Nomad, 3 mtr twin, 2x10cc

3x :roll: Volgens mij gaat er iets fout.

Jammer dat je er niet was maar volgende keer beter.

En zekers dat de agenda regelmatig wordt bijgehouden, net als de site.
Elke verandering staat ook in de "update Lijst" genoteerd.
 
De camera is weer terug en werkt weer naar behoren :)
En donderdag schijnt het goed weer te worden met weinig wind :banana:

Dus donderdag gaat het gebeuren een 2de maiden voor de Nomad :roll:

Onno neem je helm maar vast mee ;)
 
hmzz donderdag wou ik eerst naar de hei toe gaan maar nu ik dit lees :P :P :P nee hoor grapje
Donderdag maar eff met de pievierde 3/4 vliegen lekker aan het schietlijntje zie u waarscheinlijk donderdag dan
ben benieuwd hoe de kist van jullie eruit ziet

groetjes Dennis
 
wesley puma zei:
en netjes alle roeren controleren hé
dus wij krijgen weer een mooie maiden film te zien?
De roer controle gaan we nu maar eens dubbel uitvoeren ;)
En natuurlijk wordt het geheel weer gefilmd, dus...... of jullie krijgen een geslaagde maiden te zien of weer een mooie aktie film met een hoop brokken op het einde ;)

MDM1FOX zei:
hmzz donderdag wou ik eerst naar de hei toe gaan maar nu ik dit lees
Berg je maar want met ons weet je het maar nooit :roll:

Waarschijnlijk tot donderdag Dennis, wat er ook gebeurt wij zijn er :P
 
2 tellen dan komt zo het maiden verslag ;)

HEt is weer een BosModelAir story :lol:
 
Zo gisteren was het dan zover, de maiden van de Nomad.

Eigenlijk de 2de maiden, jullie kennen allemaal het verhaal en het filmpje van de eerste.

Maar hier het relaas van gisteren.

Nadat we nog even naar de modelbouwzaak geweest waren voor 4 proppies voor de Hercules waren we lekker vroeg op het veld.

De Nomad opbouwen, linker tank vullen, klaar, rechtertank vullen, psssst het komt overal uit behalve uit de uitlaat.
Damn, slang lek en alles onder de brandstof :evil: , slang vervangen, vullen en klaar.

Linker motor starten, rechtermotor, afstellen, afstellen, afstellen, afstellen afstellen en nog eens afstellen.
Hee dat klinkt aardig :)
Plop ineens de linkertank half uit de motorgondel, tankdeksel los, allkes uit elastiekje er omheen en weer starten.

Dat ging een stuk makkelijker en ze klinken goed.

Daar gaan we: Nomad Maiden 1min 45sec / 4.5mb

Nou jullie zien hij vliegt.
Tijdens de take off ben ik niet verder geweest dan 3/4 gas, het middengedeelte van de vlucht half.

Maar wat ging er nu mis met de landing :?:

Even na start hield 1 motor wat in en kwam niet geheel lekker meer lekker mee.
Dus het zou een kort rondje worden en de kist weer neer zetten.
Maar een nieuwe kist is altijd weer even wat gewenning qua snelheden van landing en grootte van het circuit en ik had maar 1 kans want een nieuw circuit was helemaal te link dus het moet in 1 keer goed gaan.

Maar ik had veel verder aan kunnen halen en had wat lager moeten zitten, de snelheid over de baan drempel lag dus veel te hoog (zeg ik geloof ik ook wel tig keer) en pas aan het eind van het veld even met de wielen aan de grond in de hoop dat ie wat afremt.
Een doorstart was toen helemaal geen optie meer want de rechtermotor was op dat moment al uitgevallen dus hij moest naar beneden.

Het laatste hopje was een bewuste aktie.

