NL Politiehelikopter raakt lantaarnpaal

prop-er

Forum veteraan
Dat zullen ze op het werk nog wel even blijven horen, van de collega's....

Laatst bewerkt door een moderator:
Oef...

Had heel anders af kunnen lopen 8-O
Maar netjes gecorrigeerd en neergezet :pim: Zullen ze inderdaad nog heeeeel lang moeten horen ;)

Zo'n stukkie rotor wil je niet opvangen...

Helicopter piloten houden blijkbaar wel van spanning(electriciteit)
Eerst de luchtmacht tegen de hoogspanning en nu de politie tegen een lichtmast. (maar ze hebben toch nieuwe eurocopters EC 135 en AB139's besteld)

Het zal je huis zijn. Komt er ineens een stuk rotor binnenzeilen.... Erg netjes geland en gelukkig verder geen brokken. Had natuurlijk vele malen erger kunnen eindigen...

(maar ze hebben toch nieuwe eurocopters EC 135 en AB139's besteld)
Klopt maar daar hadden (hebben) ze geloof ik nog een hoop last mee om die van de grond te krijgen.

Ze wil(d) en er zoveel "speelgoed" in dat ze niet meer binnen de limieten kwamen :roll:

Maar dit is gelukkig goed afgelopen :-)

Scheelt het nog dat het een 4blads rotor betrof... met een 2blads had ie waarschijnlijk minder geluk gehad...

Klopt maar daar hadden (hebben) ze geloof ik nog een hoop last mee om die van de grond te krijgen.
Ze wil(d) en er zoveel "speelgoed" in dat ze niet meer binnen de limieten kwamen :roll:
Dat was met de vorige order van de MD902 Notar (die bestelling is na wat vertraging geanuleerd net voor dat de certificatie van het hogere take off weight rond was)

Op het filmpje lijkt het dat er eerst een blad de lantaarnpaal raakt en daarna bij de reactie er de lamp vanaf vliegt :o

Dat was met de vorige order van de MD902 Notar (die bestelling is na wat vertraging geanuleerd net voor dat de certificatie van het hogere take off weight rond was)
Ok, over geld weggooien gesproken :roll:

Bij de daadwerkelijke landing zie je volgens mij ook nog een stuk straatmeubilair sneuvelen... Springt naar links weg.

ze hadden eerst wel is goed naar de landings plaats mogen kijken..
dan was dit vorkomen waarschijlijk

Tja, kan best hard gaan, paar van die stukken rotor :hammer:

Als embedded filmpje niet werkt, [URL="
dan hier even[/URL] :thumbsup:

Laatst bewerkt door een moderator:
"The braking mechanism that limits the speed of the wind turbine broke during a storm in Denmark. This was the outcome. 02/22-2008"
Beschrijving op youtube.

Overtoeren dus ...

Grtz Matanza

Oooeeee.... netjes opgevangen. Lukt mij niet hoor, met m'n coax. :)

Het is op zich ook idioot dat ze die dingen in die kleine plekjes moeten proppen. Maar ja, wordt vast wel op getrained.

Back