NK VrijeVlucht 2007

Komende Zaterdag (vanaf 14:00) en Zondag (vanaf 6:00) is het weer zover.

NK Vrijevlucht

Deze wedstrijd wordt gehouden op het Rozendaalse veld in Arnhem.

@ Niek Jep dat lees je goed. Lekker vroeg uit de veren om het moeilijk te maken een belletje te vinden.

Hoi Arno,

We vliegen denk ik niet om 5.00 uur, omdat we niet voor zonsopkomst op de weg naar de hei en op de hei zelf mogen komen.
En als de wedstrijd om 5 uur zou beginnen, dan willen mensen er al om half 5 zijn en dan is het nog donker.
(je zult maar net een boswachter tegen komen om half vijf, ookal verwacht ik dat die dan ook nog ligt te slapen, maar toch...)

Ennuh, om zes uur zullen er ook nog nauwelijks bellen zijn denk ik. Dus als je die weet te pikken, dan verdien je wat mij betreft
de titel NK winnaar helemaal :-)

Greetz,
Jurgen

PS. of heb je me nu weer bij de veter, Arno???? :D )

maaskie zei:
Hoi Arno,

We vliegen denk ik niet om 5.00 uur, omdat we niet voor zonsopkomst op de weg naar de hei en op de hei zelf mogen komen.
En als de wedstrijd om 5 uur zou beginnen, dan willen mensen er al om half 5 zijn en dan is het nog donker.
(je zult maar net een boswachter tegen komen om half vijf, ookal verwacht ik dat die dan ook nog ligt te slapen, maar toch...)

Ennuh, om zes uur zullen er ook nog nauwelijks bellen zijn denk ik. Dus als je die weet te pikken, dan verdien je wat mij betreft
de titel NK winnaar helemaal :-)

Greetz,
Jurgen

PS. of heb je me nu weer bij de veter, Arno???? :D )

Hi Jürgen,

om te beginnen: :wink:
om mee te eindigen: die NK titel zal never bij mij komen.......................... (ger-3003)
alhoewel ik die f.o. s'zondagsmorgen al twee jaren gewonnen heb. 8)

Arno

Ik heb er ook al weer zin in.
Moet nog even motoren maken.
Wat betreft dat vroeg opstaan: het is even klote, maar als je dan eenmaal op de hei staat is het meestal het mooiste weer van de dag.

Kevin

Kom ik vanmiddag om 16:30 op het Rozendaalse veld .......is er niemand :?

Praktisch geen wind (Bft 2) geen regen en af en toe zelfs wat zon.....

Ik begrijp inmiddels dat de omstandigheden erg dreigend waren rond 14:00
en met het noodweer van gisteren in gedachten was het op dat moment
waarschijnlijk de juiste beslissing om het af te lasten, maar het blijft jammer :cry:

Hopelijk is het morgen ochtend hetzelfde als nu en kunnen er nog flink wat
ronden gevlogen worden. Ik kan helaas om tijdelijke fysieke redenen niet meedoen

Cheers

Bart

Ja, dat was balen gisteren!
Het weer was echt fantastisch, alleen kwam er om 14.00 uur, tijdens het begin van de eerste ronde, een onweerscomplexje onze kant op en besloot de wedstrijdleiding alles in te pakken en terug te gaan naar de parkeerplaats. Dit was een prima beslissing.
Helaas was de volgende beslissing wat minder: de wedstrijd werd opgeschort tot de volgende ochtend.... Hier hebben we spijt van gekregen. :(

Een aantal vliegers verbleven op camping Beekhuizen. Later in de middag zijn deze personen weer terig gegaan naar het veld om te vliegen, want het was veel te mooi weer om dat niet te doen :)

Vanochtend (zondag) was het potdicht van de mist.... En deze mist was erg hardnekkig.
Uiteindelijk is unaniem door de wedstrijd leiding en de deelnemers besloten om de gehele westrijd uit te stellen tot ergens in het najaar. Wanneer precies, daar moet nog over gediscussieerd worden.

Tot zover de NK VV 2007.

Greetz,
Jurgen

PS. Jammer Bart, dat je helemaal voor niks naar Arnhem bent komen rijden. Had je zelf nog wel wat spul bij je om te vliegen? (DLGs ofzo?)

Jurgen,

Bedankt voor de update. Nee ik had niets te vliegen bij memaar Han wel. Hij wilde met z'n Easy Fly
mee doen aan F1Q :D Op zich wel een goede beslissing om de NK te verplaatsen naar het najaar.
Kan ik misschien wel mee doen.
Cheers

Bart

En de die hards (Anselmo, Gerard W. en ik) hebben gewoon lekker gevlogen. Een uur later was het helder genoeg om voluit te kunnen vliegen bij weinig wind.
Ik heb later vernomen dat het tot zonsondergang droog is gebleven.
Ik denk er het mijne van.

Overigens mag nu het NK ook niet meer voor de selectie meetellen volgens het reglement (voor diegene die hier nog interesse in heeft)

Helemaal vergeten. Deze die hard was er ook bij. Al met al heel leuk gevlogen. Heel relaxed en een hoop achterstallig onderhoud aan het materiaal ontdekt.
Bijna alles weer op stoom. Eerst de RDT voor Pim z'n F1Q kist afmaken.

Back