Nog een T700N Vstabi :)

Hoi Bas,
Nee, heb hem nog niet gevlogen.
Zodra ik ermee heb gevlogen zal ik hier zeker posten.
Hou je op de hoogte :)

Grt,
Eric
 
Is er iemand die mij kan vertellen hoeveel mm de kogel op de heckservo zit vanaf het midden?

En welke instellingen voor de Tail Rotor in de V-Stabi zie hieronder:

Gyro Gain op?
Acceleration op?
P gain op?
I gan op?

Ik gebruik een BLS-254 heckservo.
 
Ik heb ook een BLS254 erop zitten.
Mijn kogeltje zit op 13,5 mm (derde gaatje futaba)
Sommige instellingen zijn wel afhankelijk van je voorkeur lijkt mij.
Ik sla morgen mijn Vbar gegevens even op en zal je dan doorgeven wat ik er nu in heb staan.
Is ook nog niet definitief, maar het vloog prima in ieder geval.

Eric
 
Vanmiddag heerlijk gevlogen, eindelijk !!
Alles ging eigenlijk prima, no swet met de Vstabi.
Hier en daar wat bijgesteld, maar verliep heel soepel, en Bart nog bedankt voor de tips ;), de staart deed het na wat gain afstelling perfect.
Had na een aantal vluchten het iets andere gevoel al goed te pakken.
Het stuurt wel iets anders, maar daar ben ik heel snel aan gewend denk ik :).
De vermogenstoename is ronduit heerlijk te noemen en de voorspelbaarheid werd gaanderweg beter.
Kan niet wachten om hem weer de lucht in te sturen :D.

Was een Super dag Remco, bedankt kerel voor je hulp en voor het leuke filmpje van de eerste vlucht!.




Groetjes,
Eric
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK, als je dan toch kijkt meld dan ook even de
torque Precomp Colective en Cyclic als je wilt?
en hoe staat jou Elevator precompensation?

Mogelijk is verschillende schermafdrukken makkelijker dan alles noteren,
met vier schermafdrukken kun je alle instellingen zien.
of wanneer je de V-Stabi saved zo je hem ook kunnen mailen,
wat je het makkelijks vindt, email van mij is john@kristalvideo.nl

bijvoorbaat alvast dank, en we zullen elkaar mogelijk wel een keer ontmoeten,
weet niet of je ook wel eens op schaalmeetings komt.
 
@John, de standaardpreset van de 700 in vbar is al voor 95% goed.

TT is afhankelijk van een aantal factoren, best kans dat Eric ze hoger of lager heeft staan dan voor jou optimaal is. Grote kans dat het gewoon zo staat als in de standaardpreset (File van Eric heb ik niet meer).
 
Nou hij vliegt goed alleen de staart is niet geheel lekker zoals op mijn 600 waar ik ook ontzettend mee hebt zitten proberen qua P, I gain en acceleratie.

Wanneer ik nu een harde climbs vanuit hover doe breek de staart iets naar rechts uit,
en met vliegen vindt ik de staart ook nog wat te veel bewegen ten opzichten van mijn 600.
Dus de standaard tail rotor instelling is bij mij in ieder geval niet geheel optimaal.
 
Met de standaardpreset eerst de algemene gyro gain ophogen. Bij tic tocs gaat de staart niet naar links? Standaard staartblaadjes?

Als je nou rond de 120 gain zit, weer terug naar 80, i gain +5, en a+5.

Vaak helpt een wat hogere A ook al.
 
Met de standaardpreset eerst de algemene gyro gain ophogen.
OK ga ik proberen.

Bij tic tocs gaat de staart niet naar links?
Geen idee nog niet geprobeerd

Standaard staartblaadjes?
JA.
Heb ook nog Radix liggen maar de ringen zijn net te dik en zit dus veel te strak in de bladhouders.

Als je nou rond de 120 gain zit, weer terug naar 80, i gain +5, en a+5.
Ik ga het eerst wel proberen, zodat hij eerst goed is in de vlucht, het belangrijkste is dat hij zo rustig mogelijk in de lucht hangt met verschillende wind omstandigheden. Dit wordt namelijk de vervanger van mijn verlengde 600 CamHeli, dus Tic Toc en zo zijn niet aan de orde.

Vaak helpt een wat hogere A ook al.
OK, ik ga het allemaal eens rustig proberen, zou ook wel helpen als het weer eens wat warmer wordt.... :-)
 
Hoi bas,
Was wel echt even een testvluchtje om alles even af te tasten.
Hoe hij reageerde op de cyclic, staart etc., zag er niet echt gracieus uit :mrgreen:.
De eerste tictocs bleef ik bijvoorbeeld alleen maar klimmen (powerrrr)
en tijdens piro's en staartuitslagen moest ik ook even wennen.
Ik ben nog niet helemaal "connected" zeg maar, maar na een paar vluchten ging dat wel met grote sprongen vooruit.

