Nog een Compass Atom 7HV!

Hopelijk gaat Eric vanavond zijn cyclic pitch eens meten en vertellen welk gaatje van de servo hoorntjes hij gebruikt. :)
Zoals gezegd werkt het bij iemand anders zijn 7HV icm Vbar goed op het buitenste gaatje.

Dat hoop ik ook Danny. Ik heb er overigens nog geen gyro opzitten, maar ga de Beastx gebruiken.

Ik zal straks eens kijken.
Als je de BeastX gaat gebruiken, dan moet je uiteraard ook even goed opletten dat je de stap waar je de 6º instelt, ook de juiste kleur LED hebt.
Die geeft aan of je geometrie goed genoeg staat (voldoende resolutie om de servo's nauwkeurig te kunnen laten corrigeren)
En op zeker zorgen dat er V3 opstaat!!
Afgelopen weekend getest op de 700N en dat was een duidelijk merkbare verbetering.
Veel betere piro stabiliteit en veel hogere gecontroleerde pirorate, zonder buiten het regelgebied te lopen.
Daarnaast in Fast forward ook veel stabieler/strakker.
De algehele pitch aansturing, En de toegevoegde pitchpump functie is hemels :D
Aanrader dus...

Moest eerst even simmen ;)
Ik heb mijn mikado hevels dus op het tweede gaatje benut (van buitenaf gezien).
En volgens mij kwam dat akelig dicht bij wat de manual aangaf.
Om aan acht graden cyclic te komen moet ik de cyclic throw op 80% zetten.
Collective staat op 100% en dat geeft 12.5 graden pitch.

Laatst bewerkt:
Oké thanks Eric. Bind ie bij jou verder niet?

Filmpje van het instellen van de YGE 120HV. Ik kom er niet helemaal uit. Weet niet hoe ik in het 2e deel moet komen en wat ik in moet stellen.
Kan iemand me helpen? eYeEonBGOTs[/media] - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn Cyclicring op 80% staan en dan maken de servos wel behoorlijk gebruik van de resolutie maar zonder te gaan binden in ieder geval (pitch op hoverstand, en cyclic in alle extremen).
Dit is dan wel allemaal Vstabi gebrabbel.
Met de BeastX werkt het iets anders, maar dan stel je de Cyclic ring in met je stick, soort limits instelling.
En de 8º check van de Vstabi, wordt bij de Beastx gedaan met 6º (ledstatus bekijken, en op 6º houden als je het menupunt verlaat)
Of het bind e.d. kan je pas zien als je BeastX erop zit hoor.

Het instellen van die YGE met de progcard moet ik zelf ook even naar kijken, heb ik nog niet binnen :)
Maar wellicht dat ik er morgen even naar kijk.
Bedtijd...

Laatst bewerkt:
je weet het nu he Walter, als je een hobbywing/turnigy, etc. regelaar gebruikt, kies dan de standaard timing (15gr) .... :D

Ah cool, dat was net mijn vraag.
Ik zag dat Scorpion zelf 5 graden aan raadt.
Maar ik heb hem al ingesteld op 15 graden.
Nu alleen nog de kabels netjes weg werken en hij kan een maiden doen op zondag.

Kan iemand mij uitleggen waarom er een verschil in motor timing en ESC timing zit?

Filmpje van het instellen van de YGE 120HV. Ik kom er niet helemaal uit. Weet niet hoe ik in het 2e deel moet komen en wat ik in moet stellen.
Kan iemand me helpen? [URL="
- YouTube[/URL]

ik dacht beide linker knoppen kortstonding tegelijk indrukken.
Staat overigens ook zo in de manual.
onder kopje Level2

Ik zie overigens dat je Lipo cutoff instelt. Persoonlijk zou ik hem liever op No Cutoff zetten. Liever lipos kapot dan heli.

Kan iemand me helpen? [URL="
- YouTube[/URL]

ik heb ooit een nederlandse vertaling van de manual gemaakt, als je interesse hebt stuur dan even een email (zie pb)

"
2de pagina (onder het eerste blad van de ProgCardII bevind zich de 2de).

