nomac vergadering

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door qwerty, 7 sep 2007.

  1. _Dave_

    _Dave_

    Lid geworden:
    25 nov 2005
    Berichten:
    142
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik ben van mening dat het huidige systeem in de 1:10 met een NK klasse en een Nomaccup goed werkt. Ik denk dat de Nomaccup een goede instapklasse is voor de beginnende rijders. En ook het huidige systeem van finales werkt goed op nationaal niveau.
    Toen we twee jaar geleden begonnen met de Nomaccup in de 1:10 waren er 9 rijders dit was inderdaad erg weining maar afgelopen 2 jaar is dat aantal gegroeid en voor komend jaar heb ik toch wel een aantal nieuwe rijders gesproken die in de Nomaccup willen starten.

    Martin ik heb op de vergadering bij de MACH wel naar voren gebracht dat je nimder kans op een finale plek hebt als beginnende rijder maar de ervaren NK rijder vonden het belangrijker dat ze een groter NK veld krijgen ongeacht het niveau van de rijders.

    Ik denk dat het samenvoegen van de NK en Nomaccup nieuwe rijders zal afschrikken omdat je gewoon geen kans maakt om ooit de 1/2 uurs finale te bereiken. Dus wat dat betreft heeft QuiXoTic gelijk. En iedere rijder zal ongeacht zijn of haar niveau toch willen proberen om in zijn klasse de finale van een half uur te halen.

    @ Bart_Banaan: Je mag je natuurlijk altijd aanmelden voor de functie van sectiebestuur? Ik stop er mee zoals Bart al eerder aangaf. Dus als je de klasse groot wil maken is dit je kans.
     
  2. QuiXoTic

    QuiXoTic

    Lid geworden:
    20 sep 2005
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Den Hoorn
    Inderdaad, ik denk ook dat het huidige systeem best goed werkt. Mochten er inderdaad wat meer aanmeldingen komen voor de NOMAC cup dan is het misschien een goed idee om niet alleen de kampioen te laten promoveren, maar de eerste 3 of 4 van de NOMAC cup vriendelijk doch dringend te verzoeken naar de NK klasse over te stappen. Maar goed, da's nog toekomstmuziek.

    Ik ben niet zozeer een voorstander van ABC finales, maar als de groep NOMAC en NK samengevoegd wordt heb je het over een groep van 30-40 rijders. We hebben het dan dus niet meer over alleen 11-14 man in de NOMAC cup. Wat mij betreft is het ook geen vanzelfsprekendheid dan een B of C finale korter moet zijn dan de A finale. Gevoelsmatig rij ik liever iedere race een C finale om een eindpositie dan iedere race 'kansloos' stranden in de kwartfinale, ook al maakt dat qua rijtijd niet uit.
     
  3. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Weet iemand op wat voor tijden de vergaderingen starten op de 9e? Per sectie?
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Volgens een nieuwsbericht op de site van de AMCA:

     
  5. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Ik vroeg me eigenlijk af waar de uitnodiging bleef, komt die nog of heb ik het mis dat we die vorig jaar wel gehad hebben?
     
  6. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Ik vraag het me ook af....

    Vorig jaar hebben we die netjes gehad, tezamen met een overzicht van de ingeleverde voorstellen per sectie.
    Nu zijn de voorstellen gepubliceerd op de Nomac site, maar ga ik er wel vanuit dat we een uitnodiging krijgen, om de tijd waarop we aanwezig dienen te zijn aan te geven.....
     
  7. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    ik hoop het voor je. Ze hadden er allang moeten zijn, dacht ik zomaar
     
  8. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik had begrepen dat de uitnodigingen afgelopen weekend de deur uit zouden gaan. Hierin wordt ook aangegeven welke vacatures vrij zijn in het algemeen bestuur en de diverse sectiebesturen.
     