Het is moeilijk te beschrijven, maar ik zal een poging wagen :)
Met een conventionele flybar heeft je heli soms de neiging om zelf iets op te pitchen of erin te rollen en moet je als het ware iets tegensturen op sommige momenten om de lijn te volgen die je wenst.
En je bent natuurlijk altijd met de wind/lucht bezig.

Met een Vbar heb je dat absoluut niet....punt
Je ziet ook in de eerste rechte lijnen als ik wegvlieg dat ik een beetje dolfijnend door de lucht ga.
Dat ligt niet aan de Vbar maar aan mij.
Als jij snelheid wil maken met een flybar dan houd je er wat nick voorover op om de heli te stuwen.
Doe je dat bij de Vbar en houd je hem vast, dan maak je een looping voorover :mrgreen:

Om de tictoc even als voorbeeld te nemen,
Bij een flybar heli moet je met de mix van pitch en nick ervoor zorgen dat je heli op hoogte blijft en maak je dan fouten dan kakt de boel hevig in.
Je bent ook altijd je staart aan het corrigeren.
Met de Vbar kakt er gewoon niets in en moet je veel kleiner en subtieler sturen.
Het gebeurd veel directer en je verliest eigenlijk geen hoogte.
De staart verdraaid alleen als je dat zelf per ongeluk doet.
Verder was ook het brandstof verbruik enorm merkbaar lager

Dat zijn een aantal puntjes die mij opvielen.

Ik ben er wel heel positief over, en heb weer een hoop te leren aan de sticks.
Maar wel met veel meer vertrouwen omdat de heli wel enorm voorspelbaar vliegt.
Hij doet exact wat je hem opdraagt, en de wind/lucht invloeden worden een veel minder belangrijke factor om rekening mee te houden.
Trok in mijn laatste vlucht een funnel aan en durfde er nog maar 1 , maar hij ging zo strak en stabiel dat het voelde alsof ik er nog wel 5 achteraan had kunnen doen.

Je moet nog altijd goed sturen en de juiste orientatie hebben.
want ga je fout dan ga je ook volle kracht fout zeg maar...
Maar beheers je een bepaald figuur, dan kan je hem volgens mij wel heel erg goed in detail verfijnen.
Kortom het voelt vele malen preciezer, met minder afleiding.

pfff, klinkt vaag, maar goed,
Hoop dat het een beetje overkomt LOL :D
 
@John

Ik zal mijn file wel straks even naar je mailen.
Ik heb inderdaad als basis de preset van de T700 genomen, en wat tips van Bart erin verwerkt.
En heb gisteren eigenlijk alleen maar aan de agility en gain waarden gezeten.
De afstelling is natuurlijk sterk piloot en model afhankelijk.
En ben ook nog niet klaar, ik heb er een BT module aanhangen, die er voorlopig nog wel even in blijft.
Ik zal nog wel even blijven spelen met de diverse instellingen zoals expo, stickresponse etc.etc.
Het zit erop, dan moet ik er ook maar gebruik van maken en hem zoveel mogelijk naar mijn zin maken :)
 
OK, alvast bedankt, bij name erg handig om te vergelijken,
ik heb namelijk ook een 600 en daar is wel het nodige aan veranderd maar vliegt erg goed nu.
 
Even wat anders:
Zou je met een HTC HD2 telefoon ook de V-Stabi in kunnen stellen via de USB kabel,
of kan dat dan alleen maar via Bluetooth?
Ben benieuwd of dat iemand weet?

Kun je uberhaupt wel het programmatje draaien via een HTC HD2 telefoon?
Ik zie ook helemaal geen .exe bestand in die phon software

En zou het ook werken met het Android 2.1 platform OS in de nieuwe HTC Desire?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het nu draaiend op een LG viewty met het .Jar bestand.
En dat doet het prima.
Op mijn samsung met android 1.5 werkt het programmaatje ook prima onder een Java app., maar de bluetooth van 1.5 werkt dus niet (helaas geen enkele BT overdracht mogelijk).
Ik hoop dat als de update voor mijn toestel naar Android 2.1 er komt, dat het op mijn eigen mobiel gaat werken.
Er staat trouwens wel een versie "install_40_CE.CAB" voor windows based phones hier:
Softwaredownload | VStabi
 
Maar het gaat dus alleen maar met een bluetooth overdracht en je kunt niet bijvoorbeeld je USB van de telefoon gebruiken?
 
Voor zover ik heb begrepen werkt alleen de PC software met een USB link.
Maar ik durf niet te zeggen of die windows CE versie gebruik maakt van een USB link, heb ik niet in huis (anders had ik dat natuurlijk geprobeerd :) ), zou iemand even moeten proberen.
 
Kan iemand mij vertellen waar die Bluetooth ontvanger zit aangeloten op de V-Stabi,
gewoon op de miniUSB of één van de andere aansluitingen op de V-Stabi?
 
Die zit op het poortje direct boven de sensor aansluiting.
Ik heb er een Spartan Bluelink opzitten, moet je wel de kabelvolgorde wat aanpassen om hem te laten werken.
 
Back
Top