Alle volgende functies, zoals bv. De toerentalregeling (governor mode), bereikt men op de 2de pagina van de ProgCard II als men kort de twee linker schakelaars gelijktijdig indrukt (de omschakeling gebeurt na het loslaten van de schakelaars). Ter controle knippert de bijbehorende LED uit het menu. Door het opnieuw indrukken van beide schakelaars aan de linkerkant komt men terug op de 1ste pagina, daar waar men het menu verlaten heeft.
"

Bas

Kan iemand mij uitleggen waarom er een verschil in motor timing en ESC timing zit?

Ik kan niet uitleggen waar het mis gaat. Enkel dat de 5graden die scorpion zelf aangeeft vaak niet klopt.

Daarnaast is bijvoorbeeld Kontronik van mening dat timing dynamisch is en afhankelijk is van toerental, spanning, belasting en dergelijke. Dus een vaste timing slaat volgens hun al nergens op. Maarja zo doen de meeste anderen het nu eenmaal.
Weet niet wat de yge doet...

Daarnaast is bijvoorbeeld Kontronik van mening dat timing dynamisch is en afhankelijk is van toerental, spanning, belasting en dergelijke. Dus een vaste timing slaat volgens hun al nergens op. Maarja zo doen de meeste anderen het nu eenmaal.
Weet niet wat de yge doet...

yge heeft ook automatische timing of je kunt het zelf instellen in 6 stappen. Ik gebruikte altijd automatisch (ook met scorpion hk4035-560)

Bas

Dat was ik ook al van plan te gaan gebruiken.
Een van de hoofdredenen dat ik voor de YGE ben gegaan, naast de goede standaard Governor.
Is het ingewikkeld om hem met een progcard in te stellen Bas?

ik vond nog een aanvullend document voor programmering van YGE regelaars voor heli's, degene die interesse heeft, laat maar even per pb weten

Bas

Stuur maar Bas,ik weet niet of ik hem al heb...
Heb ooit eens ergens een formule op de kopt getikt voor de ideale pwm.
kv motor x spanning lipo x aantal poles : 20
In mijn geval kom ik op 500 x 44.4 x 10 : 20 = 11100/11 khz
Gebruik het al vrij lang en is altijd goed...

Gr Rogiër

Laatst bewerkt:
Mhh, ik moet toch omlaag met de cyclic ring waarde zag ik net...
Als je de pitch onder of boven in hebt dan bind hij als een gek.
Vreemde omschrijving van mikado dat je moet kijken bij hover pitch.
Als de cyclic ring active is, dan gaat hij toch echt te ver door.

Ik kom iets tegen waar ik niet vanaf kom....heb gister de mini vbar ingestelden nu heb ik bij vol pitch en low pitch dat de swash voorover en achterover gaat.
Alles op opnieuw na gemeten en bekeken maar hij blijft dat doen,zie ik iets over het hoofd?

Laatst bewerkt:
Heb hem nu ook op het laatste gaatje en ben het binden kwijt. Das beter:D Weet niet hoe de Beastx hierop reageert. Zal wel goed komen.

Heb geen V-bar. Kan je vraag dus helaas niet beantwoorden.

Dat is de elevator precompensation. Zit onder het expert tab van de rotor.
Heeft ermee te maken dat de staart extra luchtweerstand geeft en hiervoor is er wat stuursignaal ingebakken. Het zou evt ook met het anti-dolfijnen verhaal te maken kunnen hebben maar daar ben ik niet zeker van.
Maar het gedrag is in ieder geval normaal dat er bij pitch een kleine hoeveelheid elevator ingemixt word.

Ik kom iets tegen waar ik niet vanaf kom....heb gister de mini vbar ingestelden nu heb ik bij vol pitch en low pitch dat de swash voorover en achterover gaat.
Alles op opnieuw na gemeten en bekeken maar hij blijft dat doen,zie ik iets over het hoofd?

Heb je het % bereik van je kanalen in je zender even hoog staan ?

Bas

Back