Noob vraag

• Topicstarter Topicstarter JDonkers
  • Startdatum Startdatum
J

JDonkers

Guest
Ik wil dus ook een beetje gaan beginnen in dit gebeuren is altijd vet een beetje knutselen in je vrije tijd.

Nu kan ik deze overkopen:

wty9et.jpg

21b7ih5.jpg

Heeft een nieuwe regelaar en nieuwe controller. En de bumper is gepolsterd en geplamuurd door dat er een schuur in zat.

Is er evt. een andere kap voor te krijgen of iets dergelijks ? En wat zou zoiets opleveren. Die jongen zelf heeft er ook geen verstand van. Is nog van zijn kinder tijd.

Of is het misschien toch beter om er een op benzine te kopen ? Ik wil langzaam aan toch dit wereld in gaan en een leuke straat auto maken.

Heeft er iemand evt. een leuke auto of chassis waar ook andere kappen op kunnen ?

Gr. Joey

p.s. Als het topic verkeerd staat sorry! Ben nieuw.

Laatst bewerkt door een moderator:
Volgensmij opzich wel een leuke set.. en over de kappen hoef je je geen zorgen te maken, daar zijn'r ontelbaar veel van te koop.

Het is niet per definitie 'beter' een brandstof auto te kopen, zowel elektro als brandstof auto's heb je als 'beginners' auto's, het is meer waar je voorkeur naar uit gaat. Als je d'r enkel mee thuis op straat gaat rijden kun je met een brandstof model wel eerder klachten verwachten van buurt bewoners van wegen het geluid. Maar zo heeft elektro ook z'n voor en nadelen..

Nou,

Geluid interesseert me niet. Ik doe al 2 jaar in 2-takt scooters en die opvoeren etc. sprinters opbouwen en afbouwen etc. Dus de buren zijn wel al aan het geluid gewend. Nu vind ik de scooter scene niet veel meer aan en wil ik dus een andere uitdaging en kwam ik op dit uit.

Benzine klinkt wel leuker. De snelheid gaat het me niet zo zeer om. Als ik toch wel wat leuke dingen kan doen met het chassis etc.

En heb je misschien ook een site waar je kappen kan kopen ? Ik wil misschien toch wel een leuke nette auto uit eindelijk bouwen.

edit:

ik zat te denken aan deze bandjes
Modellbau-Seidel - Tamiya 50419 Profil-Reifen 26mm (2 Stück) 1/10

Met deze velgen:
Modellbau-Seidel - Tamiya 0445706 Felgen Ford Mustang Cobra Chrom 26mm (2)

Dat zou gewoon moeten passen toch ? Ik zie er in ieder geval TA-01 in het lijstje staan.

Is er ook nog een speciale of aparte tool voor nodig om de body en de velgjes te verwisselen of kan ik de bandjes zo erop doen en velgjes zo op het chassis schroeven en de kap ook ?

edit: Zijn er geen normale boddy's te vinden ? Ik ben eigenlijk meer opzoek naar een mooie Mercedes ofzo. Ik vind alleen maar meer de DTM uitvoeringen en maar race boddy's.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke,

Zou deze body passen:

Modellbau-Seidel - Tamiya 51403 Karosserie Lamborghini Gallardo f.Licht

Ik ben slecht in duits maar volgens mijn is deze wat breder is dat erg ?
de body is 204mm breed en jou auto (de ta-01) is 185 breed.
dus zou je velgen moeten hebben met 9mm offset.
maar kijk naar een body van 185 breed en 257 wheelbase.
zo blijft de auto ook beter rijden.(sturen).

deze zou perfect passen.
http://www.modellbau-seidel.de/inde...4137&name=Karosserie-Satz-Volvo-850-BTCC-1-10

voor de banden zou ik die niet nemen, weinig grip.
deze zijn een stuk beter.
http://www.modellbau-seidel.de/inde...st=53214&name=Reifen-Supergrip-26mm-2St.-1-10
en met vulling natuurlijk.
http://www.modellbau-seidel.de/inde...&name=Reifeneinlagen-Hart-Moosgummi-26mm-1-10

velgen zijn prima.
gr Sander.

Laatst bewerkt:
de body is 204mm breed en jou auto (de ta-01) is 185 breed.
dus zou je velgen moeten hebben met 9mm offset.
maar kijk naar een body van 185 breed en 257 wheelbase.
zo blijft de auto ook beter rijden.(sturen).

deze zou perfect passen.
Modellbau-Seidel - Tamiya 84137 Karosserie-Satz Volvo 850 BTCC 1/10

voor de banden zou ik die niet nemen, weinig grip.
deze zijn een stuk beter.
Modellbau-Seidel - Tamiya 53214 Reifen Supergrip 26mm 2St. 1/10
en met vulling natuurlijk.
Modellbau-Seidel - Tamiya 53156 Reifeneinlagen Hart (Moosgummi)26mm 1/10

velgen zijn prima.
gr Sander.

Thanks,

Alleen wil ik niet zo;n lelijke kap van die volvo haha. Zou je niet een soort van spacers en een langere schroef erin kunnen zetten ? Dan komt de wielbassis toch weer ong gelijk. En misschien aan de binnenkant de kap nog aanpassen zodat er niks aanloopt. En het laatste met die 4 rubber dingen, waar is dat precies voor ? Duits snap ik echt een hol van :P

Gr.

Thanks,

Alleen wil ik niet zo;n lelijke kap van die volvo haha. Zou je niet een soort van spacers en een langere schroef erin kunnen zetten ? Dan komt de wielbassis toch weer ong gelijk. En misschien aan de binnenkant de kap nog aanpassen zodat er niks aanloopt. En het laatste met die 4 rubber dingen, waar is dat precies voor ? Duits snap ik echt een hol van :P

Gr.
nou die rubbere dingen zijn voor in de band.
je kan er geen spacers op zetten.
alleen wielen met meer offset.
dat wil zeggen dat de velg naar buiten gaat en de wiel moer naar binnen.
dus 185mm breed (standaard) en dan met 7mm offset wiellen kom je op 2x7mm is 14mm breeder.
dus 14+185=199mm zo kun je dus zoeken naar een mooie kap. van 200mm enz.
en alleen de 257mm wheelbase daar zit je aan vast.

gr Sander.

Oke, en waar zijn die zo ge hete offset wielen te verkrijgen ? Heb je voor mijn dan een aantal site's waar ik een beetje kan gaan kijken ? BTW, kan de auto voor 50 euro overkopen ? Is toch wel een mooie prijs niet ?

Back