Nogsteeds Hulp gezocht afstellen omgeving amsterdam!

Hallo,

Ik heb sinds kort een hk450 overgekocht via dit forum, maar ik krijg de heli niet afgesteld. Ik heb veel ervaring met vliegtuigen, maar helis zijn toch heel andere koek. Ik ben ermee naar de modelbouwwinkel geweest maar die was volgens mij niet zo blij met mijn komst en daarmee de hk450. Ik werd de laan uit gstuurd of ik mocht 50 euro per half uur aan afstelkosten betalen...

Dus woont er iemand in de omgeving van amsterdam (ik woon in diemen) die mij voor eventueel een kleine vergoeding de goede weg op wilt helpen en het een en ander wilt uitleggen/afstellen? Ik hoor het heel graag.

Mvg Jesse

Laatst bewerkt:
He Jesse,

Op zich niet zo vreemd als je ergens zomaar binnen loop dat je dan moet betalen voor een dienst.

Ik woon niet in je omgeving dus kan je niet helpen. Op zich, je geeft aan dat je wel wat ervaring hebt, is het afstellen van een heli niet zo moeilijk. Uiteraard jezelf even op diverse forums inlezen en je komt een heel eind.
Een testtafel zou als je gaat bouwen/afstellen, geen overbodige luxe zijn. Daarnaast moet je goed weten wat je zender/ontvanger kan. Zal best goed komen.

Succes met je HK

Ik begrijp de reactie van de modelbouwwinkel ook wel. Ik kom daar binnenlopen met vervloekt materiaal. Ook vind ik de vergoeding die zei vragen terecht, voor niets gaat de zon op, maar ik vind het gewoon te veel geld ;)

voor niets gaat de zon op, maar ik vind het gewoon te veel geld ;)
Tja, voor 100,-/uur wil ik wel de hele dag heli's afstellen :p Ik werk in amsterdam-zo en kan je misschien wel eens helpen maar advies via het forum is toch ff makkelijker en sneller.
Nuttcaze/Marc heeft naar mijn mening wel goede instructie video's gemaakt, zelf een hoop van geleerd. Je vind ze op ‪Kanaal van nuttcaze‬‏ - YouTube en zoek daar op hk 450; het bouwen en afstellen legt hij uit in die video's.
edit: een andere erg goede is Finless Bob op helifreak.com al lijkt die site de laaste tijd wat problemen te hebben "The server is too busy at the moment. Please try again later."

Laatst bewerkt:
Zo zie je Jesse, je roept om hulp, nou die kan je krijgen begrijp ik :)

** vervloekt materiaal ** zoals jij het noemd. Voor vele mogelijk wel. Ik heb er goed mee leren vliegen, aan leren sleutelen en ontzettend veel plezier van gehad en heb dat nog steeds.

Hou hem heel..

Ja met vervloekt materiaal bedoel ik te zeggen dat hobbyking een enorme strop is voor de nederlandse modelbouwwinkel is, verkopen gaan natuurlijk drastisch omlaag. Ik heb inderdaad hulp gevonden en reis morgen af naar het verre hoorn voor wat ik hoop op een leuke en leervolle dag!

Waar zon forum al niet goed voor is!

Mvg Jesse

We zijneen tijdje verder, en ook wat onderdelen verder. De set die ik gekocht heb bleek nogal wt aan te schelen. De volledige rotorkop is inmiddels vervangen, alleen krijg ik nogsteeds de heli en zender niet goed afgesteld zodat ik mijn eerste vlucht durf te wagen!

Wie o wie zou mij hierbij willen/kunnen helpen?

Mvg jesse

Nope still not flying, alleen de sim draait de nodige overuren!

Simpelgezegd weet ik met vliegtuigen precies welke stikbeweging van de zender welke beweging veroorzaakt bij de servos en roeren, bij helicopters heb ik er totaal geen idee van. Als ik rol naar rechts beweeg op de zender gaan er wel servos een kant op en daarmee de swash etc, maar wie zegt dat dit ook de juiste bewegingen zijn? Verder begrijp ik geen ruk van het zendermenu afdeling helis. Het vliegtuigmenu ken ik 100%, maar het helimenu is voor mij maar gebrabbel. Dus wat er mowt gebeuren is dst de heli technisch gecontroleerd moet worde . Zit alles aangesloten zoals het moet, en dan moetnde zender ingesteld worden!

Heb jij niet toevallig tijd/zin om mij op weg te helpen?

Grt jesse

Laatst bewerkt:
Hey Jesse,

Hier de eigenaar van de Super QB!

Als je hulp nodig heb kan ik je er ook mee helpen, weet precies hoe je een heli afstelt,heb er dus ook de nodige gereedschap voor.

Kunnen vast een keer afspreken!

Kijk dat zou echt perfect zijn! Hoop alleen wel dat je dan nijkerk bedoelt, want winterswijk is wel errug verweg. Om meteen maar met de deur in huis te vallen, morgen eventueel tijd? Wil er toch erg graag mee gaan oefenen.

Qb vliegt overigens nogsteeds goed? Was wel mijn fijnst vliegende kist moet ik zeggen.

Laatst bewerkt:
Kijk dat zou echt perfect zijn! Hoop alleen wel dat je dan nijkerk bedoelt, want winterswijk is wel errug verweg. Om meteen maar met de deur in huis te vallen, morgen eventueel tijd?

Winterswijk gaat inderdaad te ver haha! Ik ben helaas deze week in winterswijk, en a.s zaterdag in Nijkerk..

Had je graag geholpen morgen, maar kan alleen A.S zaterdag.. Dan kunnen we er even voor gaan zitten en kan ik e.e.a uitleggen..

Indien iemand anders eerder kan mag dit natuurlijk ook:D

QB Gaat als een speertje! Heerlijk toestel en met een 7,5cc verticaal nu :-P

Zaterdag lijkt me prima, weet allen nog niet zeker of ik dan moet werken. Gezien jij ook een hk heli hebt denk ik dat jij me heel goed kan helpen. Ik laat zeker nog van me horen deze week!

Back