No Limit Reverse + Dyna Run (Tamiya) motor

vraagje en een lot wat ik kocht zat een Tamiya TT01 met veel upgrades en hop-ups etc... hierbij dus ook de No Limit Reverse snelheidsregelaar (hier heb ik boekje bij, in t duits maar dat is geen probleem voor mij) en lijkt te werken... echter de Dyna Run motor komt uitzichzelf moeilijk op gang en krijgt al helemaal niks voor elkaar met weerstand.. heb druppeltje teflon op de as (voor en achter) gedaan ... de koolstof borstels eruit met dremeld weer vlak gemaakt en geporbeerd rustig in te slijten door poosje te draaien

het leek erop dat t beter ging, maar helaas met weerstand was de pret over

toen heb ik de volgens test gedaan.. ik heb hier een 1A adapter die ik in trappen kan verstellen 3 / 4.5 / 6 ga zo maar door, heb ik de +/- direct op een paar oude motortje gedruk en dan beginnen ze te draaien...

doe ik dit zelfde op de Dyna Run dan voel je em brommen en sporadisch een beetje bewegen maar meer niet...

mijn vraag is denken jullie dat deze motor nog te redden valt?
en hoe kan ik deze motor fatsoenlijk op maken ter controle?
want heb t geprobeerd alleen die metalen vergrendel lipjes zijn lastig :(

Heb je de collector schoon gemaakt van de motor? (het deel waar de koolborstels op lopen.) Als die verroest of vies is zal de motor ook niet werken. (zelfde effect als slechte koolborstels. )

Heb je de collector schoon gemaakt van de motor? (het deel waar de koolborstels op lopen.) Als die verroest of vies is zal de motor ook niet werken. (zelfde effect als slechte koolborstels. )

Daar probeer ik bij te komen :) stap2
Heb eerst dus de basis waar ik zegmaar van buitenaf bij kan, weet jij hoe ik deze netjes open krijg? Zal zo ff foto toevoegen als je wilt

Als je de koolborstels eruit kan halen (d.m.v.de veertjes die de borstels op hun plaats houden terug te 'buigen'), dan ben je nog maar 1 stap verwijderd van het demonteren van de motor. Je moet de twee schroefjes op de endbell losschroeven (niet de schroefjes voor de bevestiging van de borstels) en dan haal je zo de endbell los en alle andere delen daaropvolgend.

Bij nader inzien heb ik het gevoel dat je een Dyna Run racing STOCK motor heb (de zilver glimmende) en niet de Dyna Run super touring motor. Als je de stock versie hebt (staat ook op de motor), dan zou het zo kunnen zijn dat je die niet met gemak kan demonteren. Het zou waarschijnlijk wel kunnen, maar niet door middel van schroefjes. Ik ken de stock motor niet, maar ik heb het gevoel dat die motor 'dicht' zit.

de 2 lipjes van de motor die de endbell op zijn plek houd gewoon voor zichtig met een platte schroevendraaier open buigen.
dan kan de eindbell eraf.(pas op met losse spacers die eruit kunnen vallen)
dan kan je de rotor eruit halen en gelijk controleren of alle wikkelingen nog in orde zijn.
nu dit alles eruit is de lager schoonmaken en opnieuw in olieën.
dan kan je de collector op de rotor schoonmaken.
vroeger draaiden we deze af, maar met reinigen zal je al resultaat halen.
vervolgens alles weer inbouwen en de lipjes op de motorcan voorzichtig weer terug buigen bijv. met een tikje van een hamer en een doorslag of een schroevendraaier.
daarna rustig laten inlopen.

succes lex

Back