nomac vergadering

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door qwerty, 7 sep 2007.

  1. qwerty

    qwerty

    Lid geworden:
    24 nov 2005
    Berichten:
    170
    ja nou nog een voorstel

    ik heb een voorstel over de promo wetstrijden ik vind het nog steets niet kunnen als een bv tenthof die nu alweer gestopt is maar om nog een voor beeld mario gerssen of noem maar op wie die de promo,s te laten rijden dat is een jaar weggegooid geld en de lol is er ook beetje af ik zou graag zien dat er elk jaar een promo degradatie wetstrijd word gehouden laatste 6 van de nomac en iedereen van de promo op een locatie die aangewezen word door de nomac zo dat de betere rijders naar de nomac kunnen en de promo,s ook een leuker wiekend hebben en ook bekers mee naar huis kunnen nemen
     
  2. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    lekkerduidelijkvoorstelvoorlomdatjedemoeitehebtgenomenomintrpuntietoetepassenDitmaaktjouwvoorstelwelheelergduidelijk!
     
  3. qwerty

    qwerty

    Lid geworden:
    24 nov 2005
    Berichten:
    170

    watsnapjeernietaandan
     
  4. Benji

    Benji Guest

    Ik kan er ook geen wijs uit worden hoor... is onmogelijk te lezen.
    Beetje interpunctie en hoofdletter gebruik is toch niet zo moeilijk?
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik heb lichtelijk begrepen wat er bedoeld wordt, men wilt eigenlijk niet meer over meerdere wedstrijden strijden voor een plekje in de NOMAC cup maar alleen met 1 race de beslissingen te maken.
    Laat ik het zo zeggen, als de 1:10 propvol is kan het wel weer eens gebeuren dat de promo wordt afgeschaft, daartegen heb ik niet het idee dat veel mensen die nu de promo rijden het vervelend vinden om meerdere races te moeten rijden.


    Maar ook ik heb een voorstel welke ik op Apeldoorn mee maakte. Vanwege een foutje moest ik uit de pits starten maar ik kom daarmee direct op een ronde achterstand omdat de heat net voor de tellus start.
    Maar als de 1e rijder voor de 2e keer over de lus komt start de tijd voor iedereen die nog niet er overheen gekomen is en door het achteraan sluiten vanuit de pits wordt jouw 1e ronde langer.....

    Voor de finales is dit geloof ik wel goed omschreven maar voor de heats niet al mag je op Heemstede dan wel even uit de pits tussendoor steken om goed te komen.
     
  6. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Is het onderstaande een goede formulering van wat je bedoelt Arie?

    "Nog een voorstel:

    Ik zou graag zien dat er elk jaar een promo degradatie wedstrijd gehouden zou worden waaraan de laatste zes van de NOMAC Cup en iedereen van de Promoserie meedoen. Deze wedstrijd zou op een locatie gehouden moeten worden die aangewezen wordt door de NOMAC. Hierdoor kunnen de betere rijders naar de NOMAC Cup, en daarbij hebben de rijders van de Promoserie een leuker weekend en dan kunnen zij ook eens bekers mee naar huis nemen."

    Greetz.
    Bart.
     
  7. qwerty

    qwerty

    Lid geworden:
    24 nov 2005
    Berichten:
    170
    :lol: :lol: :lol: :lol: ja Bart .Gewoon weer 1 wetstrijd .De laatste 6 van de NOMAC en iedereen van de promo.Dan na de wetsrijd die verreden word mogen er 6 over naar de NOMAC .Maar dan wel de eerste 6 natuurlijk.Dan krijg je meer mensen die mee willen rijden in de Koningsklasse.
     
  8. qwerty

    qwerty

    Lid geworden:
    24 nov 2005
    Berichten:
    170
    Dan tellen ze er toch gewoon 1 ronde erbij (de wetsrijdlijding).Normaal gebeurt dat toch
     
  9. hansdo

    hansdo

    Lid geworden:
    13 jan 2006
    Berichten:
    330
    Locatie:
    Zoetermeer
    De problemen met startende uit de pits wordt veroorzaakt doordat het startpunt op veel circuits verlegt is om brandstof te kort komende rijders een handje te helpen.Ik ben hier altijd op tegen geweest ,laten ze maar wat zuiniger gaan rijden of gewoon tanken tijdens de heat.
     
  10. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Dan heeft de hele promo klasse geen zin meer......
    Heb je overigens tijdens die "plaatsings wedstrijd" een beetje pech, moet je weer een jaar wachten.
    Ook krijg je dan mensen in de Nomac Cup, die de laatste races niet gaan rijden als het een beetje tegenzit dat jaar en zich via die plaatsings wedstrijd weer weten te plaatsen....

    Wel vind ik het een goed plan, om per klasse 3 rijders te laten promoveren\degraderen, en plek(ken) vrij te houden, deze plek(ken) zijn speciaal voor NK of Nomac cup rijders die om goede redenen een jaartje niet alles hebben kunnen rijden door afwezigheid bijvoorbeeld..
    Middels een "plaatsingswedstrijd" kunnen die rijders deze plek(ken) dan weer terug bemachtigen.
    Zijn deze plekken niet nodig, worden ze opgevuld met rijders uit de lagere klasse die alsnog dan dus promoveren.
    Ergo, deze plekken zijn niet bedoelt voor rijders als Tenthof, maar wel voor b.v. Jordy B....

