Nog een T700N Vstabi :)

Ik heb mijn T700N ook voorzien van de Mikado upgrades en de nieuwe V-stabi unit met Spektrum ingangen.
Prachtig spul en het wegvallen van de ontvanger vind ik een super cleane bijkomstigheid.
Ondanks de gebruiksvriendelijk V4 software moet je de setup wel even goed bestuderen, zitten toch wel behoorlijk wat weetjes in.
An inofficial Mikado V-Bar (V-Stabi) FAQ
VStabi Homepage
Wil ook Remco (4RC) en mijn maatjes van 3Dhelifreakz.nl bedanken voor de goede adviezen.
Ik heb gebruik gemaakt van aluminium QuickUK heveltjes (12.5 mm hart servo).
En ik heb het elevator servo bakje aangepast, zodat de aansturing naar de elevator A-arm mooi parallel loopt met de frames.
Kreeg het mechanisch dermate goed dat ik in de software setup eigenlijk niets hoefde te trimmen.
Ik wacht op goede weersomstandigheden zodat ik het zonder tijdsdruk op mijn gemakje kan gaan testen en instellen.
Ben super benieuwd :)

M.vr.gr.
Eric

Hier wat plaatjes:
IMG_5792.jpg

IMG_5798.jpg

IMG_5799.jpg

Zit er goed uit Eric!:)

Hoeveel cyclic heb je nu met die 12.5mm? (en welke cyclic gain+ring)

Wat is je gedachte achter de strap op de sensor?

p.s ga maar sparen voor een vbar op je protos...:mrgreen::mrgreen:

Gaaf Eric! :D Ziet er cool uit! Ben benieuwd wat het jou gaat brengen :)
Mits goed afgesteld een wereld van verschil, heerlijk gewoon!

Baarrrd, De zelfde reden waarom iedereen zijn gyro/sensor vast zet met een strap!

Succes met de V-bar maidens!

Tjerk ;)

Bedankt :)
@bart
Ik heb nu 12º pos./neg. pitch op de bladen, cyclicgain staat op 80%, Cyclicring staat op 60%.
Mechanisch loopt er niets aan in alle extremen, en in setup mode kan ik "bij wijze van" de swash tot aan het vlakke randje van de kogel bewegen.
Ik heb gekozen voor schuim/staalplaatje/schuim plus een strap omdat ik daar met mijn normale gyro de beste resultaten mee behaalde op de T700.
Dan kan je met de strakheid van de strap de vibratiegevoeligheid goed afregelen.
En hij zal er i.i.g. nooit afvliegen ;)

@ Tjerk
Ik hoop er in ieder geval een lekker stabiele setup mee te krijgen die ik makkelijk op mijn vliegstijl kan aanpassen.
Ik train behoorlijk veel op de sim (gaat lekker), en hoop dat dat ook zijn vruchten gaat afwerpen.
Ga er zeker veel plezier mee hebben! :)

Eric, bedoel je collective of cyclic pitch? Gaat om de laaste ;)

Tjerk, strap is niet vanzelfsprekend. Anders vroeg ik het ook niet he:rolleyes:

Ok Bart
Nee is collective pitch die ik meet in setup mode,
Die moest ik meten voor de calculatie van de cyclicgain dacht ik tenminste.
cyclic pitch heb ik nog niet opgemeten?

edit: hier meet ik ook 12º btw (hoop dat dat ook de bedoeling is :D)
Trouwens voor de mensen die een Ipod of Iphone hebben, daar is een reuze handig digitaal bubble level programmaatje voor te downloaden, op de 0,1º nauwkeurig.

Laatst bewerkt:
Cyclic wil je in setup mode rond de 11 graden hebben. Rond de 11mm zal je resolutie vrij goed zijn denk ik.

Nu kun je ook wel vliegen ermee hoor ;)

Ah ok :)
Ik was ook op zoek naar 10-11 mm, maar deze waren op voorraad.
Misschien dat ik later nog ga kijken naar de central hub en servowieltjes van de Align FBL set.
Dan is de kop wat lager ook.
Eerst zo maar eens vliegen, misschien ben ik dan al meer dan tevreden.

Zal zeker vliegen hoor! Maar een beetje 'sleutelen' aan de geometrie is ook leuk toch:mrgreen:

Heb een keer gevlogen met een 700E,vbar, iets rond de 14 a 15mm afstand. Feeling van stabi was compleet weg. Voelde heel raar. Maar goed, bij 12.5mm zal het al een heel stuk beter zijn.

Ow ja, ik zou trouwens gewoon de C gain van de preset pakken. Of vergelijken met wat je nu hebt. Als het klopt verschilt het amper wat ( of helemaal niets ).

Ben benieuwd naar je eerste indruk!!

Hey Eric,

dat word sparen voor de volgende V-stabi ;) .
Ik vind het fantastisch, boven verwachting, had het nooit verwacht en had het veel eerder moeten aankopen, enz. enz.
Ik ben benieuwd hoe je het vind vliegen...

Greetz, Aldert

Ik ga mijn 700 ombouwen met de Align 3G, ben benieuwd hoe deze is tav de Vstabi

Pas wel op dat je niet met een te hoge gain begint, je wil niet dat hij gaat "hunten"op de kop, dus beter langzaam opschroeven en voelen wat dat doet met de vliegeigenschappen.

@bart
Vind ik ook leuk inderdaad.
En ga ik ook nog wel mee aan de slag.
Mechanisch is het ook geen probleem zoals ik het nu heb zitten.
De ballinks zitten buitenop en kunnen namelijk nooit aanlopen.
Alleen kan ik misschien een probleempje krijgen met het push pull systeem.
@Aldert
Als ik helemaal verkocht ben, dan koop ik voor de 500 denk ik een systeem wat goedkoper is, even wachten tot de FBL markt gaat werken zeg maar :D
Leuk dat je het zo goed vind vliegen.
Maakt me steeds benieuwder!
@Nick
Ben heel benieuwd wat je er van gaat vinden.
Misschien ook een kandidaat voor de protos in de toekomst ;)
@Rheli
Bedankt voor de tip.
Ik heb de Cyclic gain berekend met het tooltje wat Vstabi zelf online heeft staan.
Calculate CG | CG Berechung
Zou ik dan alsnog lager moeten starten met de gain instelling?
Of bedoel je de gyrogain?

Grt,
Eric

ja wij zijn ons er eentje, meneer Verbraaken.

Hebben jullie effe mazzel dat je een FBL hebt. Ik zou in dat geval gelijk twee i-phones nodig hebben. De andere natuurlijk om mijn fly-bars horizontaal te zetten. Ik pak toch maar dat stukje plastic van een tientje.

Geen punt bij Vermeij,..

Zteven!

Klopt Tjerk :)
appstore/Catagorieen/diensten/top gratis/ Ihandy level
Dit soort programmaatjes kan je trouwens ook wel gratis vinden voor andere mobiele telefoons met bewegingssensoren.

Dat kan ook Steven :).
Maar bij een FBL kop heb je niets om op uit te lijnen.
(align heeft daar dat speciale tooltje voor bedacht die ze bij hun FBL set leveren)
Je kan natuurlijk een schroevendraaier in je grip steken en stroken met je hoofdas, werkt meestal afdoende met een flybar.
Maar als je moet gaan rekenen met de uitslagen, bij een custom Vstabi setup, dan zal je toch precies moeten meten op de een of andere manier.

@Bart
Je bedoeld een paar nieuwe screendumps van mijn instellingen?

Grt,
Eric

Back