NK Seizoen 2014

Het buitenseizoen komt er al snel weer aan, en dus zal ook het NK seizoen voor de elektro-rijders weer van start gaan.

De kalender voor aankomend seizoen ziet er als volgt uit:

27 april: NK Hotwheels, Deventer
1 juni: NK HFCC, Den Haag
29 juni: NK MRM, Lelystad
27 juli: NK Amca, Apeldoorn
31 aug: NK Real80, Groningen
28 sep: NK MBC, Gouda

Bij deze even de belangrijkste regels met betrekking tot de Toerwagen klassen:
De echte details op de regels volgen z.s.m. op de Nomac website.

NK Toerwagen stock:
Banden: Ride Rex34, nr. 26027, 1 set per wedstrijd
ESC: Much More Fleta, nr ME-FLEK (12AWG draden, verplichte stekkerverbinding naar de motor)
Motor: Much More Fleta 13.5, nr MR-FZX135W
De motor dient voorzien te zijn van een fixed timing endplate, aan te schaffen bij de Nomac EC10 sectie.

NK Toerwagen modified:
Banden: Ride Rex34, nr 26027, 3 sets per 2 wedstrijden
Motor: Vrij
Regelaar: Vrij

De Pro10 klasse zal eveneens weer open zijn voor inschrijving, dit mer onveranderde regels ten opzichte van afgelopen jaar.

Tevens wordt er een formule 1 klasse toegevoegd als soort van 'gast klasse. Regels hiervoor zijn opgesteld en zullen z.s.m. op de Nomac website worden geplaatst, net als de regels voor alle andere NK klassen.

Een ieder kan zich ondertussen ook alvast inschrijven en aanmelden voor de NK's komend jaar !

Rob, is die Formule 1 klasse een NK klasse, of een vrije inschrijf klasse voor dit jaar?

Aan mij de eer om de eerste te doen in Deventer.

Nu maar hopen dat Bij Deventer alles klaar is ivm de verbouwing.
Mag het wel hopen na zo een lange tijd;)

Mvg Roy

NK Toerwagen stock:
Banden: Ride Rex34, nr. 26027, 1 set per wedstrijd
ESC: Much More Fleta, nr ME-FLEK (12AWG draden, verplichte stekkerverbinding naar de motor)
Motor: Much More Fleta 13.5, nr MR-FZX135W
De motor dient voorzien te zijn van een fixed timing endplate, aan te schaffen bij de Nomac EC10 sectie.

Toerwagen Stock:
- Much More Fleta ZX 13.5 motor (Indien mogelijk inkoop door Nomac, wordt z.s.m. gepubliceerd)

Wat moet er nu zelf aangeschaft worden en wat via de Nomac ?

Andre

verbouwen is klaar in Deventer hoor! Parkeren kan nu zo goed als naast de baan.
En voor de F1 klasse kan je ook een licentie aanvragen, light (40 euro, dan nog 15 per wedstrijd) of de volledige (100 euro voor alle 6 wedstrijden). Los inschrijven kan idd ook, maar dan betaal je 25 per wedstrijd (zaterdag trainen en zondag de wedstrijd).
Ben bezig met een flyer te maken om die naar alle clubs te sturen met in het kort de klasses, reglementen, etc.

Hoi

Zijn de regels voor de F1 al ergens geplaatst?

Lijkt me wel leuk om een keer mee te doen als het NK deventer bezoekt.

Flyer 2014, regels in het kort

Bij deze de flyer voor het seizoen EC10 2014

EC10-SEIZOEN-2014.jpg

Erg jammer van de strikte regels voor de F1 op het gebied van regelaars en motoren veel succes geen promo nk voormij.
En ik denk dat jullie ook weinig stock rijders gaan krijgen met 21,5T of is dat een fout in de tekst??

Foxspeed "Erg jammer van de strikte regels voor de F1 op het gebied van regelaars en motoren veel succes geen promo nk voormij.
"
De regelementen voor wat betreft de motoren en regelaars vind ik niet zo spannend.

Persoonlijk denk ik dat je beter de banden en velgen vrij kunt houden om meer rijders te trekken.
Zoals reeds eerder hier aangegeven (weet niet meer door wie) zal het verschil miniem zijn tussen "Tamiya" banden en bv Corally, Xceed, Jaco enz. i.c.m. een 21,5T motor

En mocht het verschil toch iets te ver uit elkaar liggen zou je kunnen overwegen om een maximun roll-out aan te geven.

Een soort van "Balance of performance" zoals in het eggie ;)

Leuk dat er weer F1 gereden kan worden in NOMAC verband!
Staat er een typfoutje inzake de maximale velgdiameter? Velgdiameter voor een Tamiya F104 en Corally F1's is toch veel groter dan 36,5 mm? En de velgbreedte van een Corally is 50mm...

Zat ik ook al naar te kijken:confused:
Houd dus in dat iedereen met een gewone F104 met de stock banden maat niet mee kan doen??
Hmmmmmmmm.

Mvg Roy

Dat lees je goed Tazman !!!!

Ben nog steeds van mening dat je het simpel moet houden pak het Benelux regelement vrijheid blijheid en een hoop gezelligheid en daar gaat het uit eindelijk om lijkt mij.
En elk voordeel heeft ook zijn nadeel.

Regels:
motor 17,5 turns
regelaar in blinky
banden rubber of foam
maten schaal 1:10
Body een F1 met een poppetje niet in 1 kleur

Jan

ik weet niet wat ze precies bedoelen met velgdiameter? Als ik de stock f104 velg opmeet dan is de diameter op het velgbed 45 mm, als ik met de schuifmaat de diameter vd velg opmeet van binnenkant velgrand (buitenzijde) is dat 33mm, net zoals de foam tamiya velg. Ik vermoed dat ze die diameter bedoelen en de corally zal juist daar wel wat groter zijn...

Met de velg diameter bedoelen ze volgens mij de volle diameter van de velg
Over de gehele breedte en niet het lijm vlak van de band dat is geen velg

Back