NK Seizoen 2013 !!

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Rob Janssen, 9 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
  2. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Draai te kort mee om ook maar 1 zinnig voorstel in te dienen;):cool:
    Wie weet hebben anderen nog op of aanmerkingen op het NK format.
    Succes in ieder geval.

    mvg Roy
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Moeten is er ook nooit bij maar veel mensen vergeten wel eens de gaten in de huidige reglementen door bv. een verkeerd gekozen woord (moeten/mogen/kunnen) te corrigeren.
     
  4. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn

    Idd, alle voorstellen en wijzigingen zijn welkom. Hoe groot of klein ze ook mogen lijken in jouw ogen ;) ! Gewoon indienen !!
     
  5. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Blijkbaar is met tevreden met hoe het nu gaat bij het NK Elektro. Er is maarliefst één voorstel. :)

    Groet Robert
     
  6. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    Dat is altijd beter dan dat je een A4tje vol met voorstellen hebt;):cool:


    mvg Roy
     
  7. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn

    En dat voorstel is om het te houden zoals het is. Zouden we snel klaar zijn (A) !
     
  8. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    je kunt natuurlijk een voorstel indienen over het bandjes smeren ;-)
     
  9. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn

    Zoals ??
     
  10. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Done... :D ;)
     
  11. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Verbieden, levert gegarandeerd een fikse discussie op zoals bij de brandstof
     
  12. jurre corally cct

    jurre corally cct

    Lid geworden:
    18 mrt 2007
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Hengelo(ov)
    Waarom zou je dat af willen schaffen?
     
  13. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn

    Hmm een fikse discussie lijkt me geen goeie reden om een voorstel in te dienen.
    Laten we met z'n alle zoeken naar verbeteringen t.o.v. het huidige !!

    En als dat er niet is, laten we het lekker zoals het is ;) !
     
  14. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    lol, gezien de discussie bij de 1:8 onroad mannen even een ballonnetje oplaten, gegarandeerd een wat langere vergadering ;-)
     
  15. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    wat zou je nog moeten verbeteren dan? prima zo. Volgend jaar ga ik echt een paar wedstrijden mee rijden......
     
  16. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Wat mij betreft idd heel weinig !!

    Top, leuk dat je mee komt rijden !
     
  17. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    Invoeren van een keuringsitem op maximaal motortoerental.

    Aan de hand van de specificatie van Speedpassion een minimaal en maximaal toerental instellen zodat het sjoemelen, wat natuurlijk niemand doet, min of meer uitgesloten wordt.

    Draait je motor te veel toeren, helaas geen deelname, wordt in zekere ook al toegepast bij de ETS. Alleen gebruikt men daar een speedgun.

    Bij de eerste keuring van de dag wordt het toerental getest, motor en regelaar gemerkt en daar moet je het de rest van de dag mee doen. Regelaar of motor stuk? Vervangen en zelfde keuring nogmaals doorlopen.
     
  18. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn

    Hoe zou dat in de praktijk moeten gaan werken ?? Door wie en met welke middelen wordt dit getest ?? Zit iedereen hier op te wachten ??

    N.B. ik ben ook voor een zo gelijk mogelijke strijd in de Stock Klasse, maar ben me ook er van bewust dat het 'leuk' en toegankelijk moet blijven. Vraag me af of zo'n regel als bovengenoemde hier aan bij gaat dragen ?? Maar indienen kan natuurlijk altijd !!
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Je kunt wel een dergelijke test opzetten en de zichtbare snelle jongens op de baan contoleren.

    Een regelaar, een servotester en een 7 volt gestabiliseerde voeding op een plankje is je basis. Dan een simpele universeel meter met frequentiemeter bij een sensor aftappen.
     
  20. petter

    petter

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Hoogerheide
    Roelof geeft al een voorbeeld, en ik denk dat er best iets op de markt is om de toerentallen van een motor te bepalen. De technische keuring kan dit doen vooraf de eerste kwalificatie, natuurlijk hebben ze het op dat moment dan even drukker.
    Tevens zullen de rijders bij de technische keuring moeten komen met een losse motor om deze aan de toerenteller te hangen. Dus ja, dat is een extra inspanning die je als rijder moet doen, pinion van de motor, daarmee naar de keuring en testen maar. Of iedereen daarop zit te wachten is de vraag, vandaar hier even een proefballonetje...

    Om dat laatste gaat het nu net, leuk en toegankelijk. Ondanks dat er met hetzelfde setje gereden wordt zijn de verschillen tussen de snelste en langzaamste rijders rijders redelijk groot, en mijns inziens is dat niet alleen te steken op baankennis of afstelling van auto...
    Waarmee ik niet gelijk wil zeggen dat de snellere rijders niet volgens het reglement zouden rijden, maar het heeft er wel de schijn van en met het invoeren van een dergelijke controle kun je die schijn weghalen.
    En ik hoor heel veel verhalen rondom mij heen dat er mensen zijn die geen NK meer rijden in de stock klasse omdat er schijnbaar gerommeld wordt, en dat dat een nadeel is van een stock klasse.

    Ook bij 1:1 "stock" klasses zoals bijvoorbeeld de Renault Clio Cup zijn er verhalen over het toepassen van niet stockdelen waardoor men net iets sneller is als de concurrentie...

    Of het indienen van een dergelijke regel nut heeft, dat kan men helaas nu nog niet zeggen, maar het is misschien wel iets om over na te denken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina