no brakes

ik heb zojuist mijn hpi savage omgebouwd naar electro. met een tekin rx8/neu1415. nu blijkt hij niet agressief genoeg eigenlijk helemaal niet te remmen. ik de manual vcan de tekin al doorgelezen maar kom er niet uit. iemand enig idee wat kan zijn.

B.V.D.

Heb je de brake strenght wel rond de 50 staan?
Als ik te hard rem vlieg ik voorover, zo hard remt hij..
Rond de 50 procent moet goed zijn.
Of je EPA van de achteruit die niet op 100 staat in je zender?

Maar even wat anders, is een 1415 niet veel te licht voor een 1:8 monstertruck?
Ik zou minimaal voor een 1515 gaan.

Ik zeg versnellingsbak -> oneway lager 1e versnelling.....

Meest makkelijkste is de gas/rem servo nog parallel aan de regelaar zetten en de mechanische rem bedienen.

Ik zeg versnellingsbak -> oneway lager 1e versnelling.....

Meest makkelijkste is de gas/rem servo nog parallel aan de regelaar zetten en de mechanische rem bedienen.

:thumbsup:

Brandstof Savage heeft een one-way in de bak zitten om te voorkomen dat het fout gaat als je remt met de brandstof motor erin.

Zoals Roelof al aangaf is een aparte servo op de oude mechanische rem de makkelijkste oplossing.

Dat heb nu voor elkaar. Alleen nu is het probleem. Zodra ik gas geef gaat mijn rem servo remmen. Eigenlijk moet dit omgedraaid worden. Ik heb al lopen stoeien draadjes om draaien en opnieuw calibrereen. Maar dat mocht niet baten .

Het heveltje op de rem 180 graden verdraaien of als je het 3e kanaal kan mixen met je gas dan de 3e kanaal gebruiken en via de 3e kanaal de REV functie omzetten.

Het heveltje omdraaien gaat denk ik niet. Verder ben ik in het bezit van de spectrum dx3c zender waar ik idd mee kan mixen. Maar weet niet of dat via het 3de kanaal kan .

En anders, als het echt niet lukt, een servo reverser tussen servo en ontvanger pluggen. Maar bij een computerzender zou je denken dat het eruit te mixen is.

Misschien een beetje stom geweest. Net de
versnellingsbak eruit gehaald en vervolgens geconstateerd dat mijn rem schoenen op zijn.

Back