    De regenauto.... oke, ik zal het er niet over hebben. :wink:

    Aanmelden voor de wedstrijd afschaffen.
    Afmelden verplichten, 1 uur van te voren aanwezig zijn niet, MAAR, ben je er niet met de zenderinname, ben je gediskwalificeerd.
    Had de wedstrijdleiding om welke rede dan ook een rijder nodig die er nog niet was, voor de zender inname, is de consequentie voor deze rijder.
     
  11. qwerty

    qwerty

    Lid geworden:
    24 nov 2005
    Berichten:
    170
     
  12. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    Mits Jordy in 2008 weer rijd...maar wat als ie dan in 2009 weer aan de start komt?
    Wat dan...krijgt ie dan een "Tenthof" behandeling?

    Als ik weer eens een wedstrijdje in NLD zou rijden...neem ik aan dat ik net zoals Tenthof in de Promo moet starten.
    (Al is mijn excuus voor het niet starten ook niet verkeerd)

    dank u dank u :p
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Verwacht je dat wanneer Ajax, Feijenoord en/of PSV slecht presteren of een aantal wedstrijden niet op komen dagen en zo degraderen ook uitzonderingsposities krijgen ?
    Nee, ze moeten ook gewoon doen wat ze opgelegd is.

    Het enige wat ik kan zeggen is bij het openvallen van plekken in de NK klasse niet de nr.7 en verder van de NOMAC daarvoor in aanmerking te stellen maar de nr.19 van de NK en verder te laten zitten ipv. te degraderen.
    Dit voorkomt ook een beetje de jojo en ik denk tevens ook ten goede van een betere verhouding in het niveau van de klasses.
     
  14. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik snap hem Arie... :p
    Maar dan heeft dus rijden in de promo geen zin, althans, als je daar hoog eindigd, betekend dat niet dat je je plaatst voor de "koningsklasse"....
    Ik denk dus dat dan de promo een langzame dood sterft, en dus de 1/10 klasse geen vol dagprogramma heeft, en daarom is die promo daar bij geplaatst.....

    Tja, een lastige situatie...
    En wat als we nu een mix doen met Arie zijn idee erbij.

    Top 3 rijders uit de promo, rijden volgend jaar Nomac cup,
    De overgebleven 3 plekken in de Nomac cup, kunnen middels een plaatsing wedstrijd veroverd worden....

    Op deze manier hou je de mogelijkheid om hoger in te stromen, wat mij nog steeds een goed plan lijkt.
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Wildcard-excuses verzinnen lijkt mij niet de oplossing.
    Niet rijden is degraderen, dat is al jaren zo.....
    Ik denk dat de promo series een waardige tussenoplossing is voor de mensen die iets tussen het serieuze NK rijden en het clubrijden zoeken met weinig verplichtingen, veel lol en leerstof.

    Tipje aan mijn kant....
    Wil je aan de hand van alleen de gereden wedstrijden een bepaling maken als iemand mag blijven kan je een gemiddelde van de gereden wedstrijden bekijken en moet deze dan nog (ver ?) boven de 100 punten zitten om aan te tonen dat het niveau hoog genoeg is.
     
  16. WVK Performance

    WVK Performance

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    913
    Locatie:
    niet op deze wereld.
    mee eens, had hij/zij/ik maar (harder) moeten rijden als die er in wilde blijven!
     
  17. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Leuk dat je met zo'n voorbeeld komt.
    Ook Ajax, Feyenoord of PSV hebben geen zeggenschap over de spelregels, of competitie indeling......

    Wij NK rijders wel, en voor een antal fundamentele regels is dat eigenlijk best krom......

    Mij lijkt het wel een goed plan.
    Dat Tenthof er alweer mee gestopt is, komt hoogstwaarschijnlijk door het feit omdat hij dus via de Promo en Nomac cup pas in de NK klasse terecht kan komen. Door het creeren van wildcard plaatsen, kun je er ook zorg voor dragen dat er niet heel sterke rijders in de verkeerde (te lage) klasse terecht komen....
     
  18. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nog iets wat ik voor wil stellen.

    de halve finales van 15 naar 20 minuten te brengen.

    Ik had al eens voorgesteld de NK finale naar 45 minuten te brengen, maar dit werd afgebrand door de heren Schouten, met een verhaal over banden kosten (terwijl 5 setjes weg rijden in een weekend geen probleem voor vele is.....)

    Goed, oke, dan niet, maar de halve finales naar 20 minuten, dat moet toch te doen zijn......
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Om juist geen namen en voorbeelden te noemen moet iedereen die de competitie in wilt zich bewijzen.

    Dat oude bekenden hiervoor een uitzondering willen hebben is misschien iets voor te zeggen maar als je in het voorbeeld al bijna 10 jaar uit de roulatie bent is het de vraag als je het niveau van toen nog wel hebt en met het huidige niveau mee kan.
     
  20. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Precies, en daarom moet je je nog wel "bewijzen" middels een "plaatsingswedstrijd"
     

Deel Deze Pagina