NL Importeur Hitec

Diverse problemen.

1. Als ik hem aanzet in heli mode blijft ie piepen en zeggen "Idle On". De flight mode schakelaar staat goed. Ik heb ergens een post gevonden van iemand die zegt dat je hem dan moet aanzetten terwijl je de increase en decrease knoppen tegelijkertijd inhoud, maar dat helpt ook niet. En verder alleen maar berichten gevonden van mensen die hem hebben laten servicen waarna het probleem opgelost was. Het bizarre is dan als ik er minder stroom op zet (7 AA's ipv 8), dan start ie gewoon op. Maar dan krijg ik vervolgens probleem nr 3. :nooo:

2. Hij geeft een veel te hoog voltage aan: 15-18 volt. Heb diverse posts gevonden waarin gezegd wordt dat er dan een IC kapot is. :mad: :mad:

3. Hij doet helemaal niks. Heb twee ontvangers geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar om iets aan te sturen. Je ziet dat de ontvanger registreert dat de zender aan en uit gaat: de servo's beginnen dan te trillen. Ze reageren alleen totaal niet op de knuppels. M'n mixerboardje start ook niet op (blijft langzaam knipperen).

Al met al :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: . Hoe dit alles is gekomen: heb de batterij verkeerd om aangesloten :oops: .

Gelukkig heb ik nog een standaard vierkanaals zendertje liggen, dat vindt Hummie ook prima :P

haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator:
Top, veel dank!

Voor het archief: de servicedienst voor reparatie aan Hitec of Multiplex zenders is:

MULTIPLEX Service
T.a.v. Jan van Mouwerik, Technische Dienst
Tel.: 010-5913594
Slot de Houvelaan 30
3155 VT Maasland

Back