Aan het eind van het veld, bij de overgang van de hei zit een kleine vieze geul van +/- 10 cm diep.
Direct daarachte zie je de hei en als ik daar met die snelheid rechtstreeks was in gereden dan was er meer schade geweest dan nu, ik denk dat ik dan weer aan vleugelschade en landingsgestel schade had gezeten terwijl er nu alleen maar schade is aan de staart.

nomad145.jpg

nomad146.jpg


Ik had no voldoende snelheid dus ik heb de kist over de geul en de heidebosjes heen getrokken en even verder neer gezet.
De schade is zo beperkter gebleven.

Maar Onno en ik zijn helemaal blij :banana: de Nomad vliegt, dat heeft ie bewezen, hij vliegt ook zeer gemakkelijk, lekker rustig er was geen echte trimakties nodig.

Dus in reparatie, en gaan maar weer 8)
 
Laatst bewerkt:
Dank Je Han,

en Alexzzz daar wordt aan gewerkt, doel is om komende donderdag weer een poging te wagen.
Die motoren zullen toch eens goed moeten lopen, eerst maar eens filterklunks installeren kan al een hoop schelen.

Maar vliegen doet ie prima, nu er nog even bekend mee worden dan is er vanaf dit veld redelijk mee te vliegen
(maar ondertussen wel bezig met een groter veld :wink: )
 
Vlieggedrag is inderdaad mooi, rustig opstijgen en draaien. Op naar een volledig succesvolle vlucht! :thumbsup:
 
Ja hij vloog idd fantastisch nu nog een perfecte vlucht alleen wel een beetje jammer dat ik mn helmpje voor niks had meegenomen :wink: op naar de volgende vlucht beetje jammer dat er gister een hoop kisten de grond in gingen maar thermisch was het!!!!!! :wink: :wink: :wink:

groetjes Dennis
 
Wel fijn om te weten dat je met electro een stuk minder zorgen hebt wat betreft motorloop
Zeker weten maar dat maakt het weer wat leuker om goed voor elkaar te krijgen met brandstof motoren.

Zeker als straks de Hercules klaar is, 4 motoren op elkaar afstemmen, maar als die eenmaal vliegt dan ben je al die zorgen vergeten 8)

En twins zie je niet zo gek vaak bij de "gewone" modelvliegers en dat is ook wel een reden om er mee te vliegen en na de Twin Ace wilden we toch wel eens wat anders resulterend in de Nomad en ook een Twin Comanche, een logisch vervolg erop is dan weer de Hercules

Wat volgt er daarna............ :roll:
 
@ MDM1FOX

Yep hij vloog zeker wel mooi, de volgende keer hopenlijk een schade vrije vlucht ;)

Verder best welk veel crashes (en geen 1 van ons 8O ) het was voor de andere modelvliegers "echt zo`n dag".

Geloof 3 van de 8 of 9 vliegers is best veel.

Maar thermisch was het soms best wel, wij kregen af en toe ook lelijke tikken maar jij hebt er lekker in kunnen hangen.

Was wel een top daggie dacht ik zo toch?
 
Berto zei:
De Nomad opbouwen, linker tank vullen, klaar, rechtertank vullen, psssst het komt overal uit behalve uit de uitlaat.
Damn, slang lek en alles onder de brandstof :evil: , slang vervangen, vullen en klaar.

Linker motor starten, rechtermotor, afstellen, afstellen, afstellen, afstellen afstellen en nog eens afstellen.
Hee dat klinkt aardig :)
Plop ineens de linkertank half uit de motorgondel, tankdeksel los, allkes uit elastiekje er omheen en weer starten.

Even na start hield 1 motor wat in en kwam niet geheel lekker meer lekker mee.

Hoe noemen ze dat ook weer voor je met een kist gaat vliegen? Kan even niet zo gauw op komen :hammer: Nou ja, 't zal vast een mooie naam hebben :teacher:

Niettemin vliegtie heel mooi, dat moet gezegd worden. Proficiat :thumbsup:
 
Back
Top