nog een keer depron en verven

Mijn eerste depron vlieger is bijna klaar en ik wil deze een kleurtje geven.
Aangezien ik er alleen maar buiten mee ga vliegen is waterverf etc. geen optie. Ook spuiten gaat niet omdat ik daar de spullen niet voor heb.

Kan iemand mij vertellen wat voor mij de mogelijkheden zijn om mijn vliegtuig een kleurtje te geven? ( met eventuele de te gebruiken merken)

vast bedankt

(ik heb reeds gezocht op het forum, maar ik vond niet het bruikbare)

in de modelbouwwinkel hebben ze normaal gezien een speciale reeks spuitbussen met verf voor op piepschuim en dergelijke, daar gaat het perfect mee.

Kris

Hey,

Verfen is een optie, alleen is het moeilijk een mooie kleur te vinden, laag gewicht en voor een normale prijs.
Ikzelf ben ook bezig met een depron model en zit met hetzelfde dillema als jou.

Verfen zie ik niet meer als een optie, maar ken je oracover stick?
Dat is speciaal voor depron, piepschuim etc. Een plakbare oracover. Mooi van kleur. Ikzelf heb er nog geen ervaringen mee, maar via een post in ander onderwerp begrepen dat het mooi spul is. Dit is trouwens wel aan de prijzige kant.

Als lowbudget oplossing wordt gegeven het model met 3M tape (gewoon verpakkingstape) te bekleden. In kleur zeg maar. Ziet er fraai uit en is vele malen voordeliger dan Oracover stick en is ook licht. Alleen ben ik nog op zoek naar een bedrijf waar je per rol kan bestellen, want tot nu heb ik enkel 5 of 20 rollen per kleur gezien...en dat is beetje teveel van het goede.

Hopenlijk heb je hier wat aan.

Groeten
Ruud

Ik gebruik watervaste stiften, in papiermalletjes afgedrukt met de computer. Misschien niet zo handig als je heel je model wil verven (zou ik zowieso niet doen, te zwaar), maar voor wat striping voldoet het goed, en is superlicht :)
afb7344.jpg

afb7345.jpg

Niels

Nou, nog 1 keer dan.

Voor Depron is de volgende verf op waterbasis goedkoop, in wel 50 kleuren zowel mat als glanzend, te kwasten en te spuiten en na droging watervast te verkrijgen in iedere goede hobbyzaak.

Talens DECORfin. In glazen potjes van 16 en 50ml verkrijgbaar.

Superspul. Ik denk dat ik met 50 kleuren nog aan de lage kant zit.

Als ik het dus goed begrijp, Talens halen,
met een kwastje aanbrengen, drogen,
lekker in de regen gaan vliegen en niet met uitgelopen "mascara" op mijn vliegtuig weer naar huis keren.

Ps (ja ja voor mijn ogen gebruik ik watervaste ;-) )

Jeroens,

Met een kwastje gaat in principe wel, BETER gaat het met de airbrush!

Ten eerste dekt dat wat beter, ten tweede voeg je dmv airbrushen niet zoveel gewicht toe, ten derde geeft airbrushen een mooiere overgang tussen eventueel verschillende kleuren.........

Hier twee maal een 3DX (Depron 3D modelletje, tekening is GRATIS te downloaden op http://www.foamyfactory.com/ ) waarvan het decor dmv de airbrush aangebracht is

afb7707.jpg

Succes,

Appie

Back