Hoi Allemaal,
Dit was de laatste foto van mijn Amsterdam op het water :cry: ;
Voorlopig dan
.
Mijn Amsterdam gaat net als de Amsterdam van Hannibal behoorlijk verbouwd worden. Ik ben ongeveer 3 jaar geleden begonnen met de Amsterdam en heb haar toen gebouwd volgens de handleiding van Artesania Latina, maar achteraf blijkt de bouwdoos niet helemaal te kloppen met het origineel. Tijdens de bouw ben ik op zoek gegaan naar foto's van dit schip, maar dit is niet echt makkelijk. Tijdens een sleepklus, op 20 Januari 1986, in de Perzische Golf kwam er een tros in de schroef die de hele boel liet vastdraaien
, omdat de reperatiekosten hiervoor te hoog waren is ze later dat jaar in Pakistan gesloopt :cry: . Aangezien ik toen nog maar een jaar of twee was en nog geen fototoestel had heb ik helaas zelf geen foto's van deze sleper :wink: . Kortom dan maar zoeken op internet, maar dat is niet echt makkelijk
. Ik heb ondertussen al behoorlijk wat foto's verzameld van het origineel (mede met dank aan Hannibal en Goof
), nadeeltje het model is al af :? .
Dus wat doen we dan, dan strippen we het model even en hebben we een hele winter de tijd om volgend voorjaar weer te kunnen varen, nadeel is wel dat de bouw van de Smitwijs Singapore daardoor wat vertraagd, maar het is beter om volgend voorjaar één boot in het water te hebben dan twee op de helling :lol: (Ok, twee boten in het water is natuurlijk nog beter maar goed dan moet je daar wel de tijd voor hebben).
Ik hoorde zo hier en daar al dat de Amsterdam een straalbuis had dus was ik al naar de mogelijkheden aan het kijken om een straalbuis te plaatsen. Laatst kreeg ik echter een foto waarop te zien is dat de Amsterdam niet een straalbuis heeft, maar zelfs een straalbuisroer (combinatie van een roer en straalbuis). Dus ga ik eerst eens op zoek naar een straalbuis roer van ongeveer 60mm (als iemand weet waar die dingen kant en klaar te koop zijn hoor ik het graag). Daarna zal de Graupner Speed 900BB Torque motor vervangen worden door een Robbe Power 1000 motor, krijgt ze een werkende sleephaak, enz. enz. :wink:
In ieder geval zal ik in dit topic de veranderingen bijhouden,
Groetjes Danny.
Dit was de laatste foto van mijn Amsterdam op het water :cry: ;

Voorlopig dan

Mijn Amsterdam gaat net als de Amsterdam van Hannibal behoorlijk verbouwd worden. Ik ben ongeveer 3 jaar geleden begonnen met de Amsterdam en heb haar toen gebouwd volgens de handleiding van Artesania Latina, maar achteraf blijkt de bouwdoos niet helemaal te kloppen met het origineel. Tijdens de bouw ben ik op zoek gegaan naar foto's van dit schip, maar dit is niet echt makkelijk. Tijdens een sleepklus, op 20 Januari 1986, in de Perzische Golf kwam er een tros in de schroef die de hele boel liet vastdraaien



Dus wat doen we dan, dan strippen we het model even en hebben we een hele winter de tijd om volgend voorjaar weer te kunnen varen, nadeel is wel dat de bouw van de Smitwijs Singapore daardoor wat vertraagd, maar het is beter om volgend voorjaar één boot in het water te hebben dan twee op de helling :lol: (Ok, twee boten in het water is natuurlijk nog beter maar goed dan moet je daar wel de tijd voor hebben).
Ik hoorde zo hier en daar al dat de Amsterdam een straalbuis had dus was ik al naar de mogelijkheden aan het kijken om een straalbuis te plaatsen. Laatst kreeg ik echter een foto waarop te zien is dat de Amsterdam niet een straalbuis heeft, maar zelfs een straalbuisroer (combinatie van een roer en straalbuis). Dus ga ik eerst eens op zoek naar een straalbuis roer van ongeveer 60mm (als iemand weet waar die dingen kant en klaar te koop zijn hoor ik het graag). Daarna zal de Graupner Speed 900BB Torque motor vervangen worden door een Robbe Power 1000 motor, krijgt ze een werkende sleephaak, enz. enz. :wink:
In ieder geval zal ik in dit topic de veranderingen bijhouden,
Groetjes Danny.