[NODIGE VRAAG] Waar voor is dit bij de royal flash ansmann kit?

Hallo allemaal,
Ik heb vandaag mijn royal flash ansmann binnengekregen in een bouwpakket, Maar nu heb ik een rood/oranje rondje lijkt wel zoiets al rubber maar waarvoor is het, en waar hoort het?
Ik zit bij deze Bladzijde in het boekje,

En het ringetje ziet er zo uit,

p9030252.jpg
p9030251.jpg

Alvast bedankt groetjes mike vermeulen

Laatst bewerkt:
Als ik naar het formaat kijk gok ik dat het een afdichtingsrubbertje voor het diff is .....

Die zitten meestal aan de binnenkant om de diffassen heen om het diff goed lekvrij af te sluiten.

Misschien een reserve ofzo .... ik zou het anders ook niet weten ....

Als je alle stappen precies hebt gevolgd en je hebt er 1 over is het meestal een reserve...

Dan weet ik het ook niet .....

Is ook lastig te beantwoorden zo'n vraag , aangezien ik niet de beschikking heb over de auto of de bouwbeschrijving ;)

Alles nog een keer goed controleren is de enigste oplossing .............

Dan weet ik het ook niet .....

Is ook lastig te beantwoorden zo'n vraag , aangezien ik niet de beschikking heb over de auto of de bouwbeschrijving ;)

Alles nog een keer goed controleren is de enigste oplossing .............

Ik denk dat het er al inzit,
Want die dinger zaten al aan elkaar.
Dusa ze zullen er wel al inzitten

Is dat niets voor in de schokbrekers? In Tamiya Schokbrekers zit ook zoiets. Wat het doet en hoe het noemt weet ik niet.

Is een reserve rubbertje van uw schokdempers dacht ik.
Bij mij lekte al een demper bij het uitpakken en dacht dat ik die had gezien bij het hermonteren.

Uiteindelijk wel een fijn autotje maar toch wel redelijk wat miserie mee.
Vooral de main gearing is redelijk brak....;-)

[URL="
- Ansmann Royal Flash Brushless[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
moet je dat ringetje niet in die cup doen waar de cardan as in gaat? Waarschijnlijk om het heen en weer gaan van de cardan as een beetje tegen te gaan en te dempen?

Is maar een idee, weet niet of het daarvoor is maar als dat ringetje past dan zou het wel eens zo kunnen zijn.:rolleyes:

edit:
heb je het hele boekje doorgelezen?

moet je dat ringetje niet in die cup doen waar de cardan as in gaat? Waarschijnlijk om het heen en weer gaan van de cardan as een beetje tegen te gaan en te dempen?

Is maar een idee, weet niet of het daarvoor is maar als dat ringetje past dan zou het wel eens zo kunnen zijn.:rolleyes:

edit:
heb je het hele boekje doorgelezen?

Ja wantr anders zou ik de vraag niet hebben gesteld :)

je had het niet vermeld en je gaf aan bij een specifiek bladzijde te zijn vandaar mij vraag. Maar past het ringetje in die cup waar de cardan as in gaat?

ik heb zulke ringentjes tussen mijn bezine tank bevestiging en steuntje zitten, standard van de fabriek. Is wel geen ansman maar misschien doen ze het daar ook

Draai eens een schokbreker uit elkaar. Zitten er daar zo van die ringetjes in, dan is het daarvan. Is het dat niet zal het van het diff zijn.

Mvg.

@ Lemoi, het is een elektro auto, daar zit dus geen benzinetank in.

Draai eens een schokbreker uit elkaar. Zitten er daar zo van die ringetjes in, dan is het daarvan. Is het dat niet zal het van het diff zijn.

Mvg.

@ Lemoi, het is een elektro auto, daar zit dus geen benzinetank in.

Is van de shockbreker ja,
En Ik heb hem in elkaar gezet + Brushless setje 35A Ezrun combi pack,
Tandwielen nog nix versleten en hij loopt tussen de 70km/h - 80 km/h

Hee Monsterbuggy,

Is dat even toevallig.

Ben ook de Royal Flush in elkaar aan het zetten.
Ik heb dit rubbertje geplaatst achter de cardan as aan de zijde van de achterwielen.
Hierdoor rammelt je cardan as niet heen en weer.
Het rubbertje word niet in de handleiding omschreven.
( heb hem meerdere keren doorgespit ).
Deze constructie met dit rubbertje achter de cardan koppeling zit ook in m'n HPI RS4 Super Sprint.

Ben verder bezig een kompleet foto overzicht te maken en hiervan een bouwverslag te plaatsen.

Heb jij verder de bovenste stangen van de achterwielophaning nog nagesteld?
In de handleiding geven ze een hart op hart maat van 89,5 mm aan.
Hierdoor staan bij mij de wielen heel erg scheef.
Heb ze op 82mm afgesteld.

Hier de foto van het ringetje en van de stangen:

P1013043.jpg

P1013048.jpg

De laatste foto geeft een wat vertekend beel van de maat omdat het toestel de rechterzijde scheef ziet omdat de foto van dichtbij van boven is genomen.

Graag wil ik van je weten wat jij voor maat hebt aangehouden.

Groetjes.

A-manta

Back