NOG een Charter

Ik hou me aanbevolen voor een setje van die "Charter" logootjes, want volgende maand ga ik een nieuwe vleugel bouwen (met rolroeren)....
 
Nee hoor.... de mijne weegt zwaarder (en heeft vermoedelijk minder vermogen).

ik was er eerst ook niet gerust op, maar 2400 gram zonder brandstof is écht een eitje voor deze kist....

Hup! Vliegen met dat ding! Niet langer getreuzeld.... ;) :D
 
Dat kielvlak latje 'had je het beste' eerst kunnen folien en dan pas met epoxy vastzetten.
Als je lijmt met epoxy op zulke zichtvlakken, de lijm aanlengen met microballoons. Dan wordt je lijmnaad mooi pasta-achtig en wittig, en kan je de restanten wegschrapen met een credit-card-achtig-plastic-pasje. Heb je strakke afwerking. :)


Jahoor, wat Bert al schrijft... Dat gewicht is uitermate keurig! De vleugel geeft behoorlijk lift.
Als het CG maar goed zit :)
 
Laatst bewerkt:
toch besloten gewoon een vlak raampje te doen.
t moet maar s af.
neusje dus bespannen

View media item 231410
tis bijna klaar nu
to do

-stekkers aan rolroerservo's solderen
-stuurstangen en hevels aan roelroeren
- piloot vastzetten
-ramen plakken
-scharnieren borgen
- blanke lak over striping
-motor vastschroeven
-spinner pasmaken
-radiobesturing afstellen

that's it
 
- blanke lak over striping

Ga je alleen over de randjes van de striping spuiten of ga je de blanke lak over de gehele kist spuiten?

Ik mis er nog eentje in je opsomming ;)

-maiden flight!

Groeten, Ramses
.
 
Leuk een charter, gewicht is echt prima.
De mijne weegt ruim 2,5 kg en vliegt prima.

Succes met de laatste loodjes.
 
IMG-20170125-WA0020.jpeg


Letters: check
 
That's a great Charter. The best ever. Realy it's true. You made the Charter great again, I mean it.

Serieus, petje af je heb er een prachtexemplaar van gemaakt. Ik houd van de details zoals de wieldoppen, uitgewerkte cockpit, naam op de vleugeltip. Aan de vliegeigenschappen doen ze niets maar hier en daar zo'n detail maakt zelfs van een eenvoudige trainer een eyecatcher
Dirk
 
Back
Top