klassiek voorbeeld van een beginnersklasse die door toevoeging van expert materiaal/know-how zijn oorspronkelijke doel inmiddels voorbij is geschoten.

Overigens mag ik er graag naar kijken, begrijp me goed.

2006 was er overigens een in de reeks betere NK's. Het weer werkte mee, hoewel het zondag af en toe stevig woei. Een toeloop op stunt die we in jaren niet gezien hebben. Daar heb ik het jureren tussendoor van de niet-expert klassen graag voor over. En zoals PP opmerkte, geen ernstige brokken gezien...
 
Bruno van Hoek zei:
2006 was er overigens een in de reeks betere NK's.


Zeker weten, en het aantal bezoekers heeft hier ook zeker aan mee geholpen. Ik heb in de laatste 10 jaar niet zo'n grote opkomst gezien bij NK's.
 
Van morgen bij het opstaan voelde ik me alsof er een vrachtwagen over me heen gereden was.
Ik zit op dit moment compleet gaar met kapotte vingers zere schouder pols en kop pijn maar met een smile van oor tot oor op mijn werk na te genieten.

Voor mij was het de beste NK ooit.
Ik had voor dit jaar de doelstelling het hele F2B programma te kunnen vliegen.
Het heeft wat moeite gekost maar het is gelukt.
Ook het MTR ging goed

Als we zien dat het aantal deelnemers nog steeds stijgt en dat er uit het buitenland ook veel belangstelling is dan kunnen we concluderen dat het een goed evenement is.
We kunnen terug kijken op een zeer geslaagd weekend.

Ik wil dan via deze weg de organisatoren en vooral Carolien nogmaals hartelijk bedanken.

Robert-Jan
 
Robert-Jan zei:
Van morgen bij het opstaan voelde ik me alsof er een vrachtwagen over me heen gereden was.

Ik wil dan via deze weg de organisatoren en vooral Carolien nogmaals hartelijk bedanken.

Robert-Jan

Dat gevoel heb ik ook, pijn in arm en schouder, mijn knie van het asfalt/schuurpapier maar toch tevreden door opgedane ervaring.
Mijn vrouw begrijpt me op dit moment dan ook niet.

En zeker wat de organisatie van een evenement als dit betreft, ze zijn door Henk bedankt maar dat kan niet vaak genoeg.

Ik verwacht dat er nog vaak naar dit NK zal worden teruggekeken.
Zeker de zaterdag was een perfecte dag, onze resultaten daargelaten :roll:
 
Back
Top