Nog een Avonds F-15

Vorige week een gps logger in de f15 gehad topspeed lag bij de take off 167kmh, afgelegde afstand in 4min 6.6km gemiddelde snelheid 99kmh leuk zo'n ding ik ga er ook maar eentje zoeken voor mezelf.
 
Vandaag weer wat vluchten gelogd 21, 22 en 23 met de F-15 het vertrouwen is er en de rust is er, nu ook in de landing en dat was vandaag te zien 3 prachtige landingen zoals het bedoeld is ik trok nu veel vroeger mijn gas dicht en land 'm mooi high alpha heb nog wat meer up op hoogte gezet (dank voor de tips in Odoorn weet niet meer van wie maar ze werken), eerst had ik bijna 3/4 veld nodig nu niet eens de helft, grote grijns na de eerste vlucht dat ik die landing zo nailde, we beginnen nu ook wat aan de figuren te werken een paar mooie low passes gemaakt en een keer figuur (wat veel beter moet haha) ipv alleen rollen en 8jes en rondjes vliegen.

Nu nog eens een cameraman of vrouw vinden die eens wat foto's/video wil maken tijdens de vlucht...
 
Goed bezig Wiert! Zou willen dat ik ook zo hard ging qua leren jet vliegen, dat schiet nog niet echt op bij mij... Gelukkig ziet het er het komend seizoen beter uit qua vrije tijd!
 
Een week vrij nemen met mooi weer en elke dag gaan als je spotter ook kan, dat hebben wij vorige week gedaan bijna elke dag gevlogen, zo word je het snelst je zenuwen de baas en kun je ervan gaan genieten, ik sta nu zelfverzekerder te vliegen dan 3 weken geleden enige momentje dat ik gisteren echt nerveus werd was dat er een trauma heli langs het veld ging maar daarvoor heb je een spotter die je kan vertellen waar die precies zit.
 
Nu het vliegen telkens beter gaat ben ik gaan nadenken om de F-15 aankomende winter aan de buitenzijde te gaan renoveren op google.com F 15 in getikt en tussen de afbeeldingen gaan zoeken naar een mooi kleuren schema ik zocht iets wat sportief oogt, uniek is en het moest een bestaande livery zijn na lang zoeken kwam ik de volgende afbeelding tegen:



Een mooi kleurenschema maar ik kon nergens foto's van een zijaanzicht of onderzijde vinden vandaag nog maar eens een half uurtje aan google besteed en eindelijk een zijaanzicht en onderaanzicht op redelijke grote kunnen vinden:







Het word een redelijke uitdaging maar dat is voor een winter project wel leuk, als het goed is is er een 18kanaals zender onderweg om de toekomstige achterste wieldeuren en de verlichting aan te gaan sturen met de DX8 had ik geen kanalen meer over en had ik alle 6 mixers in gebruik, voor de rest ben ik er nog niet uit wil niet teveel gewicht gaan toevoegen al lijkt zo'n canopy die open en dicht kan mij ook wel mooi om in/na te bouwen, misschien nog wat wapentuig om als static eens te kunnen neerzetten iets van dit idee denk ik:

Corbis-42-36029040.jpg
 
nou, dat gaat allemaal erg leuk lees ik, goed bezig.

het kleurenschema is wel apart en mooi, ik hoop dat het allemaal gaat lukken.
succes.

Gerard.
 
Zo beetje zure dag vandaag, vlucht 1 ging goed alleen wel een iets ander geluidje als anders andere brandstof gebruikt dus misschien ligt het daaraan.

2de vlucht andere brandstof erin van een collega vlieger en opstijgen geluidje zat er nog het ligt dus niet aan de brandstof vlucht afgemaakt en landing ingezet hier maakte ik een inschattingsfout te laat het gas dicht en geen hoogte en ruimte meer voor een doorstart (te laat besluit) dus besloot ik op +- 0.5 tot 1 meter hoogte de remklep erbij te doen want anders redde ik het niet meer met et veld, helaas hielden onze bussen van de wielen dit niet en al snel schoten er 2 wielen door het gras eigen fout.... maar de schade heeft zich beperkt tot de wielbussen.

Het frontlager maakt een hoogfrequent geluid, ik merkte het ook al met het starten dit ging net wat anders als voorheen, er moeten dus wat nieuwe lagers in de turbine, de kist gaat vanaf nu langzaam aan leeg gehaald worden en dan begin ik alvast met de nieuwe livery.
 
Nou ik was toch wel een beetje benieuwd dus heb de turbine er maar uit gehaald. Het is helaas wel wat erger dan een lagertje een ander voordeel is dan weer het was niet het lager nee veel erger hieronder de foto:

full


En ja daar sta je dan zonder de ballen verstand van zelfbouw turbines en de FOD??? dat zat er wel op...... Nou eerst maar een borrel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
WOW, daar is iets niet goed gegaan, heb zelf ook al 2x een kapotte compressor gehad maar niet zo erg :nooo:

Daar wordt je niet vrolijk van :cry:
 
how! heb geen verstand van turbines maar ik zie wel dat er idd iets niet goed is gegaan! hoe zou dat nou kunnen?...
 
Zelfs zonder FOD dit nog nooit gehad. (eigenlijk nog nooit een FOD toegepast gehad.. of dat wijs is is deel 2)
Lijkt alsof alleen de voorste scheppers brokken verloren hebben.
Ben benieuwd wat je verder in de ketel terug gaat vinden.
 
Tijdens het demonteren vd turbine miste ik een schroef die de duct op zijn plaats houd ook zat de FOD er scheef op waarschijnlijk is dat schroefje schroef of iets anders achter de FOD gekomen met dit als resultaat...
 
@Wierd.

Dit geintje gaat je minimaal 5 a6 honderd euries kosten wanneer die naar turbinen rescue gaat.
Aangezien het een Ralf Sprung turbine betreft zou je moeten vragen welke compressor is gebruikt, hoogstwaarschijnlijk een exotische, gezien de 14 bladen.
Zou als ik jouw was maar proberen in kontakt te komen met Martin (Zeeland turbinen maintenance, repairs en upgrades :mrgreen: )
Hopelijk kan en wil hij jouw helpen want hij heeft maar beperkte vrije tijd en moet hij ook gewoon voor een baas werken.

Succes.

Ger.
 
ik ben er onderhand ook achter wat de afmeting is 73,7mm een 7 blads 74mm compressor het is een 70mm turbine ik krijg de compressor en turbine wiel er alleen niet af tijd om hulp te gaan zoeken dus.
 
Back
Top