  9. hugo41

    hugo41

    Lid geworden:
    15 sep 2005
    Berichten:
    1.297
    Locatie:
    Zeewolde
    eigenlijk is dat te laat. zover het reglement zegt, moet het spul 2 weken voor aanvang in het bezit zijn van jullie rijders.
    Maar goed beter laat dan nooit. Verwacht ze ook nog voor woensdag.
    ja vacatures zijn er genoeg dit jaar, das een feit. ook mede dank zij een aantal rijders + helpers ! ! !
     
  10. Ndegeocello

    Ndegeocello

    Lid geworden:
    23 jun 2004
    Berichten:
    695
    Locatie:
    IJsselstein
    De uitnodiging lag vanmiddag in de bus.

    Voor de 1:8 sectie is de aanvang om 13.00 uur.
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Yep, ook bij mij in de bus.
    Ben benieuwd als iedereen om 13:00 moet of als er toch ook groepen in de ochtend moeten.
     
  12. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    De concept 2008 kalender staat inmiddels ook online op de NOMAC site
     
  13. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL


    1/10 is om 10:00uur


    De brief is officieel te laat, maar als we daar moeilijk over gaan doen dan weet ik niet waar we mee bezig zijn :)
     
  14. _Dave_

    _Dave_

    Lid geworden:
    25 nov 2005
    Berichten:
    142
    Locatie:
    Zeewolde
    De voorstellen waren gelukkig voor iedereen al te lezen op de Nomac site. Dus die kent iedereen al.

    Ik heb de uitnodiging nog niet, de postduif zal wel vertraging hebben.

    Volgens de concept kalender 6 wedstrijden voor de 1:10 ook de AMCA is weer terug in onze kalender. Ik ben zeer blij met deze terugkeer en hebben we daar een super spannende finale.
     
  15. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nou, echt niet, let maar op..... ;)
     
  16. Beethoven

    Beethoven

    Lid geworden:
    9 dec 2003
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Gouda
    voorstellen

    Ben het niet vaak eens met Martin maar dit keer wel . Ik vind het wel erg kort door de bocht om aan te nemen dan iedereen internet heeft .
     
  17. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    We gaan de goeie kant op Alex.... ;)

    Precies, niet iedereen heeft internet, of kijkt wekelijks op de NOMAC site of er al iets nieuws te lezen is.
    Dan moeten ze tenminste erop gewezen worden.....
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    De meesten kunnen wel uren met MSN en op Youtube rondhangen......
    Ook de EFRA nieuwssite is voor de die hard racer een aardige site om regelmatig te bezoeken.
    Maar inderdaad ken ik nog mensen die geen internet hebben waaronder ook rijders.

    Het niet komen kijken op de NOMAC site heeft ook deels te maken dat de site geen "terugkomer" is. Weinig tot geen nieuws op een reguliere basis zal de rijder ook niet trekken om er vaker te komen. Ik weet wel (zoals ook in de pitsflits te lezen was) dat er wat gaat veranderen en de site een actievere functie moet gaan krijgen.
     
  19. borderonlineshop

    borderonlineshop

    Lid geworden:
    13 feb 2005
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Wilhelminakade 69, Uithoorn
    right Roelof,
    kijk er zelf max 1x per maand
    er gebeurd te weing om ze op te nemen in me vaste rondje
     
  20. Richard E

    Richard E

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    1.214
    Locatie:
    Eindhoven
    Tja, layout-technisch zal de NOMAC site zeker niet hoog scoren. Ik vind persoonlijk dat een website de juiste uitstraling moet hebben, en wel datgene van de organisatie, of de vereniging die erachter zit. Maar wat belangrijker is, de uitslagen van de NK races hebben "nieuwswaarde". Die zouden consequent en bij voorkeur zondagavond zelf al op de site moeten staan, maar toch op zijn minst gedurende de dagen, of in het uiterste geval gedurende de week erna. De NOMAC site "leeft" niet, zeg maar. Zaak is om dat organisatorisch al zodanig in te richten. En dat is echt kinderlijk eenvoudig met de CMS systemen van tegenwoordig.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2007

Deel Deze Pagina