Na veel wikken en wegen (en sparen
) toch ook de stap gezet van EDFs naar turbine.
Een T22 warrior van Hanzl overgenomen, vliegklaar met P160 erin.
En hier een filmpje van een vlucht (met wat mindere landing) :
Re-maiden is misschien voor dit weekend, maar ik ben niet gehaast. Eerst rustig alles eens nakijken en begrijpen hoe het ding in elkaar zit.
Ik dacht em eerst met een ASSAN X8R ontvanger te vliegen (de full range) maar met vol vermogen had ik slechts een 500m bereik over de grond, weliswaar met de onvanger antenne van mij weggericht en de motor en tanks tussen mij en ontvanger). Leek me toch wat weinig, dus nu zit er een graupner SMC20 spcm ontvanger in en ga ik hem vliegen met mijn mx-12. Beetje krap met 6 kanalen, maar het lukt wel. Afstandstest moet nog wel gebeuren.
Voor degenen die ook jet vliegen op 35Mhz : moet het brandstofpompje niet ontstoort worden met condensatortjes ? Ik zie er geen op mijn brandstofpompje ?
Nog een vraag : ik draai nu op groene petroleum (net als wimpy). Mazout (huisbrandolie) is nog wat goedkoper, is dat ook bruikbaar ?
Clubleden raden me aan om die p160 wat terug te regelen, zeker voor de eerste vluchten. Op de website van christen diffusion geven ze de T22 op voor turbines van 80 tot 160N. Ik heb de p160 zijn max toerental nu teruggebracht van 128k naar 123k. Is dat voldoende ?
Alvast bedankt voor hulp en tips en ik hou jullie op de hoogte van mijn eerste en hopelijk volgende vluchten

Een T22 warrior van Hanzl overgenomen, vliegklaar met P160 erin.
En hier een filmpje van een vlucht (met wat mindere landing) :
Re-maiden is misschien voor dit weekend, maar ik ben niet gehaast. Eerst rustig alles eens nakijken en begrijpen hoe het ding in elkaar zit.
Ik dacht em eerst met een ASSAN X8R ontvanger te vliegen (de full range) maar met vol vermogen had ik slechts een 500m bereik over de grond, weliswaar met de onvanger antenne van mij weggericht en de motor en tanks tussen mij en ontvanger). Leek me toch wat weinig, dus nu zit er een graupner SMC20 spcm ontvanger in en ga ik hem vliegen met mijn mx-12. Beetje krap met 6 kanalen, maar het lukt wel. Afstandstest moet nog wel gebeuren.
Voor degenen die ook jet vliegen op 35Mhz : moet het brandstofpompje niet ontstoort worden met condensatortjes ? Ik zie er geen op mijn brandstofpompje ?
Nog een vraag : ik draai nu op groene petroleum (net als wimpy). Mazout (huisbrandolie) is nog wat goedkoper, is dat ook bruikbaar ?
Clubleden raden me aan om die p160 wat terug te regelen, zeker voor de eerste vluchten. Op de website van christen diffusion geven ze de T22 op voor turbines van 80 tot 160N. Ik heb de p160 zijn max toerental nu teruggebracht van 128k naar 123k. Is dat voldoende ?
Alvast bedankt voor hulp en tips en ik hou jullie op de hoogte van mijn eerste en hopelijk volgende vluchten

Laatst bewerkt door een moderator: